1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik snap het helemaal ffkes geduld ik ben ook helemaal nieuw in deze pc dingus.

    Trouwens dit is allemaal van alternate maar ik neem aan alles los is goedkoper iemand dan advies?

    Even voor alle duidelijkheid ik zoek dus een moederbord die qaud ondersteunt.

    Trouwens het is eigenlijk eerste de bedoeling dat in gewoon dual-core ga en daarna qaud i.v.m de prijzen dus gewoon later quad.

    Maar ik wil dus wel een 8800 GTS etc, 2 GB mbram (beetje kwaliteit) en dit samen met een goeie voeding en moederbord.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit of je helemaal nieuw bent of al jaren leest maar in de startpost staan tientallen links waar je, in redelijke Jip&Janneke-taal, kan lezen over allerlei onderdelen en termen. Op basis hiervan zou je dan een stukje onderzoek naar een nieuwe PC zelf al kunnen opstarten en daarna inderdaad vragen of iemand nog wat hulp kan bieden of advies kan geven.

    Ja, ook hiervoor geldt de startpost. Zoek je onderdelen op bij Tweakers, gooi alles in een winkelmand en automagisch krijg je te zien welke toko (bijna) alle onderdelen kan leveren en tegen welke prijs.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Beetje persoonlijk advies is nooit weg, vaak is dat veel duidelijker dan de startpost en het geaat toch een beetje om een persoonlijke pc.

    Moederbord : gigabyte DS3
    CPU : 4300 of 6600
    videokaart : x1950pro of 8800 gts
    ram : overclock twinmos twister 6400 of niet overclock corsair twin2x bij www.empc.nl
    hardeschijf : 500 GB
    dvd : hmm?
    voeding :hmm?

    Zoiets ben ik van plan

    Trouwens als ik het al jaren wist zou ik het ook niet vragen slimme jongen ;).
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Moederbord is goed
    CPU: E6600
    Videokaart: 8800 GTS 640MB (of als ie niet in je budget past, 320MB)
    RAM: Corsair is goed. Op die site zie ik niet veel verschil tussen de 2x1GB pc6400 latjes. Ik zou voor de de gewone pc6400 gaan, tenzij je €30 meer wil betalen voor iets (wat niet eens zeker is) beter te kunnen overclocken (dan voor de pc6400C4 gaan).
    Hardeschijf: Seagate, Western Digital of Samsung
    DVD: NEC of Samsung
    Voeding: 500W van een goed merk en serie
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar is dat dan ook allemaal goed om later naar quad over te gaan?
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Wederom mijn simpele opmerking: LEES NOU EENS!

    Het staat **** op de site van Gigabyte welke CPU op dat bord kan worden geprikt.|:- |:-
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja, is goed. (jonge laat me het ff zeker weten ik kan wel van alles lezen met CPU dit en gpa datte dan schiet ik er nog steeds wat mee op)

    En jesus zeg je hebt zelf ook niks nuttigs te melde zeg dan zelf ook niks.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MAX heeft wel een punt...

    Er zullen hier ongetwijfeld een aantal mensen rondlopen die een PC voor je samen willen stellen en van alles voor je uit willen zoeken, maar wat steek je daar uiteindelijk zelf nou van op? Je kan best wat dingen vragen, maar of een moederbord ook met Quad core CPU's overweg kan is zo eenvoudig op te zoeken. Dan mag je er zelf ook wel een klein beetje moeite voor doen. ;)
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou'ja ik vraag gewoon mensen hoe en wat en ik kijk ook wel op veel site's maar veel dingen zeggen me gewoon niks en zeg nou zelf als je een nieuwe pc samensteld wil je alles wel 100% zeker weten.

    En vaak gaat het toch om persoonlijke ervaring met dat systeem etc, ik heb nog nooit een pc samengesteld en heb er dus ook weining verstand van.

    Maar ikga er nu vanuit dat het allemaal wel goed zit. Ik post morghe ofzo wel wat ik uiteindelijk van plan ben.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kwam er misschien een beetje bot uit maar wie gaat er om 23:45 op een doordeweekse dag op een Xbox-forum vragen of een moederbord goed is als je met 3x klikken vanuit Google exact de info krijgt die je wil hebben en zelfs meer?

    No offence hoor, maar die DS3 is een bord wat ik nooit in mijn kast zou plaatsen, puur en alleen omdat ik meer eisen stel aan een bord. Jij blijkbaar niet, alhoewel je nog niet duidelijk hebt aangegeven wat je precies wil gaan doen met je nieuwe PC (zie ook startpost) dus dan is het adviseren van onze kant wat moeilijker.

    Ik snap terdege dat een PC samenstellen voor sommige mensen echt kan uitmonden in dagen zweten in allerlei webshops maar met een beetje eigen inzet van jouw kant en wat advies van onze kant, kan je die dagen terugbrengen naar een paar uur en je geliefde PC'tje bestellen.

    Dank je.

    Ik zie nu pas dat plaatje in de startpost; no wonder dat ik wat meer dataverkeer te verstouwen heb... Doesn't matter; got loads to spare
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan mijn moederbord met Quad-Core CPU's overweg ?

    Oke sorry, die was heel flauw :+

    Maar wil het toch eigenlijk wel weten en ben lui...

    :cool:
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik mag het toch gewoon wel vragen, een simpel ja of nee antwoord was toch veel handiger geweest niet?
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want er zit al een X6800 ingeprikt. En je heb maar 1 socket.:+
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik die X6800 eruit haal, kan het dan wel ? :cool:

    Oke nu hou ik op.... :+
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Daar gaat 't nou juist om....vragen is makkelijk maar opzoeken ook. Surf naar de site van Gigabyte, ga naar de moederborden toe, kies de juiste socket en daar staan alle moederborden op een rijtje. In de specificaties staat vervolgens vermeldt welke CPU's worden ondersteund. Ook kun je op Google Gigabyte DS3 + quad core intypen.... Dit topic is er om mensen te helpen, maar er wordt wel wat meer inzet/moeite verwacht. Als je nou zelf op die site had gekeken en niks had kunnen vinden, hadden we in ieder geval gezien dat je er moeite voor hebt gedaan. :)

    Om dit topic niet langer te vervuilen,

    GA-965G-DS3:
    Er zijn best nog wat DS3 mobo's dus heb geen idee of dit de juiste is. :eek:

    Ghehe :+

    Op de site van Asus: 'Intel® Quad-core CPU Ready'. Wel een BIOS update vereist. :) CPU support
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke dan :b:

    Nee maar ik was voorlopig toch nog niet van plan om mijn X6800 te gaan vervangen, ding heeft me namelijk genoeg gekost en voorlopig draait mijn PC alles nog prima :cool: Maar dan weet ik dat voor in de toekomst :)

    En nu zal ik niks meer vragen.... :+
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dan ga ik eerst wel ffkes verder surven hoe en wat, en ik heb later vast nog wel wat vraagjes.
     
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je, ik voel me idioot omdat ik dit vraag. Maarja... een idioot kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden :+

    Is Antec even stil als Zalman? En als er 1 luider is, is dat hoorbaar? :) Antec heeft te minste LED's... Maar als die luidruchtig zijn, tja. Dan zijn ze de moeite niet waard.

    EDIT;
    Als je hem verkoopt, ik ben hier! :+


    Euh, sorry. Stom van me om dat te vergeten. het gaat om Casefans :)
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Antec wat? Zalman wat? Ze maken allebei een enorme range aan produkten dus minimaal een produkttype zou erg handig zijn.

    *edit*
    Oude hint (ik dacht toen voor C4SP3R): www.ikbenstil.nl
    Ow, en je kan ze ook bellen of webshoppen; zeer ervaren gasten met alles wat met koeling & behuizing te maken heeft.

    *edit 2*
    Antec is stiller, tenminste als je moet kiezen tussen die 2 merken bij dezelfde luchtverplaatsing per uur in 80mm fan. Maar ik moet je zeggen dat er stillere fans zijn, misschien wel goedkoper alleen niet van "de bekende merken".

    *kleine kick maar ivm andere vraag*
    Ik heb mijn volgende systeem hier al eens gepost maar daar is nu een wijziging op gekomen en daar heb ik een vraag over omdat het niet 1-2-3 makkelijk te vinden is op internet.

    Wie heeft er een Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 en welke CPU-cooler heb je erop gemonteerd?
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    GOOGLE! ;)

    in een sig gevonden:
    linkje
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina