1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    De standaard koeler is oke, maar omdat hij zo groot is kan de fan van de voeding geen lucht aanzuigen, ja alleen warme lucht van me cpu koeler, dus de fan van me voeding gaat harder draaien omdat die warmer word 8).

    Dus wil er nu eentje op hebben die niet zo groot is :).



    Edit: bedoelde je de groote van de koeler die ik nu heb ??

    Edit2: Ik moet wel een fan hebben met een 4 pins aansluiting zoals op dit plaatje:

    [​IMG]

    Anders heb ik denk ik een probleem met aansluiten want ik heb alleen deze 4 pins aansluiting op mijn moederbord.
    En als ik op die aansluiting geen stekkertje plaats krijg ik een melding dat me cpu fan niet snel genoeg draaid.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2007
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dat bedoelde ik.
    En over die pinnetjes moet je iemand anders vragen. Hoewel ik met hetzelfde moederbord/koeler zit weet ik er niet veel van. Maar zover ik weet is 3 pinnetjes de standaard.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mijn cooler (Artic Cooler Freezer 7 Pro) is toch ook met zo'n 4-pin aansluiting hoor... . Heb het een paar pagina's geleden zelfs nog nageken ;).
     
  4. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit ding dan ?

    Lijkt mij dat hij met de koperen buizen naar beneden moet zodat aan de bovenkant genoeg ruimte is voor de fan van mij voeding...

    Hij koelt ook de rest van me pc, waar dan ook wel lekker meegenomen is.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die cooler is ook zeer groot... neem gewoon de Artic Cooler 7 Pro (ik neem aan dat je socket 775 hebt). Deze is van normale grote, goedkoop en zeer goede koelprestaties.
     
  6. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja had net ff wat foto's gezocht op google, en dat ding is HUGE, lol.

    Ik heb socket 775 ja, ik zal nog wel ff rondkijken, het liefst bestel ik bij komplett, of ik fiets ff naar cdromland.
     
  7. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb nu 1 X 1950 XTX. Kan ik daar alleen een X1950 XTX in Crossfire laten draaien? Of kan dat ook met een X1900XT(X) of een X1950 XT? (Deze vraag is omdat er nu wel leuke koopjes te doen zijn ivm X1950 Xt's)
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor de X1950 XTX heb je de X1950 Crossfire Edition nodig (dacht ik). Deze is de XTX, maar dan met de CF chip erbij op.
     
  9. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Tog maar deze cpu koeler gehaald: Coolermaster Gemini II

    [​IMG]

    En 2 van deze fans: Sharkoon FAN SE 2000rpm 120mm

    [​IMG]

    En de volgende aankop gaat een fancontroller worden, want deze maken een tering herrie 8)

    Edit: Hier ff shotje hoe het eruit ziet :)

    [​IMG]


    Alleen ik denk dat ik te weinig koelpasta heb gebruikt, hij is nu idle @ 59 graden, en tijdens het spelen van test drive unlimited rond de 70 graden, kan niet goed zijn toch ?
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2007
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraag over draadloos internet adapters. Mijn huidige usb dingetje van de SpeedTouch serie functioneert al tijden slecht, welke PCI kaart is het beste aan te raden voor wireless internet? Budget ligt rond de 40 euro.
     
  11. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Linksys WMP54G!

    Ik heb hier hele goede ervaringen mee. (Constant 54MBps + 'Uitstekend', terwijl het signaal schuin door twee betonnen vloeren gaat in een nieuwbouwhuis).
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En hoe exact is dat een vooruitgang op de ruimte tussen de voeding en CPU koeler ten opzichte van je vorige koeler?

    Geen idee hoe warm een P4 D weeral werd (buiten dat die warm werd), maar hoe waren de temperaturen met je vorige koeler?
     
  13. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0

    59° idle? Mijn P4 3.6GHz werd zo warm stressed met stock koeling! Ik denk dat er inderdaad iets fout is gelopen. Je hoeveelheid koelpasta moet zo groot zijn als een rijstkorreltje.

    @Pegas, ik heb even lopen zoeken... Voor Crossfire heb je gewoon 2 X1950 XTX'en nodig. (softwarematig dan). Die hebben een performancewinst van 70 tot 80%. Voor de hardwarematige CF heb je wel een CF editie nodig (die bijna 2 keer zo duur is). Die heeft dan een performancewinst van 90%.

    Ik weet in ieder geval waaravoor ik nu aan het sparen ben :+
     
  14. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn voeding kan nu wel genoeg lucht aanzuigen omdat die 2 fans er lucht onder blazen :)

    En er lopen nu aleen koperen buizen onder me voeding door.
     
  15. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Is het normaal dat als ik 2 x 512 mb DDR2 ram in dualchannel set-up laat draaien windows aangeeft dat er maar 896 mb beschikbaar is?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die overige 128MB wordt gebruikt door je onboard GPU of door de Turbocache/Hypermemory van je grafische kaart als je een low-end grafische kaart hebt (vooral bij laptops).
     
  17. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Aha, dan is mn onboard gpu de schuldige.
     
  18. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier de reden waarom mijn cpu zo warm werd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De oude rotzooi verwijderd, en lekker veel nieuw spul erop gedaan, nu wordt ie maar 38 graden idle en 43 stressed :)
     
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Omg, dat is de slechste uitvoering van goede hardware die ik ooit heb gezien, ik mag hopen dat je er nu niet te veel op ebt gedaan, zoals eerder gezegd is een rijstkorreltje het best. Deze moet je egaal uitspreiden in een heel dun laagje. Een dikkere laag zorgt juist voor isolatie tussen de processor en de koeler...
     
  20. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Een rijstkorreltje koelpasta? dan heb ik er dik teveel op gedaan, maar hij blijft rond de 40 graden so np. :>
    En ik heb het hele plaatje bedekt btw, niet op 1 zon plekje..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina