1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ok thnx!

    nog een vraag:ik heb hier een Creative L-3800 2.1 speakerset staan. echter deze lijkt het niet te doen? Als ik hem aansluit op mijn pc komt er een blokje met wat voor'n device het is(Headphone etc) Ik kies dus voor Line in. Maar dan hoor ik niks. Als ik mijn headset in de pc doe, en voor headphone kies, doet ie het wel. Maar de boxjes werken gewoon niet? Of is er bepaalde software nodig?
     
  2. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel hoor, ik heb een quad core i5-750 en cores worden gebruikt in recente games. oude games niet zoals HL2 based games.
    bad company 2, MW2 enz pakken netjes 4 cores indien nodig.
    of dat zijn precies de 2 games die jij bedoelt:p
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Nog even voor de zekerheid; is dat deze? Want de naam is hier net iets anders...
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Yep, das die!

    En heeft die mogelijkheden:
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat bijna elke HD5770 heeft :+
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Tnx. Ben benieuwd of ik 'm zelf in m'n pc gebouwd krijg =P. Kan je ook op je computer wisselen als je Windows XP hebt ipv 7?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja. Al is het met 7 wel wat makkelijker geregeld.
     
  8. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik leef nog steeds op een hele oude pc van 6 jaar oud. Ik wil nu een nieuwe pc samen gaan stellen. Maar heb er zelf weinig verstand van. Graag via de site van 4launch.nl of salland als het kan ;)

    Bij advies over een nieuwe pc:

    * Wat is je budget?
    ~700 euro (inclusief assemblage kosten en win 7 64bit)
    * Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    ~Games spelen zoals Starcraft 2 en Left 4 Dead 2 en voor de rest office en dergelijke gebruiken
    * Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    ~Moederbord moet m'n 5,1 surround set onder kunnen steunen
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  9. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit er aan te denken een nieuwe pc te kopen, maar deze alleen te gebruiken voor het gamen. ik zou hem dan ook aansluiten op mn tv, dus ik heb dan geen monitor nodig.

    -eisen: recente spellen 2009-2010 kunnen draaien op HD. dit zullen voornamelijk racespellen worden, dus echt grafische hoogstandjes zullen het niet zijn.

    -budget: 400-500 euro. is dit realistisch? ik heb geen idee wat je tegenwoordig voor welk bedrag krijgt, maar ik zag laatst in een foldertje iets staan en toen zag ik dat de prijzen toch wel aardig gedaald zijn de laatste jaren.

    Alvast bedankt
     
  10. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Zie de bovenstaande quote. Mensen kunnen niet inschatten of 500 euro een redelijk budget is als ze niet weten wat je nodig hebt :+. Dus noem even de dingen die je mee kan nemen naar het nieuwe systeem.
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Over een klein maandje misschien ook een nieuwe pc kopen.
    Of komen er nog bepaalde kaarten of dingen uit rond die tijd dat je zegt wacht nog heel even?

    Tis puur om mee te gamen, de rest kan er uiteraard ook mee gedaan worden dan.
    Tegen die tijd zal ik wel om wat meer advies vragen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    ATI komt over 1-2 maanden met de nieuwe serie videokaarten (HD6xxx). Daar zou ik zeker even op wachten!
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tijd geleden zag ik veel mensen zich negatief uiten over ATI (dacht ik?) en dan voornamelijk drivers (support). Had ik dat goed? Of was dat een specifieke kaart of zo.

    Of zou het slim zijn niet perse de beste kaart te kopen maar een goede en wat goedkopere en dan over een tijd een betere/de beste? Ik wil me pc zo laten bouwen/maken dat ik er nog heel wat jaren mee verder kan en dingen makkelijker kan upgraden dan bij me standaard delletje uit 2006.
    Hardwaretechnisch is me kennis helemaal foetsie.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn altijd mensen die zich negatief uiten over hetzij ATI hetzij Nvidia. Dat zul je altijd houden. Het maakt echt geen klap uit welke partij je koopt. Je moet puur kijken naar wat je wil doen en wat je ervoor over hebt.
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik begrijp wat je zegt. Maar is het qua budget realistisch om voor €1200 een pc samen te stellen die de nieuwste spellen op maximale kwaliteit kan afspelen? Gaat om de pc zelf en een beeldscherm (liefst 26"+, rest randaparatuur heb ik al).
     
  16. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wat ik 2 weken geleden heb binnengekregen:

    Samsung SpinPoint F3 Desktop Class 1TB HD103d 225309Stukprijs € 57,04€ 57,04

    Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517Stukprijs € 59,00€ 59,00

    Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-1Id 2128Stukprijs € 4,94€ 4,94

    Sony Optiarc AD-7260S - Schijfstation - Id 273958Stukprijs € 20,75€ 20,75

    Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 Id 80156Stukprijs € 82,75€ 82,75

    Processor - 1 x AMD Athlon II X4 640 / 3Id 277389Stukprijs € 97,56€ 97,56

    AOpen ES45H - Midtowermodel - ATX - voeding 350W d 252605Stukprijs € 42,05€ 42,05

    Asrock 880GMH/USB3 - Moederbord - micro Id 277358Stukprijs € 78,54€ 78,54

    Totaal: 447,29

    Maak dus gebruik van de onboard videokaart. Ik speel geen games op de PC dus heb geen dikke videokaart nodig. Voor een wat krachtigere pc is een een goede videokaart met eventueel iets snellere processor voldoende. Zo rond de 700 euro is dan een reeël budget. Voeding moet dan wel wat zwaarder dan 350 watt.

    Videokaarten bijv een HD5770 1gb
    Processor x4 phenom 945

    Speur anders dit eens door: http://tweakers.net/reviews/1732/1/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2010-inleiding.html
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    * Wat is je budget?
    - Wat nodig is.

    * Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    - Gamen.
    * Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    - Zie onderstaand.


    Goed, ik heb momenteel een PC van inmiddels 4 jaar oud (schrok ik zelf ook van;)).
    Toendertijd een prachtig ding, maar wellicht een beetje gedateerd inmiddels. Aangezien ik totaal niet meer in de hardware zit van PC's kom ik hier even een balletje opgooien.

    Ik speel maar 2 spellen op mijn PC, Red Alert 2 (Ja, echt waar :cool:) en WoW. Aangezien over 2 maanden een prachtige expansion eraan komt en dat weer wat prachtige graphics op een verouderde engine gaat opleveren wil ik even kijken naar evt een nieuwe PC of alleen upgrades.

    Mijn Huidige systeem:

    - Asus P5B
    - Intel C2Duo E6400 2.13ghz (@2.53 ghz)
    - 4GB (2x2gb) GeiL Ultra PC-5300
    - 2x Spinpoint F1 750gb HDD
    - Nvidia GeForce 8800GTS 320mb OC2
    - AOpen 380watt PSU.


    Mijn grootste ergernis is dat ik 2 goede HDD's heb die ik niet in RAID0 kan zetten omdat het mobo dit niet ondersteunt :{
    Daarbij vrees ik ook voor mijn fps vanwege de beperkte hoeveelheid geheugen op mijn GPU. De WoW-engine is erop gemaakt om maximaal 768mb te gebruiken van de GPU, waar ik nu dus al tekort schiet.

    Nu is dus mijn afweging of ik investeer in een lading nieuwe onderdelen (Intel i7 oid, nieuw mobo, GPU, DDR3 ram en voeding) of ik het nog een tijdje uitstel en alleen een nieuwe GPU oid aanschaf.

    Ik zou evt ook nog kunnen beginnen met een nieuwe GPU, want die is sowieso niet goed genoeg.

    Kom maar met de suggesties lieve mensen :)




    Edit: Volgens de BBG van Tweakers, zou een mid-range gamesysteem voor €500 (mits ik een HDD van mijn andere PC gebruik) ook al voldoende bieden. Ik wacht even op jullie input 8)

    [​IMG]

    Hier zou ik dus 1 van mijn Spinpoint F1 drives gebruiken van mijn andere PC, waardoor ik 2 PC's heb die geschikt zijn om normaal alles op te kunnen doen.
    Een paar extra apparaten erbij en de kosten blijven onder de €550.
     
  18. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er uit als een prima pc voor wat je er mee wil doen (meer dan voldoende zelfs). Als ik jou was deed ik er ook gewoon een nieuwe hdd in, kost toch maar 50 euro voor een TB.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Of wacht ff een maandje of 2, dan zijn de nieuwe HD6xxx serie's uit van ATI.
    Dan kan je voor de HD5xxx serie gaan die dan in prijs zullen dalen en meer dan voldoende zijn om WOW te gaan spelen met DirectX11.
     
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow gebruikt geen directx11?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina