Vraagje over die RGB kabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Six007, 7 mei 2002.

1. Six007

Six007 Six is Tha Man

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis een JVC Cinema Set en in hem mijn Xbox nu via de scart aan de versterker aangesloten.
    Als ik zo´n RGB kabel koop, zal ik dan ook beter geluid krijgen ??
    En zijn alle nieuwe TV´s uitgerust met zo´n RGB ingang?

En misschien nog een domme vraag, maar is de RGB kabel niet hezelfde als scart ?? Ik bedoel hij moet dan toch ook in de VCR ingang van mijn versterker ???

P.S. mijn versterket heeft wel 1 digitale ingang (weet niet of het belangrijk is om het erbij te vertellen) maar die is al voor de DVD speler. en bovenin de DVD speler zie in wel zo´n optische ingang zitten !!!!

Moet ik nu zo RGB kabel kopen of heeft het geen nut ??

Laatst bewerkt: 7 mei 2002
  2. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt me sterk dat je homecinema set een scart ingang heeft.. en zelfs als hij deze heeft .. dan nog moet je tv rgb ondersteunen om er wat aan te hebben..
    dus ik zou zeggen..
    niet kopen als je geen rgb hebt...
    tenzij je graag dolby digital 5.1 geluid wilt hebben.. dan moet je nog wel een optische (digitale) ingang op je set hebben..
    dan heb je in iedergeval 5.1 geluid..
    volgens mij kun je hem dan ook nog wel op je tv aanluiten als deze geen RGB is (je hebt hier dan geen voordeel van).

Ik heb de RGB kabel bij mij ook wel op een scart ingang zonder RGB gehad.. en die deed het toen ook..

durf dit echter niet met zekerheid te zeggen...

beste is.. digitale ingang op versterker.. en tv met RGB.. dan heb je en goed geluid en goed beeld

Dan

3. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Lees de handleidingen van je TV en cinema set? Daar moet toch echt wel instaan wat je ermee kunt.

Deel Deze Pagina