1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat?

    Een CPU-fan kan je geen intake of outtake noemen. De geleiding, van warmte van de CPU via het koellichaam, wat zich uiteindelijk uit in warme lucht wordt afgevoerd via de CPU-fan.

    Of deze fan nou op, naast, onder of waar dan ook aan het koellichaam zit maakt geen klap uit zolang de lucht maar wordt weggeblazen (het effectiefst is dan in de richting van een outtake fan aan de achterkant van je PC).

    Maar ja, men sleutelt maar fijn aan de fans of de CPU; als het PC-manneke het zegt, dan zal het wel maar ik heb er vrije goede hoop op (no offence) dat de problemen dan alleen maar groter worden.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Intake en outtake is korter dan "blaast lucht op" of "blaast/zuigt lucht weg" :+. Bij de meeste (denk zowat alle) blaast de fan van de CPU koeler lucht op de heatsink, vandaar dat ik dus intake zeg... .
     
  3. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht eens even. Eerst zeg je dat ik het wél moet omdraaien, en nu niet?

    @Pegas; Mijn CPU zit dus bovenaan, zoals bij de meesten vermoed ik. :+
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2007
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik herhaal:

    Ik zeg nergens dat je je CPU-fan moet omdraaien; ik heb het aantal fans geteld wat je zelf aangeeft:

    Aangezien je dus blijkbaar je CPU-fan meetelt als fan, wat ik niet kan ruiken of zien, ben ik dus tot 2 intakes en 1 outtake gekomen als fans die niet direct op GPU, GPU of andere interne componenten zitten maar gemonteerd zijn in de voeding of aan je chassis vastzitten.

    Aangezien ik niet begrijp waarom fans van onderdelen uberhaupt als intake/outtake worden gezien, want dat zijn ze namelijk niet en daar zijn voldoende artikelen over geschreven, is intake/outtake en CFM in principe alleen geldig voor fans die lucht van buiten het chassis naar binnen laten stromen en andersom. Je GPU-fan en CPU-fan behoren niet tot fans die direct in contact staan met de buitenlucht.
     
  5. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    CPU fan heeft een soort 'slurf' waardoor er geen 'computerlucht' aan de koeling van de CPu kan komen.

    Ok, ik heb hem omgedraaid. CPU blijft maar lieft 13 graden koeler...
     
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    sommige(onder andere een vriend van mij) hebben een zilvere-grijze taakbalk maar ze doen het tog onder windows xp, hoe kan ik een zilver kleurige krijgen?
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er voor wat oudere computers eigenlijk een beperking mbt de harde schijf die je erin stopt. Ik internet zelf op een 1ghz systeempje, wel onder windows XP overigens, en dit gaat prima, maar nu raakt mij harde schijf toch wel vol. Is het dan een punt als ik er gewoon een 250 gb schijf bij zet?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk anders even op de site van de fabrikant (moederbord).
    Kan zijn dat je de BIOS moet updaten !!

    Ga naar eigenschappen Beeldscherm.
    Vervolgens kies je voor Vormgeving.
    Bij Kleurcombinaties kan je dan voor Zilver kiezen !!
     
  10. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,
    paar weken heeft mijn computer het begeven en ik ben opzoek naar een nieuwe, en ik vroeg me af of dit iets was:

    Moederbord: Asus P5B-E
    HDD: 80 GB S-ATA harddisk
    Cpu: Intel® Core™ 2 Duo E6400
    voeding: Asus Atlas A-45GA ATX2, 450 Watt
    Case koeler nr 1:Enermax UC-9AEBS
    case koeler nr 2:papst 612/NGML
    optical drive:NEC AD-5170A
    grafische kaart: Club3D 7600 GT
    Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit
    Behuizingen: Midi Tower - CS-323 (beetje cheap maar het gaat om de binnenkant)

    Voor: 825,90 euries

    is dit een beetje iets voor games of niet
    (Btw samengesteld via Alternate)
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik vroeg me af of dit een goeie samenstelling zou zijn voor een gamepc.
    Dus voornamelijk om mee te gamen. Samengesteld op Informatique.nl

    Kast:
    Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case, No PSU 109,00,-

    Processor:
    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz,S775, 8MB, Box 769,00 ,-

    Moederbord:
    Asus P5W64 WS Pro, S775, i975X, PCIe, ATX € 268,00

    Geheugen:
    Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 € 122,36
    Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 64,45

    videokaart:
    Asus EN8800 GTX 768MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe 569,00 ,-

    Hardeschijf:
    Western Digital 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII 116,00 ,-

    Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy SE, 7.1, Retail 36,00,-

    Voeding: OCZ GameXStream PSU 700Watt, SLI, ATX/EPS12V 145,-

    Totaal: Euro 1872,-

    Zou ik hierop Crysis op max kunnen spelen en Supreme Commander?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2007
  12. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat ziet er goed uit, maar waarom zou je maar een 80GB HD kiezen? De 160/250 GB modelletjes zijn geeneens zoveel duurder meer.

    Dat ziet er goed uit, maar waarom 2x1GB + 2x512MB?
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Heheh.. Quadcore...:+
     
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Hm ja.. dat is een slechte keus. Dualcore word nog geeneens altijd ondersteund, dus quadcore zul je vast wel niet de komende tijd gebruiken tijdens het gamen. Ga dan voor een E6700 o.i.d. en klok die over.
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt Quadcore niet ondersteund bij Supreme Commander/Crysis?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Crysis zeer waarschijnlijk wel, SC geen idee. Hoe je Crysis zal kunnen spelen zal afhangen van de resolutie waarop je speelt.

    Waarom een Q6700 ipv een Q6600? Die Q6600 kan je ook oc'en, net zoals een Q6700. Bovendien is die ook nog eens goedkoper en als je wacht tot erges in april (dacht ik), zal die Q6600 dalen naar ongeveer €500.

    Neem ook 2x1GB om later nog eens 2X1GB bij te steken of neem nu al 2x2GB (niet dat je daar iets mee bent in de 32-bit OS'en). Als je toch 3GB neemt, neem dan 3x1GB ;). Die voeding van 700W is ook overkill, tenzij je later naar SLI wil gaan (wat niet gaat met dat moederbord). 600W is ook al meer dan genoeg.

    Mij lijkt het dat je een redelijk groot budget hebt, koop dan ook eens iets beter moederbord. Minstens een Asus P5B lijkt me redelijk.

    Oh ja, quad core zal volgende jaar (waarschijnlijk) volledig ondersteund worden door de game Alan Wake en ik durf zeggen dat er vrij snel nog games zullen volgen (Unreal Engine 3 games anyone?).
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  17. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag probleem gehad met de voeding. Voeding heeft het spijtig genoeg begeven en wil mijn grafische kaart neit meer van genoeg stroom voorzien. Vroeger deed-ie dat wel... nu heb ik de garantie van Fuijtsu-siemens gebeld. Zij zouden een nieuwe voeding kunnen komen instaleren...
    HDD is het niet. (schijfcontroles duren eeuwen!)
    X1950XTX is het ook niet (alle vertrouwen in(3 maand oud)... en hoe zou ik het testen?)
    Geheugen weet ik nog niet. Ik test het maandag.


    Nu, daar wil ik niet naartoe. De vraag is of ze opnieuw zo'n 350 Watt ding komen steken. En of ik daar niet over 2 maand hetzelfde probleem mee zal hebben?
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Over x cores en ondersteuning: Supreme Commander is een van de eerste spellen die inderdaad multithreaded is. Desondanks lijkt het erop dat je maximaal 25% winst haalt, zelfs met de allersnelste quadcore t.o.v. een single-core op dezelfde kloksnelheid.
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    yo bedankt ;)
     
  20. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten is deze al gebruikt in SCDA? Daar staat er unreal engine 3 op in het begin...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina