1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik zal morgen eens even rondzoeken, mijn moederboord heet trouwens Asus A8N-E.
     
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die nieuwe benamingen vrij apart. Heb het dan over de Dual Core's.
    Nu nog proberen de snelheden te weten te komen.

    Wil het liefst hierna een iMac...maar ben ook wel weer aan het twijfelen voor een nieuw PC systeem die dan fluisterstil is. Mijn huidige PC is net een turbine!

    Heb dan alleen een nieuwe kast nodig. Mijn budget ligt dan tegen de € 1.500,-.
     
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    @Pegas

    Die xboxgangsta ben ik niet :+)
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dit was verwarrend, ik dacht eerst dat je echt puur en alleen de case bedoelde :+.

    Wat is je bedoeling met de pc?

    Eventjes vlug wat onderdelen die je budget benutten:
    een case naar je zien
    500W voeding van een goed merk
    E6600
    Asus P5B-E of een andere in die reeks
    2GB pc5400 of sneller
    8800 GTS 640MB
    320GB HD
    Sata DVD-RW
    Oh, sorry. Blijkbaar heb ik wat scheel gezien :+.
     
  5. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zelf heb gedaan is zoveel mogelijk van Arctic cooling nemen. De Core2Duo's produceren vrij weinig warmte en zijn gemakkelijk te koelen met een relatief lage fan snelheid. Zoals de Freezer 7 pro, die bij mij iets van 1100 rpm draait, wat bijna niet hoorbaar is.
    Daarbij heb ik ook een mobo genomen zonder actieve fan erop wat ook weer scheelt. Ingebouwd in de Arctic cooling Silentium series kast, die misschien een beetje een rare indeling heeft kwa fans/voeding maar wel degelijk de boel zeer koel houd en bijna niet hoorbaar is.In deze kast zit ook de mogelijkheid om je harde schijf te dempen dmv absorberend geluidsmateriaal.
    Let verder op bij je keuze voor je videokaart of je deze ook in passief kan krijgen of dat hij gewoon niet al teveel lawaai maakt.
    Mijn pc is nu in elk geval zo stil dat ik er met gemak snachts naast kan slapen, en dat is ook wat ik wou.
    Het is een kwestie van even goed de onderdelen op elkaar afstemmen.
     
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm... Dat is te zien hoelang het zal duren tot we gaan overschakelen naar quad-CPU's. Wat denk je van deze?

    http://www.graficall.nl/Product~id~5393-Asus-P5B-VM.aspx
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Klein vraagje: hoe warm mag de gemm. s-ata (oid) harddisk worden?
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Jammer dat je er een Raptor in hebt hangen.
     
  9. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Warmte heeft geen effect op de levensduur van je harde schijf( onlangs nog op google geweest.)... ik vermoed dat deze temp niet hoger mag worden dan 60°C.
     
  10. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom jammer?
    Vanwege de tering herrie ja, en dat hij niet gedempt kan worden, omdat hij dan echt veel te warm word ok.
    Maar ik gebruik m primair voor het booten van Vista, games ed worden van een andere wel stille schijf geladen.
    De Raptor is aan de ene kant erg snel, maar ook lawaaiig.
     
  11. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat klopt toch niet. Bij bijna alle schijven kan je van de respectievelijke maker, een productsheet opvragen/downloaden, en daar staan de bedrijfstemp en max temp in.
    Word jouw schijf voortdurend te vaak te heet, dan gaat hij sneller of gelijk stuk.
    Er zit in de moderne schijven ook een monitoring system, genaamd SMART.
    Veel programma's zoals speedfan/sandra, kunnen dit uitlezen en dit geeft aan hoe de fysieke conditie van je schijf is.
    Ligt er beetje aan dus welke schijf je hebt, maar normaal in bedrijf is het zon 45c en een max van 70 vind ikzelf al aardig veel.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan mag je je koeling wel eens op orde halen uit je sig. Heb hier een aantal Raptors draaien en die komen onder load niet hoger dan 35C terwijl er standaard 12cm koelers tegenaan blazen van mijn Stacker (classic model).

    Warmte, bij normaal gebruik, is geen issue voor harddrives. Wat wel opvalt is dat schijven of heel lang meegaan of heel kort bij gebruik waar ze voor bedoeld zijn. In het ene geval kan je dus spreken van een maandagmorgenschijf en in het andere geval overleven ze zonder problemen de maximale garantietermijn.

    Verder wil ik opmerken dat SMART nog geen 2% van het overlijden van een schijf aankondigt. Bad sectors en dergelijke worden niet gedetecteerd; SMART reageert alleen op bepaalde fluctuaties op voltage en RPM en op basis daarvan wordt dan verteld dat je schijf niet al te lang meer te leven heeft.
     
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Het schijnt dat Samsung binnenkort met een concurrent van de Raptor komt, hopelijk word deze ook aardig stil zoals de meeste Samsung-HD's.
     
  14. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke koeling ?
    Ik gaf alleen maar een voorbeeld. Wel ff goed lezen he.;)
    Mijn raptor is ook passief gekoeld, er blaast geen fan gelijk tegen aan, maar dan nog word hij niet warmer als 40c, niet dat dat belangrijk is ofzo, want daar ging het helemaal niet om.
    Eigenlijk vind ik je post ook best wel nutteloos, want je herhaalt alleen maar dat warmt geen issue is zolang hij niet te warm word, maarja je moet toch wat te doen hebben he.

    NU ff ontopic, het werd ook wel tijd dat iemand met een Raptor concurrent kwam, aangezien deze toch best populair zijn, en er nog best veel aan verbeterd kan worden.
    Even afwachten natuurlijk wat t word, maar het lijkt mij zeker interessant.
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bedankt, dit is inderdaad de juiste knoppencombinatie.:thumbs:

    edit/ En het heeft gewerkt. nogmaals bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Zie mijn reactie hieronder.

     
  17. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen het geluid van de Raptor kan minder.
    Wat dacht je van de prijs? En de overgang van SATA1 naar 2, lijkt me ook wel handig.
    Grotere schijven zoals 200/400 of meer.
     
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
  19. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je perse een mobo met onboard video?
    ANders zou ik gewoon de normale P5B nemen.
     
  20. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zo ver was ik nog niet gaan kijken. Zou gewoon een goed moederbord met Quadcore ondersteuning willen... Kwestie van over 1 jaar niet weer een nieuw moederbord te moeten kopen.

    Ik weet niet of iemand anders een beter vb heeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina