1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je videokaart is (zal het netjes houden) een beetje overdreven. De 8800GT doet 't beter voor jou (en kost ongeveer de helft), en is zuiniger!
     
  2. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik weet past die koeler niet op dat mobo omdat er een paar condensators in de weg zitten.

    Kan fout zitten maar oke.

    bron: azerty.nl

    grtzz berend
     
  3. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    mm denk neit dat de videokaart overkill is omdat ik veel en goed wil kunnen maxen en phothoshoppen. heb ook niet voor niks flink werkgeheugen,

    die cooler is indeed een probleem
     
  4. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 3ds max ben jij echt niet een 8800 nodig.
    Koop dan een quadro fx die zijn voor 3d moddeling ontwikkeld.

    Voor Photoshop heb je alleen een goede proc nodig.

    Als vervanving van die cooler kan ik je de Arctic freezer 7 aanraden deze past wel op je mobo en koelt net zo goed als de scythe mugen(Infinity)
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat berendhaan zegt.

    Tekenprogramma's zijn software renderaars, wat wil zeggen dat je grafische kaart niet eens (of nauwelijks) gebruikt wordt om het te tekenen/renderen/laten zien/hoe je het wil noemen.
    Voor Photoshop heb je echt alleen een snelle (liefst multi-core) processor nodig en veel geheugen, zeker als je op grote formaten (bijvoorbeeld A2) gaat werken.

    Als je intensief wil gaan 3dMaxen of Maya-en dan kan je inderdaad zo'n QuadroFX kaart nemen, maar die krengen zijn wel aan de prijs volgens mij en buiten 3dMax heb je er ook eigenlijk verder bijzonder weinig aan.

    Grafische kaarten waar wij in z'n algemeenheid overspreken zijn louter voor het renderen van games.

    Even ter zijde of hij wel of niet past, dat weet ik niet, maar die Scythe Mugen is wel een vette koeler :9
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2007
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Wat een geluk heb ik gozer! Op die manier, met het moederbord dat jij aanraadde, wilde ik een offerte vragen. Bekijk ik net de site zie ik dat ze de setup hebben verbeterd en het P5B moederbord erin hebben gedaan! Dit is de setup zoals ze hem nu aanbieden

    Code:
    INTEL DUX MILITIM PC 8701V1
    
    - Behuizing CoolerMaster Centurion 5  CAC-T05  Zwart/Zilver
    - 550 Watt Recom Power Engine ATX (Extra lange kabels)
    - Asus P5B, GLan, Dual-DDR2 - Soc775 C2Q
    - Intel Core 2 Duo E6750  2,66GHz 1333fsb 4MB Box S775
    - 2GB  Kingston DDR2-667  p/n KVR667D2N5/1G (2x 1024mb)
    - Samsung SpinPoint  500GB 7200rpm SATA2 16mb
    - SATA DVD-brander NEC AD-7173S  *LabelFlash*  zwart
    - Interne All-in-One cardreader zwart
    - Asus ATi EAH3850/HTDI 256MB DDR3 2xDVI  PCI-E
    - 10/100/1000 Mbit LAN
    - Onboard 7 channel Sound
    - Assemblage / Testrun
    - 30 dagen demo van Windows Vista & Office 2007
    Ga hem gelijk bestellen :) alleen een beetje jammer dat de videokaart wat minder geheugen heeft
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2007
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Een 8600 GT met 512 mb, goed genoeg voor de spellen van een jaartje oud?

    Samen met een AMD X2 4000+ en 2 gig PC5300.
     
  8. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat wel.
    Als is de Arctic ook een goede koeler hoor.
    Had gehoord dat hij een Q6600 pasief kan koelen. Dus zonder dat je de fan aansluit.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Voor een beetje quadro mag je er nog een nulletje achter zetten 8)
     
  10. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar die zijn dan ook gemaakt wat hij wil he :)
     
  11. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    • Wat is je budget?
      €850 - €1000
    • Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
      Gamen, office, videobewerking en internet. 8)
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
      Randapparatuur.
    • Wanneer je een bepaald onderdeel wilt hergebruiken, vermeldt dan zoveel mogelijk relevante informatie over het onderdeel of de onderdelen in kwestie.
      Niet van toepassing.
    • Wil je de voeding hergebruiken, vermeldt dan de specificaties, te vinden op een sticker op de zijkant van de voeding.
      Niet van toepassing.
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu een pc samen te stellen die je pas over twee maanden of later wil kopen.
      Wellicht deze maand nog.

    Ik heb gekeken naar de systemen van de XPS serie van DELL, zag er opzich wel aardig uit. Nu lees ik echter dat kant-en-klaar modellen vaak veel meer geld kosten dan dat ze het eigenlijk waard zijn.
    Aan de ene kant zie ik het dan ook wel zitten om hem zelf in elkaar te zetten maar aan de andere kant, ik heb het nog nooit gedaan!
    En tot slot, als ik op www.alternate.nl een vergelijkbaar systeem als bij DELL wil maken kom ik echt niet veel goedkoper uit.

    Kan iemand misschien advies geven? En heeft iemand toevallig een artikel zodat ik mijn kennis wat kan bijspijkeren?

    Bij voorbaat dank! Ronald
     
  12. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    een pc uit de xps serie heb je zeker niet voor minder dan 1000e, en dan heb je een pc met een vrij lage kwaliteit.

    ik raad je dan ook zeker aan om zelf de componenten te bestellen en hem zelf te bouwen, scheelt je snel 500 euro





    Overigens wil ik een goede laptop aanschaffen maar weet niet goed welke ik moet nemen,

    budget is tot de 1000 ongeveer. en hoofdgebruik is voornamelijk voor textverwerking en internet.
    graag advies hierover.
     
  13. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een externe harde schijf voor bij mn laptop/thuispc, om lekker wat data op kwijt te kunnen en makkelijk te delen.

    Ik zit echt super erg te twijfelen tussen een 2.5 inch en een 3.5 inch harde schijf. Ik denk dat ik liever een 2.5 inch heb, omdat deze geen stekkers nodig heeft en kleiner is, maar een 3.5 inch is daarentegen veel goedkoper! Heeft iemand hier ervaringen mee?
     
  14. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je makkelijk wilt delen dan raad ik je een externe hdd aan met een netwerk aansluiting. Dan kan iedereen er bij en hoef je niet eerst je pc of laptop aanzetten.

    Een goede is de Western Digital My Book World Edition (159 euro voor 500GB)
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heyz,

    Ik zit er over na te denken om in mijn huidige computer een Dual Core Processor te zetten. Waarom? Omdat ik heel graag Windows Vista zou draaien op mijn Desktop maar met de processor die er nu in zit heb ik het gevoel dat het niet helemaal wil lopen. Het loopt namelijk heel vaak vast.

    Deze computer waar ik het over heb ik gekocht met de volgende speceficaties:

    Oude status:
    Op dit moment ziet mijn computer er zo uit:

    Huidige status:
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Intel Pentium Dual-Core E2160, dit is een dual core processor met een kloksnelheid van 1.8 Ghz. Tevens is hij niet erg duur, voor 80 euro heb ik hem in huis. Maar nu heb ik een aantal vragen rondom het aanschaffen van deze of een andere processor.

    • Past de processor op mijn huidige moederbord of moet ik die ook eerst gaan vervangen?
    • Aangezien een dual core processor nieuwer is dan mijn huidige neem ik aan dat hij ook meer nodig heeft qua vermogen, hoe zit dit? Moet ik een nieuwe voeding kopen?
    • CPU Voet, Frontsidebus speed en L2Cache lijken mij belangrijke gegevens wie kan mij hier wat meer over vertellen?
    • Wie heeft ervaring met het inbouwen van een processor? Is het moeilijk? Ik heb het laatst op school gedaan met een oude Intel Pentium 4 en dat ging niet helemaal geweldig.
    • Zal Vista Home Premium nu wel op mijn computer lekker draaien?

    Tevens zou ik het fijn vinden als er iemand is die misschhien nog meer informatie weet en mij die zou willen geven.

    Plaatje huidige processor status:
    [​IMG]

    Link naar processor die ik wil kopen
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2007
  16. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er niet al te veel verstand van, maar omdat ze allebei socket 775 hebben, moet de nieuwe op je huidige moederbord passen :)

    Het is gewoon een kwestie van vastklikken meestal..
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Die overeenkomst had ik ook gevonden:) Ik wil namelijk zeker weten dat ik geen problemen krijg met de voeding etc. dat er bijvoorbeeld te weinig stroom is om alles te voeden:9
     
  18. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet passen volgens mij.

    Controleer wel even de FSB van je moederbord en kijk of de FSB van de E2160 niet hoger is.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2007
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    De volgende twee plaatjes uit Everest overgenomen, kan je hier wat mee Berend?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    De fsb van de E2160 is 800 mhz en die van je moederbord is 533 mhz ik denk dat je procesor daar problemen mee gaat krijgen.

    Bind me er niet op vast maar volgens mij gaat dat niet werken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina