[XOne] Vraagje over internet op PC en 360

Discussie in 'Games' gestart door Typhoon20, 11 jun 2009.

1. Typhoon20

Typhoon20 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag tegelijkertijd internetten op de PC als gamen op de 360. Nu heb ik 1 netwerkkabel (+/- 30M) die vanuit de woonkamer naar mijn slaapkamer gaat, direct de PC in. De netwerkkabel van de PC gaat in een USB to ethernet adapter en de usb gaat de pc in. Wat heb ik nodig om deze kabel te splitsen zodat ik 2 ethernetkabels heb en kan gamen op de 360 live zowel internetten op de pc. Helaas weet ik weinig hier vanaf vandaar graag advies.

Ik moet wel vermelden dat we zowel een router als een modem hebben. De router is verbonden met de modem dus de netwerkkabel van de internet op mijn pc zit achter de ingang van de router zowel als de netwerkkabel van de laptop van mijn zus. Nu heb ik echt geen zin om nog een netwerkkabel van 30M aan te schaffen en weer het gedoe herleven om de kabel naar mijn slaapkamer zien te brengen (geloof me het is een heel gedoe, gaatje in de muur momenteel is maar genoeg voor 1 kabel).

Alvast bedankt voor alle moeite.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een veel betere oplossing en dat is een Switch !!!
    De kabel die vanaf beneden komt gaat in de Switch en vanaf daar lopen de kabels naar pc en Xbox360.

Een Switch heb je al vanaf € 10 bij de computer-boer !!
    Je hoeft geen dure Netgear of 3com te kopen , een merk zoals Sweex of Konig voldoet perfect !!

3. Typhoon20

Typhoon20 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Melbuuln. Is het dan met een switch mogelijk om tegelijk te xboxen op live en ook bijv. te chatten op msn via de pc ? Ik heb gehoord dat je dat niet kan maar zeker ben ik er niet van, jullie hebben meer kennis en weten het beter als mij, vandaar de vraagteken.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is helemaal geen probleem.
    Een switch moet je zien als extra poorten voor de router.

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Switch is je oplossing ja :)

6. Typhoon20

Typhoon20 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, topic mag gesloten worden.

Nogmaals bedankt jongens, stel het heel erg op prijs.

Deel Deze Pagina