Vraagje betreffende nieuwspostings en censuur?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door johnno, 8 jul 2003.

1. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xboxworld mensen,

Wat ik mij afvraag heeft te maken met het posten van nieuws de laatste paar dagen. Vrijwel alle nieuwssites berichten over de xbox hacks etc.. maar xboxworld?? zip nada helemaal niks
    waarom is dat? dit komt bij mij over als een soort censuur
    wel jammer, want ik krijg het idee dat microsoft een stevige vinger bij jullie in de pap heeft.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ben dan wel geen XBW-crew member maar ik heb de voorbije dagen (weken) op geen enkele game site die ik bezoek iets gelezen over xbox hacks of zo iets in de aard;

3. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je daar druk om maken?
    Alle computers is te hacken.
    Vroeg of laat gebeurt het toch.

4. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Lees je soms alleen xboxworld.nl??
    vooorbeeld:
    http://www.tweakers.net/nieuws/27776

5. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je daar druk om maken?
    Alle computers is te hacken.
    Vroeg of laat gebeurt het toch
    [/QUOTE]

Het gaat niet om het hacken, het gaat om het feit dat het niet eens gemeld wordt. Ik heb het idee dat xboxworld van een leuke fan site uitgegroeid is tot een microsoft gecontroleerd verkoop site (zie alle positieve reviews). (reclames volop)

vind ik erg jammer namelijk

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hoe moeilijk kan het zijn..

Wij zijn Xboxworld.nl
    Dit betekent dat wij voorstander zijn van de Xbox, we geloven in de machine, zijn er fan van en berichten jullie over alle nieuwtjes omtrend de console.
    Waarom zouden wij moeten berichten over domme poep hacks die de console juist alleen maar kwaad doen?
    Wij willen dat de Xbox een succes blijft en dus gaan we niet lopen informeren over welke hacks er uit zijn en hoe je de beveiliging nu weer kunt omzeilen.
    Die informatie zoek je maar lekker ergens anders. Simpel toch?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh dat bedoel je. Daar heb ik een paar dagen geleden wel iets over gelezen.
    Ik denk dat de rede is, waarom XBW dat niet post, omdat XBW niet meedoet aan kopiƫren en met Linux kan je gekopieerde games spelen.

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xboxworld wordt natuurlijk niet gecontroleerd door microsoft maar natuurlijk zijn hun ook wel (een beetje) afhankelijk van microsoft. Hun leveren de games aan, de hardware en misschien wel andere dingen. Dan zie ik liever een paar dingen niet dan dat we goede reviews moeten missen.

Maar meest waarschijnlijke is dat hun gewoon niet over hacks willen berichten omdat zij vinden dat het de xbox schaadt en er gewoon geen intresse hebben om het te plaatsen. Zoals je zelf al zegt je kan het gewoon op een andere site vinden.

9. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Hail to Ugamer.................._O_ _O_ _O_

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

Dat slaat ECHT nergens op. Waar zie jij alleen maar goede reviews? Damn dan ben je echt blind. Morrowind een 5.5? Komop man wij zijn nog super kritisch.

Een leuke fansite is volgens jou dus een site die lekker staat te informeren over BIOS hacks en uitdagingen van een of andere aap die een beloning uitlooft als er iets illigaals op de Xbox mogelijk wordt.

Daar doen we dus niet aan mee.

11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wij bepalen zelf wat wij posten, als Microsoft vervolgens vraagt of we iets weg willen halen, overwegen wijhet en doen we het wel of niet.

Als je graag wilt denken dat wij bestuurd worden door Microsoft, dan is dat je goede recht, maar dan vertel je mij toch echt iets nieuws. Een hechte band met de mensen bij Xbox Nederland is vereist om deze site succesvol te laten verlopen, maar dat het niks te maken met het comprimeren van onze integriteit als journalisten.

Wij posten niet over MODS of andere zaken omdat wij ZELF van mening zijn dat deze absoluut niks te maken hebben met Xbox of de Xbox games die wij zo interessant vinden.

WIl je over MODS lezen, dan moet je bij Tweakers zijn. Wij zijn geinteresseerd in het verloop van de levenscyclus van een console en zijn spellen, niet van de verschillende zijtakken en levens die de machines daarnaast heeft in de modwereld en dergelijke. Daarnaast hebben wij wel degelijk over MODS en dergelijke gepost in het verleden, maar daar is deze mening over het inderwerp naar voren gekomen en wordt en sinds die beslissing vrijwel niet meer over gepost.

Hoop dat we je daarmee voldoende informeren!

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met linux zelf kan je geen gekopieerde games spelen maar met sommige methodes om linux te kunnen draaien kan het wel. Het blijft een schemerig gebied linux maar zo en zo kan linux zelf geen gekopieerde games afspelen en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.

13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nou moet wel zeggen dat ie een punt heeft.

Al vind ik het hier een top site moet wel zeggen dat ik ook af en toe denk van ja...ze worden vast betaald door Microsoft inmiddels. Check de sponsoring enz.

En ik vind dat het hacken niet helemaal op zijn plaats is hierzo. Tis evil....als het tenminste gaat over gekopierde spellen. Dat je linux kan gaan draaien vind ik wel boeiend nieuws dus zou ik ook graag horen.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Sponsoring is sponsoring of het nu MS is of een lingeriewinkel is.

15. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    enige logisch antwoord natuurlijk... maar goed, waar het mij om gaat is dat het mooi geweest zou zijn als xboxworld.nl zich zelf was gebleven. Beetje kritiek zou welkom zijn. Ik ga maar op zoek naar een meer onafhankelijk site.

Truste

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom wil je linux draaien? Het mag niet, het is niet legaal en daarnaast je hebt een PC waarop je Linux kan draaien, dat lijkt me toch wel interessanter.

Ze gaan bij muziek sites toch ook niet elke dag verslag doen van de nieuwste CD ripping nieuwtjes?

En waar denk jij dat wij niet meer onafhankelijk zijn? Sponsoring enzo?

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Onzin, Microsoft is afhankelijk van ons, wij kunnen spellen ook kopen in de winkel. Maar je bereikt uiteraard meer met een goede samenwerking in plaats van elkaar tegen werken. Zonder integriteit aan te tasten.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    echt loos ben jij..

Je moet mij echt eens uitleggen waar wij zijn veranderd en waar wij afhankelijk zijn |:-

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat wij NIET meedoen aan dingen die de Xbox schaden?

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wij zijn een eigen bedrijf, onderdeel van gamer.nl en zijn van niemand afhankelijk.

Als je linux wilt draaien moet je dat zelf weten, maar dat heeft niks met Xbox of Xbox games te maken, dus berichtten wij hier niet van.

20. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgen jullie weleens kritiek van Microsoft?

Deel Deze Pagina