1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweenie maar ik kan in PSU-calculator mijn 3 systemen constant inkloppen en ik krijg altijd dezelfde waarden. Zelfs als ik systeem 1 inklop en dan onderdeel voor onderdeel omsleutel naar systeem 3.
     
  2. Shizzel

    Shizzel Guest

    Had je gewoon een probleem dat de PC opeens opnieuw herstartte, of eerst een blauw scherm kreeg en je dan alleen nog maar kon uitdoen? Ik heb dat 2de namelijk, en als je dat had, zou dat een erg makkelijke oplossing zijn.
     
  3. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook abnormaal. De calculator blijft mar op 617 Watt... Moet ik die nu geloven of niet? 350 en 650 Watt is wel een aardig verschil...
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, mijn PC startte soms of helemaal niet eens op....of deed dat wel maar viel dan soms na een tijdje op totaal willekeurige momenten ineens compleet uit. Geen reboots en ook geen blauwe schermen.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je op 'calculate' hebt gedrukt, klik dan even op 'print' en copy+paste de informatie eens in dit topic?
     
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe ik!

    Nu, heb ik wel een vraagje. Staat exclude video card(s) voor het aantal PCI poorten die met een kaart zitten of staat dat voor het aantal PCIpoorten die je hebt, vol of niet? Ervan uitgaand dat het de 2de mogelijkheid is

    En ik komp nog steeds met 350 Watt niet toe...

    EDIT; update achter antwoord Arjan...
    EDIT2; Wacht eens even? moet ik dan PCI-E voor grafische kaart weer meerekenen?
    EDIT3; nee dus.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat dan alleen om het aantal kaarten die een PCI-e slot bezetten, uitgezonderd de videokaart(en). Die mag je onder deze instelling niet meerekenen.

    Je hebt 8 USB apparaten in gebruik? :eek:
     
  8. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0

    Jawel... Scanner, Fax, printer, webcam, boxen, muis, toesenbord, en 1 lampje.. (ik moet toch zien als ik typ?)
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, doe hoef je niet mee te rekenen. :)

    Ah oké :cool:

    Bedoel je dat je in die calculator de videokaart hebt vervangen voor een ander (om te testen of zo) of zat er oorspronkelijk een X800 Pro in je PC?
     
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zat oorspronkelijk een X800PRO in mijn PC ;) dan heb je 351 Watt nodig. Ik had er maar 350. Stel dat mijn voeding nu maar 320 Watt kan bieden (2 jaar oud)... Zit ik wel sterk onder mijn 477...
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, snap wat je bedoelt. :)

    Zo kan jouw systeem stabiel werken onder hevige belasting met bijv. een 350W kwaliteits voeding van Enermax of Tagan, terwijl een 350W voeding van Sweex over z'n nek gaat. Het opgegeven Wattage is dus meer een richtlijn.

    Ter vergelijking:

    Sweex 350W PSU
    +12V 12 A
    +3,3V 14 A
    +5V 30 A

    Enermax 350W PSU
    +12V totaal 26 A
    +3,3V 32 A
    +5V 32 A

    Beiden worden verkocht onder 't stempel 350W, maar toch is de Enermax krachtiger. Deze levert 2x zoveel stroom op de +12V en +3,3V!
     
  12. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha. maar de mijne is 1 van zeker geen bekend merk, dus zal ik er vanuit gaan dat mijn systeem niet optimaal werkt...

    EDIT, effe merk geven... FSP group inc! :+
    mijne levert bij 12V = 10 of 15 ampere... ben neit zeker welke van de 2 het is.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Das inderdaad wel weinig voor een P4 3,6 Prescott :eek:, zeker i.c.m de rest van je systeem. Zou wel de spontane reboots verklaren!
     
  14. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah... nu hebben we het probleem. Garantie bellen heeft dus geen zin.
    Dan maar nieuwe voeding zoeken. ik had er 1 van 100 euro... 600 Watt. Misschien overkill, maar toekomstgericht misschien geen slechte keus...

    CoolMax Power Green CUG-600B

    iemand ervaringen ermee?

    @Arjan; Tnx dat je nog zo laat mijn vragen beantwoord. Alleen... Het probleem is zich pas 1 week geleden gaan voordoen. ik heb dit systeem 3 maand?
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat is de laatste hardware update geweest voordat de problemen zijn begonnen?
     
  16. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Van een X800PRO naar een X1950XTX
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Raar dat je pas sinds één week problemen hebt, terwijl je de X1950XTX al drie maanden gebruikt :eek: Die kaart neemt 2x zoveel vermogen op bij maximale belasting.
     
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhuh. Nuja, ik ga een nieuwe voeding zoeken. Ga binnenkort toch naar 2GB RAM en daarna komt nieuw moederbord/CPU. Dus het zal geen kwaad kunnen.

    EDIT; zie net dat een X1950XTX +6000 kan halen in een 3Dmark06. Ik haal 4300! Er moet toch iets missen?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar de specificaties van die voeding die je op het oog hebt.

    Zoals Arjan al eerder zei: je 12V is het belangrijkste voor je PC. En als je kijkt naar het totale wattage wat genoemde voeding kan leveren op 12V zit je "maar" aan 380W. Dat vind ik aanzienlijk verkeerd bedeeld vooral als je kijkt naar 12V1 en 12V3; als je niet weet welke kabel op welke rail staat en je sluit de hele boel aan, heb je kans alsnog niet eens beeld te krijgen bij opstarten.

    Liever ga je op zoek naar een 480-550W met maar 2 12V-rails zoals een Tagan TG480_U22; als je naar de specs kijkt zie je al waarom deze op 12V beter/constanter presteert.
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Nou ik ben op het dell forum geweest en dan had iemand 1 gig, 4200+ (x2), 160 gig en nog wat prul en wat hij erin heeft zitten is een 7950gt ook op 305 watt :confused:. Sorry maar volgens mij zit er een groot verschil tussen een x1650pro(die maar net kan volgens paradigit) en een 7950gt. De meeste die een E521 hebben net als mij, hebben een 7600gt erin zitten zie ik op het forum :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina