1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Wat is de rest van je systeem?
     
  2. MaasMaas

    MaasMaas Active Member

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Processor
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    - Model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (Quad Core)
    - Kloksnelheid: 1600*MHz
    - Socket & Cache(s): Socket 775

    Geheugen
    ¯¯¯¯¯¯¯¯
    - Grootte: 2047*MB RAM
    - Type(s): 1024*MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333*MHz, DIMM), 1024*MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333*MHz, DIMM)

    Videokaart
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    - Model: NVIDIA GeForce 8500 GT
    - Beeldprocessor: GeForce 8500 GT (0x0421)
    - Geheugengrootte: 256*MB VRAM
    - Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.17.12.5896

    Besturingssysteem
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    - Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
    - Versie: 6.0.6002
    - Service Pack: Service Pack 2
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welke voeding heb je nu?
     
  4. MaasMaas

    MaasMaas Active Member

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat 220-240 vac
    is dat gewoon 220 watt?
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee. Het wattage moet er gewoon op staan ergens.
     
  7. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik ergens zien of ik mijn grafische kaart van mijn laptop kan veranderen? Of kan ik deze altijd wel omwisselen?
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bij een laptop kan dit volgens mij nooit. Omdat de videokaart onboard op het moederbord zit, is dit dus niet mogelijk. Of je moet een of andere speciale laptop hebben, maar daar ga ik niet van uit, want dan zou je waarschijnlijk genoeg kennis hebben over het onderwerp;)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat gaat niet lukken zonder soldeerbout :+
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben niet zo heel erg meer thuis in de desktop markt dus zou iemand mij kunnen vertellen of de onderstaande configuratie goed is voor een standaard pc om te internetten en mailen etc.

    Processor: Intel Core I3 530 2.93 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Dual Core
    Moederbord: GigaByte GA-H55M-USB3
    Geheugen: Kingston HyperX Genesis KHX1600C9D3K2/4G 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
    Videokaart: Intel onboard

    Zoals gezegd, het is eigenlijk alleen voor internet/mail/foto's en filmpjes kijken/ tekstverwerking
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat is duidelijk:+
     
  13. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    M'n oude monitor heeft het begeven, er is met geen mogelijkheid meer te lezen wat er op het scherm staat haha.

    Dusja, ik wil dus een nieuwe monitor kopen.
    - 150 euro max.
    - 2 MS respons

    Iemand goede aanbevelingen? En zijn er bepaalde dingen waaraan me PC moet voldoen voor dit soort 'nieuwe' schermen? PC is namelijk al wat ouder aan het worden, maar in principe kan ie alles op 'ultra' van voor 2008 haha.

    Monitor wil ik eigenlijk gewoon zodat ik weer fatsoenlijk kan WoW'en, want daar zal ik m'n PC weer voornamelijk voor gaan gebruiken.

    Alvast bedankt! :)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welke resolutie en welke grootte wil je?
     
  15. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    De grootte ongeveer 20 inch, resolutie laat ik aan jou over haha.. de 2MS respons lijkt me toch wel belangrijk.
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom wil je perse 2ms response?

    Ik zal je wat verklappen, je gaat het verschil echt niet merken tussen 2ms of 8ms. Maar goed, het is voor een fabrikant waarschijnlijk simpeler om de response tijd te verlagen (en dat als salespoint gebruiken) dan bijvoorbeeld kleur of contrast.

    En ga dan ook niet af op de cijfertjes die je op internet tegenkomt. De ene fabrikant zal zeggen dat hij een 900:1 contrast ratio heeft, en een ander 120.000:1. Dat wil dus niet zeggen dat de eerste crappier is. Iedere fabrikant interpreteert die cijfers anders. Ga vooral is kijken in een winkel.
     
  17. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb nu momenteel als TV een TV/Monitor Samsung Syncmaster P2470HD, en die heeft een respons van 5MS. Als je online ook kijkt naar wat voor type monitoren aangeraden worden voor games zoals Halo, COD enzo. dan zijn dat bijna altijd 2MS monitoren vanwege de snellere reactietijden. Ik ben uiterst tevreden met m'n TV, maar ik merk wel degelijk de vertraging.

    Nu is de vraag of ik dat uberhaubt zie tijdens een game zoals World of Warcraft, maar wat zou jij aanraden als Monitor voor iemand die PC grotendeels gebruikt voor WoW en die een budget heeft van 150 euro max?
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Lijkt me toch wel handig om te zeggen of je bijvoorbeeld een Full HD monitor, een HD Ready monitor of een SD monitor wilt..
     
  19. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja dat is moeilijk te zeggen. Je moet natuurlijk wel een videokaart/aansluiting hebben die het ondersteunen toch? Ik heb zelf een Nvidia geforce 7900 GT. Maar ik denk dat ik gewoon VGA/DVI aansluiting gebruik.. dan is het volgens mij SD (HDready - 720p .. misschien?) toch?

    Met m'n Xbox snap ik het allemaal wel. PC is een compleet ander verhaal omdat ik altijd nog m'n oude Ilyama had en die deed het goed.

    Waar het eigenlijk op neerkomt is een betaalbaar scherm met goede prestaties van maximaal 150 euro waarop ik lekker WoW kan spelen. :p
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    1920*1080 (of 1200) lukt zowel via VGA als DVI hoor ;).

    Aangezien je vooral WoW speelt: op welke resolutie speel je nu en hoe draait het? (als je een vrij oude pc hebt dan draait die het misschien niet zo vlot in full hd)

    Op een lcd wil je namelijk niet op een lagere resolutie gaan spelen dan de native, maakt alles direct minder mooi.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina