1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    heb een vraagje, ik merk dat mijn videokaart outdated begint te raken(heb gister nieuwste patch van de AMD site afgehaald, maar ook dan issie nog redelijk oud)
    heb de radeon 256 MBX1300/x1550 serie(dat zegt dat ATI icoontje rechts op mn taakbalk)
    wie kan mij tips geven over een goede videokaart(hoeft geen super ding te zijn). niet al te duur, maar het moet niet zo zijn dat ie na 1/1,5 jaar weer toe is aan vervanging omdat ie dan weer oud is.
    Zit er aan te denken richting de 512MB te gaan, omdat dat gewoon meer is en dus beter klinkt:+ maar ik sta open voor sugesties
     
  2. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    de beste kaart op dit moment is gewoon de 8800GT. Kost rond de 200-250. M
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    oke, maar ik wil een goede kaart, niet de beste. dat merk je ook meteen aan de prijs.
    zat meer in de richting tot 150 te kijken, daarvor moet je toch wel een leuk kaartje kunnen vinden?
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja het is niet de beste. Maar het is de beste qua prijs/kwaliteit.
    Je kan beter een beetje meer investeren, anders kan je zoals je zelf al zegt over een jaar een nieuwe kopen.
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke bedankt, ik ga even verder informaren hoe dit zit8)
     
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist. Vooral nu dat dx10 steeds meer gebruikt wordt, kan je het beste een goede dx10 kaart halen, of wachten.
     
  7. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    8800 Ultra is toch echt wel beter hoor :)
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut, zoek eens naar de ati radeon 3850. Is uit mijn hoofd iets van een maandje op de markt en is zonder twijfel de beste kaart voor jouw budget. zie ook:
    http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWptZGea/ATI_Radeon_HD_38503870_test/

    @ The Fox: Je moederbord gaat dat waarschijnlijk niet trekken, tenzij je gaat overclocken, maar begin daar maar niet aan:9 Verder speelt ook de productie-techniek een rol. De 2160 is,(denk ik, heb ik niet nagezocht!) gemaakt via een kleinere techniek ( 65NM ipv 80NM oid), je moederbord zal de nieuwe techniek niet ondersteunen waardoor het allemaal niet werkt.
    Je voeding zouw het wel halen, omdat het stroomverbruik van de 2160 zow verdomd klein is, speciaal voor gemaakt;)
    Het lulligste advies, maar moet hem toch zeggen: je kan het beste gaan sparen voor een upgrade, waarmee ik je wel kan helpen.
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    de EAH3850 dus, hij heet geen radeon ;) Ik heb hem ook in mijn pc zitten, heb er alleen nog bijna geen games mee getest... wel een DX10 kaart
     
  10. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Officieel is het gewoon de ATi Radeon HD38** hoor.
    Sommige merken geven er echter een andere naam aan.

    De EAH3850 is bijvoorbeeld een Asus en MSI noemt hem de RX3850
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    zag net op internet de geforce 8500GT 512MB voor 85 euro, en de 8600GT 512MB voor 129,50 dat een beetje redelijk kaarten?

    8500GT

    8600GT
    en ik zie dat die 3850 toch al tegen de 200 aan zit, en dat gaat me toch net ff te ver voor een videokaart.
    (heb hier absoluuuuuuuut geen verstand van:9)
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2007
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan waarvoor je hem wilt gebruiken voor gamen is de 8500GT totaal niet geschikt. Maar bijvoorbeeld wel voor media centers enz.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    gaat eigelijk wel puur voor het gamen ja. heb geen media center erop zitten.
    heb trouwens ook gewoon nog XP(als dit wat uitmaakt:9)
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, heb me in een post erna ook verbeterd. Maar de 8800GT is gewoon de beste prijs/kwaliteit verhoudings kaart. Voor de ultra betaal je veel meer.
    wat voor games wil je spelen dan? als je de wat nieuwe games op high settings wil spelen zul je echt wat dieper in je portomonee moeten tasten.

    Of speel je vooral oudere spellen?
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    speel beetje van alles, maar ik hoef het nite persee op high te spelen, zoalng het maar beetje draait vindi k het prima
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    hier is dat irritante jong met zn videokaarten weer.
    heb deze gevonden op de dell site. vriend van me werkt er dus kan miss korting fixen.
    klik
    is dit een beetje goed?:9
     
  18. the predator

    the predator Vliegent frietje

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf gegaan vooooooor...
    Click
    en ik vind het wel een lekker kaartje:thumbs:
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    met zon kaart kan je echt geen jaar vooruit. Ik heb de x1600pro en die heeft al moeite met world of warcraft.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139

    my bad O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina