1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jawel hoor, die AMD die hij had was de 2 zwaarste AMD CPU ofzo terwijl de Q6600 nog maar "slechts" mid-end is tussen de Intel CPU's. Zoals ik eerder zei is die AMD CPU die jij had evenwaardig aan die Q6600 (buiten de overclockbaarheid) terwijl de AMD iets goedkoper is en de moederborden daarvoor zijn over het algemeen ook goedkoper.

    Videokaart hangt dan weeral af van de prijs (dus niet Ati of Nvidia).
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nvidia/AMDATI maakt tegenwoordig ook niet zoveel meer uit, bij de ATI HD4870 en HD 4850 krijg je zelfs meer voor je geld van bij de concurrent van Nvidia...
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja hoorde wel weer dat die ATi graka luidruchtig kon zijn ofzo? O.a. vanwege post zoals bovenstaande ga ik toch nog steeds ook voor die 4850. Blijf nog steeds twijfelen dan over die processor. OC'en ga ik toch niet. En ik had net een mooi GigaByte kaartje gevonden (GA-MA770-DS:cool: die me wel aanstond. En die werkt niet i.c.m. een Intel. Ook een mooie prijs van 75 eu.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik bedoel van, Tegen woordig zijn ze allebij goed. Dus in de kwaliteit. Want vroeger ofzo, was intel beter? of iets kan ik me daar aan herineren.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor de HD 4850 geldt dat nog, maar als je de GTX 260 Core 216 voor een mooi prijsje kan vinden (evenveel of ietsjes meer dan een HD 4870) is dat de betere koop.

    Hangt er van af wat je geluidruchtig noemt. Onder load durft wordt de fan na een tijdje hoorbaar, maar echt storen gaat dat niet doen.

    Heel vroeger was Intel beter, maar na een tijdje kreeg AMD (de AMD XP reeks) de truc onder de knie en presteerden ze beter in games. Toen kwam AMD met hun 64-bit CPU's en die veegde de vloer met de Pentium 4 maar dan kwam Intel met hun Core 2 Duo en veegde zij de vloer met AMD. Nu heeft AMD zich iets of wat herpakt en kunnen ze bij benen tot een zeker prijsniveau (boven €150-200 heeft AMD geen CPU's meer) en zijn ze zelf iets goedkoper dan de concurrerende CPU van Intel.
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Tsja, daarom. Dus voor mij maakt het weinig uit, ik ben alleen goedkoper uit. Ik zie geen reden om meer geld te dokken. Maar dat verhaal van dat scherm. Kan ik prima m'n 32"lcd gebruiken als monitor of ga ik daar spijt van krijgen?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan; hoever ga je er dan vanaf zitten? :+
    En je 32" LCD heeft ook vast geen super resolutie, tenzij hij fullhd is, maar ik gok van niet, dus kan je denk beter een monitor erbij halen...
     
  8. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Helluup!

    Mijn videokaart was kapot, kreeg een andere terug door garantie. Net erin gestopt, geen beeld en om de sec. een piep van me moederboard.

    What to do???
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Niet full hd inderdaad. Maarja, ik haal die denk ik dan maar bij een gewone shop ofzo en niet bij Alternate. Vraag ik gewoon ff of ik het scherm werkende mag zien voor ik 'em koop zodat ik zie of er geen dooie pixels op zitten. En ik dacht dat ze daar bij de Media Markt wel flexibel mee om gingen? Eerst maar ff die pc bestellen.:+
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    32" LCD zou ik niet gebruiken als monitor (kleine kijkafstand), daarvoor zijn de pixels te groot.
    Het kan natuurlijk wel, maar is er niet echt voor gemaakt.

    Ben zelf alweer aan het kijken naar een quadcore, haha.
     
  11. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Het viel me trouwens op dat ik met mijn nieuwe HD toch zo'n 15FPS winst had in COD4 t.o.v. mijn wat oudere 250GB Samsung (45->60 FPS)!
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik ook iets, had 1x 1TB, nu 2x 1TB en 1x 750GB8)

    [​IMG]

    Waarvan 2 in raid0, en 1 voor data.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Lol Gerjan als je toch genoeg geld hebt waarom heb je dan niet meteen een quadcore gekocht :+
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Goede vraag! :+ Nee, ik ben koopjes jager :9
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Aha, maar met een E8400 kan je toch ook wel ff mee vooruit :confused:
    Of heb je zo'n drang van MUST..HAVE.. BETER, SNELLER, ARR :+
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik wou eerst een e8500 in m'n nieuwe PC gooien maar ga toch maar voor de e8400, scheelt me 20 euro en kan ik naar mijn weten net zo makkelijk op 4ghz laten lopen als de e8500.

    [​IMG]
    Ik ben nu alleen bang dat ik misschien in de problemen kom qua ruimte, de Scythe Mugen is groots en het geheugen heeft ook heatpipes erbovenop, iemand hier ervaring mee i.c.m. een Antec p182?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wacht tot in de 2de helft van 2009... kan je ineens een octacore kopen (met hyperthreading) 8).
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat komt dan wel weer, moet ik toch weer een nieuw mobo :+

    Zat eerst te kijken naar een q9450/q9550 maar zag dat die niet zo super overclocken. Nu een q6700 op het oog. Wordt wellicht iets warmer (65nm vs 45nm) maar heeft meer potentie en ik heb toch wel goede koeling.

    Tegen die tijd ook wat volt modjes uitvoeren op het mobo/gpu (eerst gewoon pencil mod, daarna maar solderen als het wat leuks laat zien)

    @Ebrithil, niet elke e8400 wil op 4ghz lopen he. Geen 100% garantie zeg maar.

    Lenny, MUST..HAVE.. BETER, SNELLER, ARR jup :+ Renderen Renderen Renderen Renderen
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  19. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hoe Sluit je een videokaart aan? Toch zo:

    1- Maakt je pc open,
    2- Je stopt de kaart in een vrij slot.
    3- je sluit hem aan op je moederbord
    4- je installeerd de drivers

    Even om het zeker te weten:+
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    1. Natuurlijk :p
    2. Als je 2 videopoorten hebt, en het is dezelfde, in de 2e poort stoppen, anders oude videokaart eruit halen.
    3. Mits hij extra voeding nodig heeft, voeding erop doen, anders hoef je niks meer te doen
    4. Je maakt het schroefje vast aan de behuizing.
    5. kast dicht.
    6. pc aan en drivers installeren
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina