1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654




    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12]​



    Deze thread is bedoeld om mensen van advies te voorzien bij het samenstellen van een nieuwe pc, of bij het aanschaffen van nieuwe onderdelen.

    Omdat de laatste tijd is gebleken dat mensen zomaar een vraag stellen, zonder eerst zelf onderzoek te hebben gedaan, zijn we genoodzaakt om een aantal regels vast te stellen. Hieronder zijn deze terug te vinden, inclusief de opmerkingen zoals je deze vroeger tegenkwam.

    * Regels m.b.t. het stellen van vragen *

    Bij advies over een nieuwe pc:

    • Wat is je budget?
    • Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    • Wanneer je een bepaald onderdeel wilt hergebruiken, vermeldt dan zoveel mogelijk relevante informatie over het onderdeel of de onderdelen in kwestie.
    • Wil je de voeding hergebruiken, vermeldt dan de specificaties, te vinden op een sticker op de zijkant van de voeding.
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu een pc samen te stellen die je pas over twee maanden of later wil kopen.

    Bij advies over nieuwe onderdelen:

    • Wederom, wat is je budget?
    • Geef zoveel mogelijk relevantie informatie over de rest van je systeem, gebruik hiervoor de tooltjes die verderop worden genoemd.
    • Neem voordat je hier je vraag stelt, eerst zelf het initiatief om het één en ander te onderzoeken. Er worden in deze startpost voldoende links gegeven naar hardwarereview sites.

    Overige regels:

    • De algemene huisregels van Xboxworld.nl zijn van toepassing, zie de FAQ.
    • Gebruik bovenstaande regels als richtlijn om zo goed en spoedig mogelijk te worden geholpen.
    • Het kicken van je vraag die niet is behandeld is niet toegestaan mits het langer als één dag is geleden. Soms schieten de pagina's als paddestoelen uit de grond, en wordt een vraag gewoon over het hoofd gezien.
    • Wannabe-MOD gedrag wordt niet gewaardeerd, en zal worden bestraft. Gebruik gewoon de report-functie, en de verantwoordelijke crew neemt het zo spoedig mogelijk in behandeling.
    • Vragen die niets te maken hebben met vragen over nieuwe pc's en/of onderdelen zullen niet worden behandeld, en eventueel zonder kennisgeving worden verwijderd.
    • Hier is het overzicht te vinden waar je je vraag kan stellen.


    * Voorgaande delen *
    Nieuwe PC [Deel 1]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 2]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 3]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 4]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 5]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 6]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 7]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 8]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 9]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 10]
    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen. [Deel 11]

    * PC winkels *
    Alternate Computerversand Nederland
    Azerty
    Computerland
    Cool-prices.nl
    Dell
    EMPC Solutions
    Ikbenstil
    Informatique
    Komplett
    MyCom
    Paradigit computers
    PCZAAK
    Powerline
    Salland Automatisering
    Tweakers Pricewatch | actuele prijsinformatie


    * PC Hardware Reviews/ Nieuws Sites *
    Anandtech
    FiringSquad
    Guru of 3D
    HardOCP
    Hardware.Info
    t-break
    The Tech Report
    Tom`s Hardware Guide
    Tweakers
    X-bit labs


    * Hulpzame artikelen/guides *
    Tomshardware: Grafische kaarten voor beginners
    Anandtech's: Intel Conroe Buying Guide
    Buying Guide voedingen. Met dank aan Pegas
    Voeding calculator, reken uit wat voor'n voeding je nodig hebt Met dank aan Pegas.
    [​IMG]

    Met dank aan MAX3400 voor de toelichting.


    * Handige tooltjes *
    CPU-Z
    GPU-Z
    Lavalys Everest Ultimate Edition, Trail versie. De home editie is helaas stopgezet.

    Hou het gezellig :b:



    Nieuw deeltje! :)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2008
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Buffalo geheugen is wel een stuk beter dan Kingston hoor.. Kingston is budget rommel ;)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa, Buffalo is wat bekender onder de oc'ers maar als je niet gaat oc'en kan je even goed voor Kingston gaan en als je gaat oc'en kan je beter voor OCZ ofzo gaan. Als is Buffalo ook wel ideaal als je wat wil oc'en, maar dan eerder voor de fun.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het gpu tabelletje is outdated.
    Alle "handige tooltjes" -links zijn dood.
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb de vorige startpost overgenomen. Als er iemand is die wat beters heeft of zin heeft om er tijd in te steken, kom maar op dan pas ik de openingspost aan.

    /Mod Heb ze even wat aangepast en/of verwijderd ;) - Pegas
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind het lullig om een reactie dubbel te plaatsen, maar ik ga het toch doen. Hier de post met de vragen en de nieuwe set-up.

    Tabelletje met producten weer, nu als .png dus geen linkjes meer helaas.

    [​IMG]

    Extra fan kan ik bij deze config niet meer erbij proppen in de Alternate PC-builder. Is die monitor goed? Zou mooi staan bij mn Samsung LCD. En moet ik bij het geheugen de 800 hebben? Of 667 ofzo?

    En dan komt nu de vraag, moet ik dus wel of niet voor de Kingston gaan, of is Buffalo toch het merk waar ik voor moet gaan? Ik ben niet van plan te gaan OC'en, mag dat duidelijk zijn.:+
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Systeem ziet er goed, monitor krijgt wel goede commentaar en wat het geheugen betreft: 800 MHz is meer dan genoeg en Kingston of Buffalo maakt niet uit, ga gewoon voor het goedkoopste.
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ok, dan ga ik nog 1 vraag stellen die ik net was vergeten te plaatsen en dan laat ik jullie weer met rust.:cool:

    Is de AMD Phenom™ X4 Quad 9850 beter/gelijk/slechter vergeleken met de Intel® Core™ 2 Quad Q6600? En dan bedoel ik met name uiteraard de prestaties, maar ook een beetje qua energieconsumptie enzo. Dat is neem ik aan toch de grootste stroomslurper, samen met de monitor?

    Bedankt nog voor de adviezen.:thumbs:
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    In games zijn ze gelijkwaardig en met al de rest (Enconding, rendering,...) hangt het van de test af maar veel schilt het nooit niet. Verbruikt van de Q6600 zal iets hoger liggen, als zal het ook niet veel schillen.

    Het enigste grootte verschil is dat de Q6600 veel meer overclock potentieel heeft.

    De grootste energieslurper is de grafische kaart (zeker onder load), gevolgd door de monitor en dan pas de CPU onder 100% load.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Xboxgansta het is hier geen fok he, met je terug vind post ;)

    @ pascal, je systeem zal in totaal max 350watt gebruiken ofzo. Daar maakt die amd phenom geen uitzondering op.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ok, maar wat houdt terug vind post dan in (begreep al nooit waar tvp voor stond). Maarja, kom dan ook amper op fok forum. Heel af en toe eens vanaf de frontpage, omdat er echt te domme topics staan en het niveau op fox echt belachelijk laag is.

    Anyway, heeft het eigenlijk al voordeel om DDR3 geheugen te hebben ipv DDR2 (als je niet gaat overklokken)? Heb nog niet het idee dat je er performance winste mee hebt en hoor eerder negatieve dan positieve verhalen, alsof het nog te veel in de kinderschoenen staat.
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Terug vind post is een post om ervoor te zorgen dat je een bepaald topic niet uit het ook verliest en kunt zien wanneer er weer gereageerd is in het topic. op fok heb je ook link naar zogenaamde "mijn actieve topics" en daar vind je al die gebookmarkte topics dan weer terug. Ik zelf post sporadisch op fok en kom er eigenlijk alleen voor het hiphop topic, het FC Barcelona topic en een paar topics in Lifestyle. Ben verder ook geen fan van die site maar het leest wel lekker weg, vermakelijk.

    Tsja ik had het meer over het gebruik in mijn geval, immers zal ik de graka niet zo vaak echt gebruiken. Ik vind het alleen zonde om dan voor een 3850 te gaan ofzo omdat die nu als ik het goed heb begrepen eigenlijk al weer flink outdated is. Hetzelfde geld voor de processor, ook die wil ik Quadcore omdat ik anders allemaal verouderd spul in m'n pc heb zitten. Vind ik zonde. Kost me wel meer geld maar dat moet dan maar een keer ofzo. Ohja en ik blijf denk toch maar bij die AMD, zoals ik al aangaf ga ik niet oc'en. En dan is het maar jammer wat betreft stroomverbruik.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die AMD is juist zuiniger dan de Q6600 ;)
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat maakt het nou juist zo leuk! Het merendeel daar heeft namelijk een IQ wat kleiner is dan hun schoenmaat, wat weer voor zeer vermakelijke situaties zorgt.:+
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het enigste grootte voordeel van DDR3 momenteel is dat het minder verbruikt (alhoewel geheugen sowieso nooit verbruikt). Extra performance heb je pas vanaf 1600 MHz + t.o.v. DDR2 800 MHz. Alleen is DDR3 momenteel nog zo duur dat je het beter nog eventjes links laat liggen.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kleine upgrade:

    [​IMG]

    Nog een kitje van 4GB DDR2 CL4-4-4-12

    [​IMG]

    WD Velociraptor 150GB. Zet ik daar dadelijk Vista x64 op, en op de 300GB raptor games e.a. meuk.

    Ik heb alleen nog een verlengstukje nodig voor de ATX12 kabel. Kom nu ± 25 cm tekort om 'm achterlangs weg te werken, dus hangt ie voorlangs tegen de videokaarten aan. Mja, het grootste verlengstukje dat ik ben tegen gekomen is 10 cm. Kan natuurlijk wel twee of drie van die verlengstukjes kopen, maar ik heb liever één grote. :+
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm maar als je 2 schijven in raid0 zet ben je toch ongeveer net zo snel uit? En een stuk goedkoper/meer capaciteit..
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, had nu weer ff met iemand anders gesproken en kom weer uit op een iets andere set-up dan eerst. :+ Ik vind het ook een hoop geld dus wil geen overhaaste beslissingen nemen. Werd me toch ook weer aangeraden om voor een Intel te gaan. Probleem is dan ook weer dat ik dan weer een andere mobo moet kiezen. En ik weet niet waar ik het best voor kan gaan? (Wil max ~100 eu kwijt zijn en moet werken ic.m. Intel Core 2 Quad Q6600) Nu ook gekozen voor een Asus P-50 GA voeding en Asus TA-982 behuizing. Verder nog een Zalman ZM-F3 koelertje en de rest zoals door jullie goedgekeurd. :+ Zijn hier nog aanmerkingen op te maken? En dus tips, met name met betrekking tot die mobo?

    Ik speel nu ook met de gedachte om de pc op mn 32 inch Samung lcd tv te installeren. Scheelt weer een hoop geld en ik kan altijd nog kijken voor een apart scherm als het niet bevalt. Zouden jullie een reden kunnen bedenken om dat af te raden?
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Waarom zou je voor intel gaan? Maakt tegen worodig toch niet zo heel vele meer uit. En je moet ook een systeem pakken wat je zelf ook heel mooi lijkt. Dus als jij het systeem met AMD goed vind. dus met een Phenom, welke veel goedkoper zijn dan Core 2 Quad. Dan zu ik Phenom pakken. videokaart daarin tegen zou ik wel bij Nvidia doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina