Vraagje over PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Nomen, 9 okt 2004.

1. Nomen

Nomen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik krijg volgende week een nieuwe pc, ik zal de systeemeisen even hieronder zetten:

Pentium 4
    2,8 GHz
    256 RAM
    120-GB Harddisk
    DVD-Drive
    Geintegreerde AC '97 geluidsoplossing
    ATI RADEON 9200 met 128 MB

Nu is mijn vraag, kan ik hier een beetje de nieuwste spellen mee spelen, op hoge settings etc.? Zoals DoomIII?

Mvg.

2. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    niet veel geheugen en de 3d kaart kan ook wel wat beter :)
    Ik denk niet dat je fatsoenlijk op high kan spelen aangezien je maar 256 mb hebt

3. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals moondrake al zegt: je geheugen steekt echt duidelijk af tegen de rest, als je nog de kans hebt zou ik als jou was het geheugen nog maar upgraden tot minstens 512. Anyway, Doom 3 kan op die PC natuurlijk wel draaien, maar zeker niet op high.

4. hete snikkel

hete snikkel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het maak ni veel uit of je nou veel geheugen hebt ofniet
    ik heb deze comp
    P4 3.0 GHZ
    1024 MB geheugen
    geforce FX 5200
    Doom 3 draait wel maar vraag niet hoe 480 X 600 resolutie en alles op uber laag
    en een 2 frames per seconde :mad:

5. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    jouw 3d kaart is niet bepaald de beste..., maar je zou er wel goed doom 3 mee moeten kunnen spelen, op low zeker. Vaag 8)

Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  6. Nomen

Nomen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok hartstikke bedankt voor de tips

7. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien je computer een keer opnieuw installeren, loopt ie al vaak een stuk soepeler, het moet namelijk makkelijk kunnen bij jou.

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Jep, geheugen. Geheugen is niet heel erg duur, voor nog een reepje van 256 mb ben je denk ik 45/50 euro kwijt.

@ masster chief:

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    master chief had het tegen hete snikkel ;)

10. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan is er toch iets goed fout met jouw comp. ik zo hem even goed nakijken en even benchmarken en dan vergelijken met andere mensen met dezelde opstelling.

ik heb het volgende systeem en ik kan bijna alles op high draaien met een resolutie van 1280 x 960, ook Doom 3

p4 3.0 ht
    512 MB DDR PC3200
    Radeon 9800 pro

even on topic:
    je zou alles wel goed moeten kunnen draaien maar wat meer geheugen kan geen kwaad, aangezien windows XP al bijna 256 nodig heeft om te draaien, verder is alles goed, misschien over 1 jaartje een nieuwe videokaart maar dat lijkt mij nu nog niet direct nodig

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Eerst en vooral je geheugen uitbreiden naar 512MB. Vervolgens je grafische kaart, maar als je grafische kaart ongeveer zoals die van mij (Radeon 9000)presteert. Dan zou je Doom³ op 800*600 op medium of op 1024*768 op low kunnen spelen. Ookal is het algemeen bekend dat de 9200 slechter is dan de 9000.

Zeg jouw budget (minus ongeveer €50 voor een geheugenlatje) en ik stel je een grafische kaart voor.

12. UTADDICT

UTADDICT unreal b00n

Leuk Bevonden:
    0
    En dat valt reuze mee, ik ah eerst een 9000 en nu een 9200, ik meot zeggen dat de 9200 mijn beter bevalt en zeker qua spellen.

13. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nope. Hier kun je geen doom3 mee spelen. Zorg dat je er minimaal 512 ddr pc3200 geheugen in hebt zitten. (vraag maar bij de winkel). En die 3d kaart is ronduit slecht. minimaal een 9600 xt of 9800 pro erin doen. Ik kan natuurlijk niet in jouw potomonnee kijken maar ik zou voor een 64 bit pc gaan. athlon 64. Haal je heel wat meer performance mee. Het hoeft geen 3800+ te zijn want daar heb je het geld waarschijnlijk niet voor maar de 3200+ en de 3000+ (64 bit) zijn betaalbaar.

Geef in de winkel aan wat voor spellen je wilt spelen en welke pc je het beste kunt nemen. Als ik jou was zou ik er 1 samen laten stellen. En niet naar een winkel zoals Dixons gaan want daar wordt je genaaid waar je bij staat.

14. UTADDICT

UTADDICT unreal b00n

Leuk Bevonden:
    0
    sorry hoor maar dit is echt het grootste gelul, hoe kom je erbij dat hij een nieuwe processor nodig heeft! gewoon extra geheugen en hoogstens een nieuwe videokaart. met een P4 2.8 kun je zkr wel doom spelen.

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jah idd niuewe procesor is beetje zonde van het geld als je het niet hebt.Maar dat gehuegen is een MUST en ik zou ook een niuewe grafische kaart aanraden (je hebt al een xfx geforce 6800 LE 128 mb voor 214 euro) en das een flinke vooruitgang voor relatief weinig geld..

edit : als je een niuewe pcorcessor koopt heb je vaak ook een niuew moederbord nodig dus dan kan je beter een niuewe pc kopen.
    Maar laat ik het zo plaatsten qua prioriteit
    1 gehuegen naar 512 mb of hoger (let wel op dat je je owue gehuegen er uit moet halen de kans dat het samen werkt is minimaal)
    2 De grafische kaart ati 9800 pro (geen xt de prijs is 80 euro duurder en er is nouwliijks verschil.of een vergelijkbare geforce kaart

heel veel legen plaatsen en aleen als je geld hebt

een niuewe procesor .Dit kan je doen door een upgrade kit te kopen daar bij krijg je een niuewe procesor moederbord en 512 mb gehuegen.Dit kost zon 400 euro en dan blijft je grafische kaart achter (understatemend)

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik zou zowel meer geheugen aanschaffen als een nieuwe videokaart.

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    XT een Pro verschillen ongeveer 20 euro, en geen 80, dus dat verschil is nog wel te doen.

18. Nomen

Nomen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tips, waarschijnlijk ga ik voor nieuw geheugen...

Deel Deze Pagina