1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ Media Connect / USB / HDD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan niet bij elke router. Bij die van mij ook niet. Gewoon IP's en poorten invoeren, dat is voldoende.
     
  2. prahladsingh

    prahladsingh Xbox 360

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo,

    De media center staat standaard op mijn laptop en is origineel het is media center edition versie 2002 en service pack 2.
    Ook via windows update zijn er iets van 2 service packs upgedate voor de media center....
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou in het geval van een klein netwerk DHCP uitschakelen en elke computer/xbox een vast IP geven. Is je xbox nu 0.4 ?

    Subnetmask, gateway en DNS servers moeten inderdaad overal hetzelfde zijn, alhoewel ik DNS niet heb ingevuld bij mijn xbox.

    Om uit te vinden of het aan een firewall ligt zou ik al je firewalls op je PC uitschakelen. Als je router een echte router is (die niet bijvoorbeeld in bridge/modem mode staat) dan heb je niet eens een firewall op je PC nodig, je router fungeert dan al als firewall die alleen verkeer op bepaalde poorten doorlaat van buiten.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    versie 2002 werkt niet .. je hebt MCE 2005 nodig met service pack 2!
     
  5. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    MCE werkt nu perfect bij mij... Maar media connect kan wel verbinding maken met de computer, maar daarna worden er geen bestanden doorgegeven..

    Vandaag nog maar eens proberen om opnieuw te installeren.
     
  6. prahladsingh

    prahladsingh Xbox 360

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo,

    Als ik mijn mce opstart en ik kijk daarin staat er dat ik windows xp media center edition 2005 heb.

    Ik denk zelf niet dat het aan mijn pc ligt maar aan de xbox. Kan dat?
    Want op de pc werkt het/en zoeken en verbinden wel alleen op de xbox valt dus opeens het scherm weg en krijg ik die melding wat ik hiervoor schreef.

    enig idee wat het dan wel kan zijn?

    Gr.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Heb je firewalls draaien op je MCE ... ik denk eerder dat het aan de pc ligt dan de xbox 360 ...
     
  8. prahladsingh

    prahladsingh Xbox 360

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope staat uit heb avast...

    De pc vind de xbox en als ik die code in voer op mijn pc dan zoekt hij maar ga ik op de xbox en druk ik verder dan verdwijnt het scherm en zegt hij dat de code niet meer recent is en dat ik het opnieuw moet proberen...

    Firewall op je mce? waar kan ik die vinden dan de optie om uit te schakelen?
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
  10. prahladsingh

    prahladsingh Xbox 360

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm Fardo...

    echt vreemd met Firewall uit etc werkt het bij mij nog niet?:confused::mad:

    moeten er nog poorten open voor connect?

    ohh ja NAT staat op open

    dit staat er bij

    UPnP
    Enable UPnP Services
    Allow configuration changes through UPnP
    Allow Internet access to be disabled

    en de bovenste 2 dingen zijn aangevinkt.. dus : Enable UPnP Services en Allow configuration changes through UPnP
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  12. kevin_16

    kevin_16 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik ook met media connect muziek van pc naar mijn xbox zetten en zo ja hoe doe ik dat dan
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hele NAT / poorten verhaal wat betreft je router is alleen relevant voor verbindingen naar het internet, niet voor je lokale netwerk, niet relevant voor media connect dus.

    Heb je xbox nou op IP 192.168.0.4 gezet?
    Zorg ervoor dat het dashboard op je xbox aan staat en dat tegelijkertijd het media connect programma draait. Het media connect programma zie je terug in de taakbalk.

    Ga naar sharing van media connect en check of je daar mappen hebt geshared.

    Ga naar settings van media connect en vink daar de twee checkboxes aan die je ziet en check of daar folder sharing gestart is.

    Zie ook de suggesties op: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/wmconnect/faq.aspx#4_0
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox staat nu op 192.168.0.5

    ik heb hem altijd in het dashboard staan ( met live aangemeld) als ik connect aanzet, er staan ook folders op sharing ( hij zegt ook starting sharing folders) maar ik zie bij devices mijn xbox niet...

    ook de 2 dingen staan aangevinkt..


    maakt het nog uit welk dashboard? ik sta nu gewoon in het xbox live
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    nee dat kan niet
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat windows media connect hoort eigenlijk te melden: Folder sharing is started

    Doe eens: start > uitvoeren > services.msc
    Zoek in die lijst naar Windows Media Connect Service en controleer of de status ervan op 'Started' staat ..
     
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zegt ie ook( maar wist et ff niet meer;) )

    er staat op bij services.msc : Started
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren even geprobeerd de mp3 speler van mijn buurjongen aan te sluiten op mijn 360. Een redelijk nieuwe 512MB Sony.

    Via kabeltje op de usb poort aangesloten en een kwam een mooie portable device tab oplichten. Ik kreeg alleen twee mapjes te zien met vage namen en geen mp3's.

    Op de compatibiliteitslijst die op xbox.com staat, staan geen mp3 spelers van Sony, alleen de PSP. Wil dat dan echt zeggen je geen enkele Sony mp3 speler kan verbinden met de 360? Beetje raar eigenlijk.
     
  19. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    IPOD ...geen muziek :-(

    Als ik mijn ipod (photo - 60gb) aansluit wordt deze direct herkend door de xbox 360. Maar als ik dan naar de nummers ga kan ik er geen 1 spelen. Er staan rode markeringstekens bij ? Ik lees overal dat de ipod geen problemen geeft - bij mij dus wel.....
    Of doe ik iets verkeerd ?
     
  20. Thedonstil

    Thedonstil Active Member

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een Ipod G4 20gig (zeg maar photo zonder kleur)
    en die doet het echt perfect

    ik hang hem eraan met de orginele usb kabel, ipod zegt gelijk "koppel niet los" zoals bij de pc

    ik ga naar muziek > Ipod (met de naam ervoor die je zelf opgeeft)
    en keurig alle nummers afspelen

    alleen is hij bij mij al wel 2x vast gelopen tijden pgr3 toen ik aan het luisteren was
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina