1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nope. Wellicht dat er delen voor de mensen met een behoorlijke PC die je aan kan gooien.
    Natuurlijk is het voor de toekomst altijd handig een GPU te hebben die het ondersteunt.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    In principe is je huidige PC ook nog wel prima, mits je een nieuwe voeding + videokaart koopt :)
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nja, door de verouderde game zit mijn CPU vaak rond de 60-65%, opzich geen probleem, maar WoW gebruikt de cores niet goed. Het schijnt beter te zijn op een Quad, vandaar.

    Ik kan natuurlijk ook allereerst de GPU en PSU kopen en kijken of alles het doet.
    Het zou goed kunnen dat mijn CPU op het moment teveel grafische zooi erbij moet rekenen en dat het beter wordt met de upgrades.

    Thoughts?
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Als die nieuwe reeks kaarten uitkomen krijgen die oude kaarten dan gelijk een andere adviesprijs? Dus dalen die "gelijk" in prijs dan?
    Of werkt het nog net niet zo snel? :+
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meestal werkt het andersom. De prijzen van de oudere serie daalt nog voor die nieuwe komt, omdat iedereen van de oude voorraad af wil. Ook de concurrent (nVidia in dit geval) wil nog wel eens wat stunten met het verlagen van prijzen.
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand een idee in welke winkel ik voor een redelijke prijs lange CAT5 kabels kan kopen? Ik heb 30 meter nodig.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  9. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Jongens, ik vroeg me iets af...

    De PC van pa en ma heeft het laatst begeven. Het ligt schijnbaar aan het moederbord, en om dat te laten repareren zou duurder zijn dan om een geheel nieuwe computer te kopen. Nou is het volgende gebeurd. Op de dag dat hij het opgaf (het hele systeem freezde ineens, en vervolgens startte hij niet meer op), heeft ons mam hem naar iemand gebracht bij mij in de straat die een eigen computer bedrijfje heeft. Die kerel zei een half uur later, nadat hij er in gekeken had, tegen mijn moeder dat de computer niet meer te maken was. Maarja, die gast is niet echt betrouwbaar, maar hij zal het wel weten.. Nou vervelend dus voor mijn ouders. Aangezien de computer toch weg ging, hadden ik en pap hem vandaag open gemaakt om de harde schijf eruit te halen.

    Het goede nieuws is dat ik de rest van de pc heb gekregen =D
    Maar het probleem dus... Ik heb het vermoeden dat die kerel wat onderdelen eruit gesloopt heeft en die zelf gehouden heeft toen hij de pc terug gaf. Ik kan bijvoorbeeld geen videokaart vinden... Kan iemand even een lijstje maken van wat ik allemaal zou moeten zien als ik die kast open maak? De computer is een goede 3-4 jaar oud. Ik weet de specs niet precies, maar volgens mij lag de aankoop prijs destijds rond de 700 euro, dus het is best een degelijke machine.
     
  10. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Het word tijd voor een nieuwe pc voor mij maar ik heb jullie hulp nodig ^^

    Behuizing en harde schijf herbruik ik.

    Ik dacht aan 't volgende;

    Videokaart Gigabyte GV-N460OC-1GI
    Processor AMD Phenom II X4 955
    Geheugen Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C8
    Moederbord Asrock 870 EXTREME3
    SSD Schijf Patriot PS-100 PS32GS25SSDR 32GB

    Iemand nog op of aanmerkingen? En wat moet ik doen qua koeling en voeding?
    Graag tips!
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Videokaart hoeft niet altijd los te zijn, kan ook op het moederbord geïntegreerd zitten. Zelfde geld voor de geluidskaart.

    Maak anders eens een foto van de binnenkant van de PC.

    600W voeding is genoeg, wel een normaal merk nemen.
    Wat voor kast gaat het in komen?
     
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Van deze opmerking klopt niks, trouwens. :+
    Een PC die 3/4 jaar geleden 700 was, kan nu makkelijk rond de 200 euro (of lager) liggen. ;)
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Laat die vraag van mij maar zitten, want volgens mij heb ik de videokaart al gevonden.

    Lag beneden op de keukentafel:+
     
  14. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dankje. Het komt in aan midi tower van antec.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Laat ik hier eens om raad vragen :+ Mijn huidige computer maakt me zo nu en dan helemaal gek vanwege de traagheid. Upgraden zou misschien kunnen maar ik denk dat een nieuw systeem een betere oplossing is. Ik wil wel eens weten wat er voor mijn budget in elkaar gezet kan worden. Ohja, ik loop ook nog op de gedachte om een iMac te kopen :cool::+

    Wat is je budget?
    750/850 euro

    Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    In eerste instantie gewone dingen. Internetten, office, chat en downloaden. Daarnaast knutsel ik graag met de pakketten van Adobe (Photoshop etc.). Gamen doe ik nu niet op mijn PC, daar is ie te oud voor. Op een nieuwe PC zou ik me wel eens willen wagen aan een sim-racing game :)

    Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    Niets. Mijn computer is qua hardware +/- zes jaar oud denk ik dus dat lijkt me niet heel verstandig.

    :)
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is dit de juiste thread om te vragen wat goede printers zijn?

    Iig, ik zoek iets dat betrouwbaar is. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik m'n huiswerk oid. de volgende dag moest inleveren maar dat m'n printer het gewoon niet deed. De printer moet dus gewoon betrouwbaar zijn en het liefst met zo goedkoop mogelijke inkt.
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje offtopic buiten je vraag om maar ik zou toch het advies willen geven om gewoon iets niet de laatste dag uit te printen.

    [/retorisch]
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  20. MaasMaas

    MaasMaas Active Member

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een ATI HD5670 kopen om MW 2 op high te spelen op een resolutie van 1920x1080
    is dit goede en welke voeding heb ik nodig?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina