1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu precies dezelfde problemen daarmee, de 720p trekt hij ook echt net en dan zit de cpu belasting op 100%:+..

    De Geforce 8 serie maakt dit dus velen malen makkelijker en neemt veel belasting van de cpu af waardoor het afspelen van 1080p helemaal top gaat.

    Zelf zou ik ( als ik voor een 8600/8500 zou gaan, ik ga namelijk voor een 8800 of een ATi kaart) een 8600 GTS nemen, dit is dan wel de duurste variant, maar deze is gewoon net wat beter dan alle anderen, of soms zelf velen malen beter dan de andere 8 series. Over het merk valt te twisten, je kunt ernaar gaan googlen maar ik heb me voorgenomen dat het verschil in merk niet uber groot zal zijn.. het enige grote verschil zal de game zijn waarmee de kaart wordt gebundeld en de looks van de kaart zelf ( kleur pcb, koeling etc.)

    ^ er is wel een merkbaar verschil in merk qua overclockbaarheid, maar ik neem aan dat je de videokaart niet gaat overclocken?

    Edit: er is ook verschil tussen clocksnelheid enzo tussen de kaarten... maar die vind ik zelf ook minimaal..
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  2. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    klein vraagje

    ik zit er aan te denken om nieuw geheugen te kopen. ik heb nu 1gb namelijk
    2x 512 corsair Vs512mb400 cl2.5 Valueselect en ik heb nog 1 slot open. Nu vraag ik me af of het verstandig is om bij corsair te blijven en wat dat cl2.5 betekent (moet dit hetzelfde zijn/maakt cl3.0 of cl 2.0 nog uit). ik heb even op internet gekeken maar zag zo snel niet een 1gb variant van corsair (geen Vs1Gb400 cl2.5 dus) wel van andere merken..

    Bvd,

    socks
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    |:-

    Zo, mijn pc werkt dus ook weer. Een week geleden had mijn voeding het namelijk begeven. Gelukkig heb ik nu weer vervanging gevonden. :)

    Ik zit er nu wel aan te denken om mijn pc te upgraden. Een van de grootste twijfelpunten is toch wel de processor. Met de recente prijsdalingen worden quad-cores aantrekkelijk. Maar aangezien dualcore al niet in veel gevallen gebruikt wordt, kan je nagaan dat quadcore ook niet een echte meerwaarde heeft.

    Wat vinden jullie daarvan?
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk precies zo, en daarom ga ik ook voor een E6600. Komt bij kijken dat ik de Quadcores nog een tikje te duur vind, maar mochten ze echt aanslaan. Dan wacht ik wel tot volgend jaar ( wanneer de quadcores van nu een stuk goedkoper zijn :cool: ), want mn mobo kan denk ik wel even mee, ondersteund fsb tot 1333 mhz en quadcore\o/
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt een interpretatie-verhaal en een gebrek aan kennis en ik zal ook motiveren waarom dit soort uitspraken/vragen door 99.99% van alle mensen verkeerd wordt neergezet.

    Meerdere CPU's of cores wordt al jarenlang gebruikt. Sterker nog; de eerste toepassing voor PC's waarbij de CPU een steuntje in de rug kreeg van een extra Processing Unit, was in de tijd dat er een co-processor nodig was om bepaalde games of boekhoudpakketten te draaien. Ik ga hier niet teveel over uitwijden want internet staat vol met dit soort tranentrekkers.

    In ieder geval; aangezien het waarschijnlijk over een Windows-based PC gaat: sinds NT4.0 Server ondersteunt Microsoft het gebruik van meer dan 1 fysieke core. Langzamerhand is het geimplementeerd in "consumenten-OS" zoals XP en Windows 2000. Dus de ondersteuning voor meer dan 1 core is gewoon 100% aanwezig.

    Dan komt de andere kant van de stelling: waarvoor ga je je PC gebruiken? Zie ook de eerste 20 regels in de startpost: motiveer waarvoor je een upgrade/budget wil gaan gebruiken om een gedegen antwoord te krijgen.

    Er zijn tientallen, zo niet honderden, applicaties die heel graag gebruik maken van extra veel RAM en extra veel cores. Dus ook hiervoor geldt: voor bijna 100% van allerlei taken is meer dan 1 core ondersteund! En recentelijk zijn er ook games die in benchmarks hogere prestaties laten zien zodra er meer dan 1 core aanwezig is in de PC.

    Dus; "wat" vinden jullie wat niet ondersteund is?
     
  6. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    even tussen door heeft iemand nog een advies voor een goeie CPU koerler en 1 systeem koeler(120mm). De cpu koeler moet in een Coolermaster elite 330 passen

    alvast bedankt
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad! :)

    Daarom ga ik volgende maand voor een Q6600. Aanzienlijke vooruitgang t.o.v. m'n P4 3,0GHz Northwood qua rendertijd in 3dsmax :eek:
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraage ik krijg al een dag lang problemen met spam. Op elke webbrowser komt deze pagina standaart er op: windowsxshrine.com Ook al verander ik de startpagina deze blijft maar komen en er komen twee tabbladen eentje van mozilla en een van windowsshrine hoe krijg ik die irritante dingen eraf?

    /Mod Niet de bedoeling van dit topic, kun je beter hier je vraag stellen
     
  9. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    wil je gewoon een stille koeler of om te overclocken?

    een goeie 120mm fan is Silverstone FM 121
     
  10. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0

    ik heb nog wat doorgezocht en ben terecht gekomen bij
    Kingston HyperX 1024 MB, PC3200, 400 MHz, cl 2,5

    kan iemand iets zeggen of dit goed samen gaat met het geheugen dat ik al heb en of het nog uitmaakt dat ik dan 2x 512 en 1x 1024 heb?

    thx
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Of het goed gaat is altijd maar de vraag; geadviseerd wordt om altijd geheugen van 1 fabrikant te gebruiken.

    En ja, het maakt uit dat je verschillende grootten en slots hebt; kijk in de handleiding van je moederbord want waarschijnlijk wordt je FSB teruggeklokt of je moet het handmatig vastzetten met kans op BSOD's.
     
  12. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    *stomme vraag.

    Aan wat moet een voeding voldoen voor quadcore?
     
  13. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek een cpu cooler waarmee je kan overclocken tot iets over de 3.0 ghz met een e66oo, ik had al gekeken naar de arctic freezer 7pro maar die koelt niet heel goed en de scythe mine en blue orb maar als je nog adviezen had, altijd welkom

    ik zal kijken naar die silverstone, dank
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Stom antwoord; lees even de afgelopen 10 pagina's alsmede de startpost. Dan weet je voldoende!
     
  15. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    beste cpu koeler qua prijs en prestatie is de tuniq tower, enige probleem is dat die nogal groot is dus even meten of die in je kast pas.

    zo niet kun je kijken naar

    -titan vanessa L-type
    -big typhoon
    -noctua NH u9 of u12
    -gemini 2
    -thermalright spul ($$$)
    -scythe infinity (volgens mij nog groter dan tuniq tower)
    -gigabyte 3d rocket II
    -zalman CNPS 9700 led

    maar opzich zou je met de artic cooler de 3ghz wel kunnen halen
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2007
  16. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt... het gaat allemaal over dualcore, ik heb het over quad.
     
  17. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    k had gehoord dat de Cooler Master Hyper TX Intel de beste prijs kwaliteit verhouding had
    edit die gigabyte rocket gaat volgens mij nooit passen:p
     
  18. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    ow van hardwareinfo

    ja die hebben veel goeie koelers niet getest, maar de tuniq is sinds een maand geleden ofzo met zijn prijs gedaalt en hij is heel erg goed ;)
     
  19. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er nog iet op of aan te merken aan dit systeem:

    1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
    Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
    Club3D Geforce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-GTS866 €
    Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)
    Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
    2x Seagate Barracuda 7200.9, 500GB (7200rpm, SATA II, 16 MB, NCQ)

    Met dank aan MAX3400!! ps: Hoe zijn de dvd's?

    zelf dacht ik misschien aan 4 gig memory in plaats van 2 ?
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2007
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina