1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn de resoluties van mijnn beeldscherm:

    Factory Preset Resolution Modes:

    * 1600 x 1200 / 85 Hz
    * 1280 x 1024 / 85 Hz
    * 1024 x 768 / 85 Hz
    * 800 x 600 / 85 Hz
    * 640 x 480 / 85 Hz
    * 640 x 480 / 60 Hz

    Dus zou alles op max kunnen staan op 1600x1200? En mijn budget is 1800 euro.
     
  2. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het beetje raar hoe je aan ons kan vragen of X spel, wat nog (lang) niet uit is, waar nog officiele specs van zijn uitgegeven, of die op max reso's kan draaien.
    Zoals de makers van Crysis zelf aangeven, loopt crysis 1,5 jaar voor op de technologie op dat moment, dus alles op max, dan bedoel ik AA enzo erbij aan en een extreem hoge resolutie, daar zou ik niet al teveel op hopen, tenzij je genoegen neemt met 15 fps.
    Maar dan nog dit is puur giswerk, aangezien er nog niks officieel bekend is over de eisen.
     
  3. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu precies het probleem? Eerst geef je aan dat de voeding is overleden, dan heb je het over hdd/videokaart?
    Dat je schijfcontroles eeuwig duren is niet normaal, heb je wel eens een uitgebreide controle gedaan?
    Je videokaart kan je het beste testen door gewoon 3dmark te draaien. Deze belast de videokaart toch extreem genoeg, kijk dan goed bij het testen naar rare vervormingen in textures ed, en let op het eind erop dat je score niet extreem veel afwijkt, van wat je zou moeten halen.
     
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik had het ook over Supreme commander
     
  5. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm niemand had blijkbaar iets aan te merken(=goed) over mijn samenstelling, maar ik vroeg me dus af of ik de games zoals supreme commander en crysis op deze samenstelling ook kon spelen... en of deze pc indien het over een jaar ofzo moet makkelijk te kan upgraden,
    alvast bedankt
     
  6. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch gaan voor een DX10 videokaart zoals de 8600GT, en neem aub een grotere hdd, dat kost echt bijna niks meer.
    Dan kan je in principe wel een tijdje vooruit, maar verwacht natuurlijk geen extreem hoge reso's met alle eye candy aan.
     
  7. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Moederbord: Asus P5B-E
    HDD: 3,5 inch SATA -160 GB S-ATA harddisk (OK :p)
    Cpu: Intel® Core™ 2 Duo E6400
    voeding: Asus Atlas A-45GA ATX2, 450 Watt
    Case koeler nr 1:Enermax UC-9AEBS
    case koeler nr 2:papst 612/NGML
    optical drive:NEC AD-5170A
    grafische kaart: Club3D 7600 GT deze moet dus nog verandert worden in een die directX 10 draait, btw die 8600GT bestaat toch nog niet in Nederland
    Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit
    Behuizingen: Midi Tower - CS-323

    nee maar ik wil natuurlijk wel op High spelen maar niet het Allérbeste dan had ik een grote budget moeten hebben :mad:

    edit: weet iemand trouwens wanneer die prijsdalingen zullen komen van de dual core modellen, was toch in april?
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    C4SP3R: waarom zet je duurder en te snel geheugen bij een CPU die dat helemaal niet nodig hebt, terwijl je niet aangeeft of je gaat overklokken noch andere koeling voor je CPU aanschaft?

    Verder moet je goed opletten dat de grafische kaart geen ruimteprobleem krijgt in die tower; de 8-serie van NVidia is erg lang en het kan dus problematisch worden met de bekabeling en de HDD's.

    En ik wil je het eerlijke advies geven dat als je nu een PC koopt met een budget van rond de 1000 Euro, dat je zeker weet dat je over een jaar moet upgraden. De meest recente rolling demo van Crysis draaide op een dual 8800GTX configuratie en met een wat dikkere CPU. Alleen al die 2 GTXjes kosten je rond de 700 Euro!

    *edit*
    Ik zeg het verkeerd; voor de timings en de clock-cycles van een E6400 hoef je namelijk geen PC6400-memory te kopen. Je kan beter uit de voeten met ander geheugen maar met een lagere CAS-latency.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  9. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    enig advies voor wat voo'n geheugen dan?
    en ik weet nog niet of ik een 8 series koop tenzij dit mij echt aangeraden wordt en wat crysis betreft, ik denk dat ik indd met deze setup het niet kan spelen, maar crysis vraagt zoveel van je computer dat ik daar wel van uit ging maar ik kijk dan ook uit naar andere games en ik denk dat ik het hiermee wel red toch?

    ik vroeg me trouwens af of het verschil tussen deze video kaarten wat uitmaakt:
    7600 GT/650 Fatal1ty en Club3D 7600 GT of als iemand anders iets kan aanraden
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Neem de goedkoopste.
     
  11. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar de specs op de sites van de fabricant. De ene kan wat beter zijn dan de ander.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen van tweeen; Supreme Commander lust deze kaarten rauw. Er blijft er weinig over van performance als je op redelijke resoluties en kwaliteit wil spelen. Op 1280x1024 medium quality haal je gemiddeld 13fps met die 7600GT. Ter info: dat is ongeveer 2x zo weinig fps als je nodig zou hebben om Doom3 lekker te kunnen spelen en 5x zo weinig om iets als Battlefield2 lekker vloeiend te kunnen spelen!

    Zou het een idee zijn om eerst eens wat te lezen (zoals review en benchmarks) over de spellen die je noemt en natuurlijk de hardware die je daarvoor nodig gaat hebben?
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  13. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me daarom af of jullie iets zouden aanraden voor een goeie vid kaart
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Videokaarten zijn er vanaf 30 Euro tot 4300 Euro. Aangezien je constant roept dat "je groter budget moet :mad: ", kunnen wij niet weten wat je kan betalen dus niets aanraden.
     
  15. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een cardreader voor mijn pc om in de opening van een cd/dvd drive of diskettedrive te doen. Nu had ik deze gevonden maar ik wil graag weten hoe deze op de pc wordt aangesloten? :confused: Het kan zijn dat het ergens in de advertentie staat maar ik zie het niet. :)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aansluiten kan op 2 manieren.
    1. Aansluiting op het moederbord !!
    2. Via de achterkant van de pc.

    Info van Conrad.nl
    Verwijder een slotplaatje van de behuizing en leide beide kabels naar buiten; sluit ze op de
    betreffende interfaces van uw computer aan. Met het meegeleverde slotplaatje kunt u de opening
    weer mooi sluiten.

    Alternatief kunt u de USB en 1394 connectors ook op de interne aansluitingen van b.v.
    een PCI insteekkaart aansluiten.
     
  17. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze in mijn computer. Hier kan ik hem dan toch op aansluiten :9
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook zo'n kaartje maar dan alleen met Firewire aansluiten.

    Op het kaartje zit een interne-aansluiting voor Firewire en USB.
    Hierop kan je de kabels van de cardlezer aansluiten.
     
  19. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dankuwel dan moet ik die maar even kopen :D
     
  20. Rikvdknaap

    Rikvdknaap Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem. Als ik bevoorbeeld op me toetsenboard numlock,scrolllock of campslock aan/uit doet geeft me moederboard een piepje! En als ik wat dingen snel tegelijk doe geeft die ook die piep! Dit had ik daarvoor nog niet. Wat is het probleem? Wat kan ik er aan doen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina