1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg fijn maar een andere 8 serie dan de 8800 is er voorlopig nog niet. Wel is er een mogelijke datum bekend (half april) waarin sommige 8-series geleverd gaan worden maar ik kan je vast verklappen dat ik nog nergens iets heb gelezen over een 8600Ultra. Verder verzin je er een merk bij; op de site van Asus is ook nog niets te vinden, ook niet in de persberichten.

    Hint: haal dus een 8600GT of een 8800GTS "nu" en upgrade over een tijdje naar een 8800GTX of een 8600GT SLI.

    PS: Als je de gok wil nemen; er worden 8800GTS nu alweer tweedehands gedumpt op Tweakers (bijvoorbeeld). Misschien kan je dus voor een paar tientjes meer t.o.v. een nieuwe 8600GT dus tweedehands een 8800GTS scoren.

    Goh, lezen?

    Sorry, Rikvdknaap, maar je historie in dit topic, en vorige delen, is legendarisch. Volgens mij is al vaker gezegd dat je wat moet onderzoeken en moet motiveren. Voor zover ik kan zien is de Pentium 672 al niet eens meer nieuw leverbaar in NL, slurpt bakken met stroom en is dan nog steeds langzamer dan de gemiddelde CPU die je nu nieuw kan kopen.

    Wat de prestaties zijn; dat valt vast wel te Googlen aangezien die CPU al anderhalf jaar bestaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan gerust voor een goedkoper moederbord gaan.

    Qua DVD-brander kan ik je de Samsung SH-183A aanraden. Ik had eerst ook een 4570, maar die was kaduuk, dus toen ben ik bij Samsung uitgekomen.
     
  3. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    @max34000:
    Van de ene kant zeur je over de power usage van een cpu.
    En van de andere kant adviseer je een dikke vette gpu, echte powersavers die nieuwe supersnelle grafische kaarten....;)
     
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    *zucht*

    CPU's worden alleen maar zuiniger en zuiniger en als er dan mensen komen die vragen hoe een CPU performt die anderhalf jaar geleden is geintroduceerd, kan je op je vingers natellen dat power-usage een factor is.

    En voor de GPU; C4SP3R geeft zelf al aan dat hij later wil upgraden naar een dikkere kaart. Waarom nu dan niet als het maar een paar tientjes meer is? Ik zeg alleen wat er kan; de vraagsteller weet zelf ook allang dat die GPU niet zo heel zuinig is. Daarbij heeft het verleden uitgewezen dat Ultra kaarten minstens zo onzuinig zijn als hun grotere broertje in dezelfde klasse (zo niet onzuiniger als je een serie hoger zou kijken) dus wat is het probleem?
     
  5. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen probleem het viel me alleen op.
    Voor de rest waardeer ik je meedenken op dit forum zeer, en omdat jij zo ontzettend verdiept in hardware keuzes mbt thuis pc's vind ik dat altijd erg handig. Hoef ik zelf niet zo data te minen (vergelijkingswebsites lezen enz) maar kan ik gewoon staven wat jij zegt door selectief te zoeken naar reviews. Dus thanks!
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

    We moeten alleen in de gaten houden dat mensen die minder van PC's weten snel een "probeem" zien als verschillende anderen iets zeggen wat niet helemaal met elkaar overeen komt...

    En zoals ik enige tijd geleden al eens heb gezegd; aangezien mijn budget voor een PC aanzienlijk hoger ligt dan wat gemiddeld besteed wordt door XBW'ers, zit ik inderdaad bovenop alle ontwikkelingen om de prijs/prestatie voor mijn eigen aanschaf zo optimaal mogelijk te realiseren.
     
  7. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat mijn pc er nu een kaartlezer uit heeft bungelen die niet werkt zal ik het maar even vragen:

    Ik heb een kaartlezer met usbports. Hiervandaan komt een kabel voor de data vanuit een JP2 aansluiting. Deze moet worden aangesloten op mijn computer. Nu heb ik een pci kaart met een JP3 (8 pins) en een J3 (5 pins) aansluiting. Maar ik weet niet op welke hij moet worden aangesloten en welke kleur kabel op welk pinnetje. De kabel heeft 6 pinnetjes.

    Het is de meest rechtse hier:
    [​IMG]

    Hopelijk is dit genoeg informatie om me te helpen :9
     
  8. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    op diezelfde site staat:
    http://tweakers.net/nieuws/45932/?highlight=8600 ultra
    de 8600 ultra

    hij was indd niet van asus maar van beareyes en ik neem liever nu een goedkopere kaart op dat ik denk niet tot die duizend euro kan komen als ik een 8800 gts koop of iets in die richting

    edit: tweede topic:http://tweakers.net/nieuws/46047/?highlight=8600 ultra
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat zijn oude berichten die bovendien ook nog eens komen van The Inquirer (imo is Tweakers tegenwoordig de 2de Inquirer).

    Maar goed, de 8600 Ultra bestaat niet of is officïeel bekend als de 8600 GTS. Ook lijken de specs die daar op Tweakers staan niet te kloppen, maar niets is nog niet officïeel bekend over de specs van die kaarten.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    8300gt, heeft die zoveel shaders :eek:

    me zus heeft weer wat te zeiken. Haar geluid doet het niet en ik weet niet hoe ik hem moet instaleren doordat ik niet de geluidskaart(onboad denk ik) niet kan zien en ze geen cdtje heeft. Guys help haar whahaha \o/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2007
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Naar specs van moederbord zoeken, zien welke geluidschip, zoeken naar driver voor geluidschip. Zo simpel is het.

    Maar best eerst eens zien bij de instellingen van Windows zelf, dus durven wel eens te veranderen naar eigen wil.
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    ze heeft een acer maar welke is een raadsel =( maar ik kijk wel ff bij everest
     
  13. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok...

    Ik heb het hier al verteld van de spontane reboots... het was waarschijnlijk de voeding...

    Enfin, om er even op terug te komen, daarnet was ik gewoon aan het internetten (dus bijna geen belasting) en startte de PC toch opnieuw op. Nu ben ik wel niet meer zeker dat het aan de voeding ligt. Wel is het zo dat mijn voeding te weinig levert voor mijn grafische kaart. Maar ik wil geen nieuwe voeding kopen als niemand dit bevestigd.

    Alvast bedankt!
     
  14. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Nee ik kan de moederbordnaam helaas niet vinden maar weet jij maybe een oplossing hoe ik tog dat pci apparaatje kan vinden en als mijne zus op linux gaat draaien heb je dan nog steeds hetzelfde probleem???
     
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh... Jij en je zus snappen niet hoe je onder Windows (of door openschroeven PC) achter het moederbord en/of kaarten kan komen en dan wel Linux waarschijnlijk gaan draaien? Dat is een situatie die ik je van harte aanraadt...O-) :x O-)
     
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    :lol:
     
  17. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Help? :'-(
     
  18. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je de handleiding van je moederbord al gechecked?
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk eens op je moederbord naar een andere usb aansluiting.. van je frontusb bijvoorbeeld.
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    gaat misschien moeilijk als me zus niet wilt dat haar kast open gaat :confused: dus ik kan er niets aan doen ik weet wel hoe ik moederbord kan zien maar ze wilt niet dat ik hem open maakt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina