1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Vraagje over nintendo nes

Discussie in 'Games' gestart door royspijker, 27 sep 2005.

  1. royspijker

    royspijker Master

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een nintendo nes (de 1e nintendo spelcomputer) alles doet het volgens mij nog, behalve de stroomtoevoor.

    Als ik de adapter aansluit en de nintendo aanzet gaat hij steeds aan en uit ipv dat hij gewoon aan blijft staan.

    Ligt dit nou aan de adapter of aan iets anders??? en hoe kan ik het eventueel oplossen?
    Ik ben al op zoek naar een nieuwe adapter dus dat advies is niet nodig.

    Ik weet dat het lang geleden is maar misschien heeft een van jullie vroeger eens zoiets meegemaakt met je NES??? Ik ben erg geinteresseerd in mogelijke oplossingen.
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt dat 't lichtje gaat knipperen van je nes en dat het beeld ook knippert zegmaar?
     
  3. royspijker

    royspijker Master

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    beeld weet ik niet precies. want ik kon de goede zender nog niet vinden op mijn tv.

    het rode lampje knippert gewoon. volgens mij gaat de nintendo gewoon steeds aan en dan weer uit. hij blijft een kleine seconde aan en dan gaat het lampje weer een seconde uit en dan weer aan, etc

    je ziet het beeld op de tv wel meeflikkeren, maar ik weet niet of je ook het beginbeeld van het spel te zien krijgt, omdat ik niet precies wist op welke zender ik moest kijken. Volgens mij gaat hij te kort aan om het spel echt op te starten.
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit had ik ongeveer, ook, dit heb ik opgelost door ff de onderkant van mijn "spelcassete" schoon te blazen. Kijk is of dit helpt.
     
  5. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeding is gewoon goed, zeker weten.. Je moet inderdaad eens kijken of de cardrige wel goed contact heeft, en naar beneden gedrukt is. kan niks anders zijn..
     
  6. royspijker

    royspijker Master

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    blazen helpt niet en volgens mij zit de cartridge er ook goed ik (ik heb ook al beetje doorgedrukt etc.

    Zou een cleaning kit de oplossing kunnen zijn dan??
     
  7. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    De NES is idd heel erg snel vuil wat veel problemen oplevert. Een keer goed schoonmaken zou kunnen helpen. En anders is er misschien een draadje los ofzo? Ben niet zo technisch ;0
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft dat knipperende lampje niks te maken met de voeding of de beeldkabel?
    Misschien dat daar een breuk inzit?
    Of je NES is gewoon heel erg vuil.
     
  9. royspijker

    royspijker Master

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is nog nooit schoongemaakt, dus ik ga zowiezo ff kijken of ik een cleaning kit op de kop kan tikken.

    als hij dan nog niet werkt moet het aan de voeding liggen. maar op zich is er wel stroom. want het lichtje knippert. ik heb op deze link ook nog info gevonden, waaruit ik opmaak dat mijn nes vuil is.

    http://www.nesplayer.com/technical/blinkingscreen/blink.htm
     
  10. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ga mn nes ook maar weer eens op zoeken...
     

Deel Deze Pagina