Vragen over de functies

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door snike888, 21 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraag over wat nou precies de "hogere mensen" van het xbw als funtie hebben,
    Ik heb al de tijd dat ik member ben van XBW me afgevraagd wat nou iedereen doet,
    bijvoorbeeld: De Moderators, de Administrators, de administrators ++, de redactieleden, de baz(innen/en) want naar mijn idee doen ze allemaal precies hetzelfde! :eek:
    een beetje topics sluiten die niet nuttig zijn, een beetje OW's uitdelen, bannen enzo maar kan iemand mij uitleggen wat nou precies de Modjes mogen doen, en de admins enz enz enz.?

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    In deze post in het Aankondigingen gedeelte van het forum worden alle functies uitgelegt. Al kloppen sommige namen ondertussen niet helemaal meer :)

Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    redactie leden - maken de content van de site (frontpage) net als de bazin ... hij is de XBW chief

administrator - is forum beheerder

administrator ++ - is de designer/coder van de site

moderators - beheren de content van het forum

4. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, maar er staat niks over de zogenaamde Administrators ++

5. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, sorry dat ik niet gezocht heb!
    maar deze kan dicht geloof ik

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb ooit in een aankondiging een uitleg geplaatst van de verschillende taken van de forum-crew, die zal ik hier nog wel een keer plaatsen:

Allereerst:

De baas

www.xboxworld.nl wordt beheerd door Mirik, op het forum ook bekend onder de nick Kobold. Hij is de eigenlijke baas van de website, en regelt ook een heleboel om de kwaliteit van xbw te behouden en te verbeteren. Daarnaast is hij de eindredacteur van alle content op de mainpage van xboxworld.
    Mirik regelt alle financiƫle en zakelijke aspecten rondom xbw. Val hem niet lastig met andere vragen/opmerkingen! Hij heeft het al druk genoeg ;)

De Crew

De crew is verantwoordelijk voor de frontpage. Zij zorgen voor alle content op xboxworld. Dat houdt in: nieuws, previews, reviews, interviews, specials en prijsvragen. Voor alle vragen over een van deze onderdelen kun je bij een van de crewleden terecht.

Naast Mirik bestaat de crew uit:

• Mike (Hoofdredacteur)
    • Hordo (Hoofd Content Crew)
    • Shriko
    • Gerbo

Admins

Administrators ofwel admins zijn de beheerders van de website en/of het forum. Xbw kent twee verschillende soorten admins: Forum admins en Site admins.

De forum admins zijn hoofdverantwoordelijk voor het forum. Zij worden bijgestaan door de moderators, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij de admins. Zij zijn dus het aanspreekpunt voor vragen/problemen/opmerkingen op algeheel forum niveau.

De forum admins zijn:

• Darkwing
    • Graveheart
    De site admins zorgen voor het onderhoud aan de gehele site. Zij verrichten specifieke taken om de site draaiende te houden.

De site admins zijn:

• Spleasure - Site scripter, tevens aanspreekpunt voor bugs e.d.
    • Marinus - Verantwoordelijk voor de webhosting en de server.

Moderators

Moderators zijn als het ware een verlenging van de community. Zij zorgen ervoor dat de regels van de FAQ gehandhaafd worden en dat het forum netjes en overzichtelijk blijft.

De meeste mods hebben een eigen onderdeel van het forum onder hun supervisie. Aan dat forum besteden zij vaak wat meer aandacht, en zij dienen tevens als aanspreekpunt voor dat forum. Welke moderators als forum mods staan ingedeeld in een bepaald forum staat in de rechter kolom van de forum index.

Alle mods, admins en crewleden staan overzichtelijk onder elkaar op deze pagina.

Hopelijk is de rol van de verschillende taken hier op xboxworld hiermee een beetje duidelijk geworden.

Enigszins aangepast om het up-to-date te maken :)

7. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Ok nog een misschien domme vraag, maar zien jullie elkaar nou ook nog is in het echt?

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hooguit tijdens evenementen als de GameExpo o.i.d., maar verder bijna niet. Geen verplichte dingen in ieder geval. We proberen al meer dan een half jaar een crew uitje te organiseren, maar dat schiet niet erg op :+
    Probleem is dat we over het hele land verspreid wonen en allemaal genoeg andere dingen te doen hebben dat het bijna niet te plannen is om iets met z'n allen af te spreken helaas.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo af en toe. Hier een daar een Game event waar XBW.nl een stand heeft.
    Neem b.v. de Power Unlimited Gameplay of de GameExpo tijdens de HCC dagen.

:cool:

10. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    haha, jammer dat ik zelf nog nooit op een game event ben geweest.
    lijkt me erg leuk :+

EDIT: is dat Mini-strator trouwens wel ok wat onder mijn naam staat?

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja hoor, dat snapt toch geen mens :+

12. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, leuke thread trouwens

:p Algemeen Dagblad ministrator dan hoe kom je erop:p

13. Victor

Victor Guest

Ikzelf ben (natuurlijk) een member en ik doe eigenlijk helemaal niks naast onnozele dingen posten.

14. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    ben jij dan ook al is gekicked voor 48 uur?

15. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heey sorry ik weet het ik weet het ik maar er hier niet op reageren maar ik doe het lekker toch aangezien 10 min. geleden de laaste post was van snike888, hier komt ie:
    PGR1 moet weg, maar voor hoeveel en/of voor wat, kheb hier true crime liggen.
    Nogmaals excuses!
    Lars

16. Hyate2000

Hyate2000 wht a day to say now

Leuk Bevonden:
    0
    omdat XBW ook standjes heeft op de pu game enz; is xbw nou alleen een website? of nog meer?

17. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Alleen een website. Alleen het soapbox gedeelte wordt gepubliceerd in Xbox magazine.

O. Ok.

18. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    okee het begin snap ik, maar begint het nu niet een beetje af te dwalen voor het originele onderwerp?

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja idd. Denk dat de vragen van de topicstarter ondertussen wel zijn beantwoord, zo niet, wees vrij om je vragen te stellen :)

En dan nu een van mijn hoogwaardige functies in actie:

Slotje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina