1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt gelijk. Ik heb de verkeerde gekopiëerd. Hij is er ook in PCI-e met precies dezelfde waarden, alleen dan PCI-e x16 i.p.v. AGP.

    Maar welke is beter, sneller, meer geschikt?

    En misschien belangrijk voor een pc-leek als ik, waarom....??
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een snellere dual core is beter voor software die quad core niet ondersteund. Maar als de software wel quad core ondersteunt en daar ook goed voor geprogrammeerd is, dan heb je meer aan die quad core dan aan een dual core die wat sneller is.

    Op welke resolutie ga je spelen en ga je veel AA en/of AF gebruiken?

    Snelheden kan je altijd (voor een deel) zelf omhoog krikken door te overclocken.
     
  3. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dus ik mag concluderen dat, aangezien de snelheid opgekrikt kan worden, de 512 mb de beste aankoop is?

    Tsjah, welke resolutie ik ga spelen weet ik niet, hangt ervan af wat mijn pc dan aan kan. :)

    Kijk, er moet gewoon een nieuw systeem komen, maar dat zal nog even duren (zeker een paar maanden). Om de prestaties tijdelijk te verbeteren wil ik best €100 uitgeven. Het doel is dus niet om een bepaalde resolutie te halen, maar om de prestaties van mn pc op dit moment te verbeteren.

    Hmm, als ik t zo lees moet ik me niet zo druk maken, aangezien het toch maar voor een aantal maanden is.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat kost dit allemaal?
    Beetje slecht voor een budget van €3000 (wat zowiezo een beetje onrealistisch is en zonde voor 'n pc). Je hebt daar 'n oud Moederbord, en dual core processor (wat best quad mag zijn voor je wensen).
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoe bedoel je nu onrealistisch, als in te veel of in te weinig? Ik denk dat die offerte (incl. scherm) uitkwam rond de 2500€. Ik ga inderdaad waarschijnlijk toch voor quad proc. opteren, enige andere suggestie voor een moederbord?
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoeld waarschijnlijk dat het te hoog is, omdat het prestatie verschil tussen een systeem die 1500,- kost en een die 2200,- kost relatief klein is voor de 700,- die je extra betaald.
    Vooral met zo`n budget als dit zou ik je willen aanraden eens naar een core2quad systeem van intel kijken. Immers blijven die de hoogste prestaties leveren.
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Code:
    INTEL DUX MILITIM PC 7910V2
    - Behuizing Chrono middletower Zwart/Zilver 450W
    - Asus P5LD2-X/1333, Lan, Dual-DDR2 - Soc775
    - Intel Core 2 Duo E6850 3,00GHz 1333fsb 4MB Box S775
    - 2GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/2G (1x 2048mb)
    - Samsung SpinPoint 500GB 7200rpm SATA2 16mb
    - SATA DVD-brander NEC AD-7173S *LabelFlash* zwart
    - Interne All-in-One cardreader zwart
    - Asus GeForce EN8600GT/Silent/HTDP *512MB* PCI-E
    - 10/100 Mbit LAN
    - Onboard 6 channel Sound
    - Assemblage / Testrun / Pre-installatie Windows Vista & Office 2007
    Is dit een beetje een acceptabele setup voor ca. 600€?

    Niet bedoeld voor zwaar gamen, wel weer voor mijn muziekverzameling en standaard gebruik. Ik zal waarschijnlijk hoogstens FM gaan spelen.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad wat Gemini zei, als je van €800 naar €1500 verdubbelen je prestaties, maar van €1500 naar €2200 gaan je prestaties met nog maar 10% omhoog (bij wijze van spreken).
    Met de huidige mate van vernieuwende techniek is je €3000 PC over 'n jaar niet meer het snelste. Daarom kan je beter nu een €1500~€2000 uitgeven en over pak 'n beet 'n jaar nog een keer upgraden met de nieuwste technieken.

    Ook heb ik de specs die je gaf even op Tweakers.net uitgezocht, zie deze link.
    Ik weet dus niet waar je woont of waar je 't heb laten offerteren, maar die shop is 'n beetje prijzig O-)
     
  9. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort ook een PC voor mezelf aanschaffen, en dan via iemand uit mn broer's studentenhuis (contacten bij groothandel etc dus alles is veel goedkoper, mede doordat hij hem ook nog voor mij in elkaar zet).

    Ik had het volgende lijstje kwa wat ik wil, misschien dat jullie nog iets aan te merken hebben?
    Heb al een 20" widescreen monitor (1680 x 1050), dus die hoeft er niet meer bij..
    Ik hoef niet alle games op zn allerhoogst enzo te spelen (daar heb ik mn 360 voor gekocht), maar wil toch wel dat ze lekker draaien (Company of Heroes ofzo wil ik wel op de PC kunnen spelen).

    Grafische kaart: GeForce 8800GT 512mb
    Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz
    Werkheugen: 3-4 GB
    Harde schijf: 320 - 500GB
    Gewone DVD speler/brander..

    Logitech G11 keyboard en G5 muis..

    Beetje zoals deze, maar dan iets uitgebreider..

    De rest maakt me eigenlijk niet veel uit, daar moet hij maar voor me naar kijken.. Jullie nog iets wat ik echt niet mag missen?
     
  10. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee mensen, ik heb een vraagje.
    We hebben thuis 2 pc's en 1 laptop, en de laptop is met draadloos internet verbonden en 1 pc is met draad verbonden.
    Nu wil ik graag dat de 2e pc ook met draadloos internet wordt.
    Maar ik heb een beetje op google gekeken en ik zie dat dit kan door er een Wireless LAN pci kaart in te stoppen of met zo'n usb wifi ofzo.
    En mijn vraag is, maakt het uit welke ik neem?
    Moet ik nog ergens op letten?

    Modem is: Sitecom 54g turbo
    Dit staat er ook onder: 802.11g standard,2,4 ghz
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou persoonlijk voor de PCI WLAN kaart gaan. Opzich maakt het niet zoveel uit denk ik. Misschien dat de USB minder bereik kan hebben ofzo...
     
  12. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk eens naar de WMP54G van Linksys. Deze gaat bij mij schuin door een betonnen vloer en muur heen in een nieuwbouwhuis en nog steeds haal ik de volle snelheid!
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil mijn pc upgraden. Ik heb maar één eis en dat is het netjes afspelen van grote videobestanden (720p of 7 gig ed). Ik heb op dit moment een intel 2,6 gHz en 512 mb RAM. Wat moet er bij?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Veel geheugen! :)
    Dat is wat je in dit geval nodig hebt lijkt me. En een snelle hardeschijf.
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog iets aan te merken op mijn lijstj met specs (vorige pagina)
     
  16. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gelijk voor 4 GB werkgeheugen gaan. Wellicht is het handig om een goede geluidskaart te overwegen. Goed geluid is nooit weg (moet je wel goeie boxen er bij hebben natuurlijk). Zorg ook vooral voor een goede, stabiele voeding en voldoende koeling. Dat wordt echt onderschat.
     
  17. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79

    Om een lang verhaal kort te maken: nee die is niet geschikt.
    Welke is dan wel geschikt vraag je je dan af: SO-DIMM is wel geschikt, hier een linkje naar azerty welke je wilt: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/199/11218/vs1gsds533d2.html

    inbouwen is niet moeilijk. schroefjes opendraaien, geheugen erin steken, schroefjes weer dicht en klaar is pino
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een videokaart die HD materiaal op de videokaart kan processen.
    Bij NVidia heet dat PureVideo, bij AMD/ATI heet dat UVD.
    Beetje geheugen meer kan ook geen kwaad inderdaad....

    Edit@RedDevil: niks op aan te merken
    Edit2: Sorry voor dubbelpost :eek:
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  20. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Merci Beaucoup! Heb m gelijk besteld :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina