Vraagjes over HD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JefPSV, 5 mrt 2006.

1. JefPSV

JefPSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal me vraag hier maar even stellen, aangezien in de HDTV thread niemand er echt op reageerd en ik al me spullen hier thuis heb liggen dus snel aan de slag wil ;) sorry dat ik er dan een topic voor open als dat niet de bedoeling is.

Ik heb nu dus me TV aangesloten op mn xbox 360 via de component aansluiting...verder heb ik een ethernet kabel naar mn computer lopen, windows MCE geinstalleerd en een tv kaart gekocht. wat ik me afvraag, kijk je dan nu tv in HD kwaliteit? de kabel ondersteund dat toch nog niet? dvd's kijk je die in HD kwaliteit? of moet je die speciale HD films kopen, of bestanden met een *.ts aan het einde downloaden want dat schijnt ook HD te zijn heb ik gelezen hier.

Het komt er dus op neer, dat ik me echt afvraag wat er nu wel en wat nu niet in HD is. Als ik het goed begrijp zijn alleen HD films, en van die amerikaanse series die je in HD kan vinden echt HD?

en speelt je videokaart van je computer hier nog enige rol in? heb er nog een oude radeon 9800 pro inzitten namelijk.

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Antwoord is simpel , geen HD signaal geen HD kwalitiet.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hij zegt al helemaal in het begin dat hij het al in de HDTV thread geprobeerd heeft.

Maar je hebt wel gelijk LeZe, maar ik geef mensen even de kans om hem antwoord te geven op al zijn vragen, dan sluit ik hem daarna wel.

5. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat nu in HD is zijn zoals je al zegt *.ts bestanden, daarnaast heb je nog *.wmv van microsoft en *.mov van apple. En nog wat minder bekende. Ook schijnt *.avi HD te zijn, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
    Dit alles is nog niet hier in Nederland te zien. De enige manier is om trailers van internet te downloaden of (op minder legale wijze?) films/serie's die in amerika zijn opgenomen en op internet zijn gezet, te downloaden. Voor serie's zijn we dus ook volledig afhankelijk van Amerika. Pas met het WK wordt hier HDTV geintroduceerd.

De bron moet dus HD kwaliteit zijn, zoals melbuuln al aangeeft.
    Ja, je moet een redelijk recente videokaart hebben.
    De minimum specs om 720p (de 'laagste' HDstandaard) weer te geven op je pc:
    * 720p Windows Media Player 9 Series
    * 2.4 GHz P4 of gelijkwaardig
    * 384 MB Intern geheugen
    * 64 MB videokaart
    * 1024 x 768 schermresolutie
    Hier staat niet echt eis voor de videokaart, maar op een oude zal het niet vloeiend spelen... kwestie van proberen.

6. JefPSV

JefPSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik het goed begrijp heb je momenteel nog vrij weinig aan je HDTV en je Xbox360 op dat gebied?

Ik heb wel een HDTV met 720p op me Xbox aangesloten via de component ingangen, en dan naar mijn computer met MCE en een Tv Tuner. In principe ben ik dan klaar voor HDTV als het word geintroduceerd toch? Helaas heeft mn tv geen HDMI aansluiting, maar zo een probleem is dat ook weer niet :)

Ik zal is kijken of ik zo een *.ts bestand kan vinden en het dan via Live TV van MCE op me tv kan kijken, dan heb je toch nog HD kwaliteit :D

7. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, op dit moment heb je niet zoveel aan deze functie, omdat er hier in Nederland nog niks van te koop is. Als je .ts bestanden hebt werkt het super via de 360. Ik heb een paar .ts bestanden en die lopen echt vloeiend en zien er super uit op mijn lcd. Je selecteert ze gewoon in my video's. Hoe je dat doet kun je allemaal in het mediacenter topic terug lezen.

Om hdtv te kijken via de kabel van essent heb je een extra decoder nodig. Deze is nog neit leverbaar, maar wordt in april/mei geintroduceerd. Hij kost echter wel 300 tot 400 euro.:{ http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161]Hier kan je er meer over lezen

Deel Deze Pagina