1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    4GB zelfs niet. Als je er 4GB insteekt kan je maar maximum 3.2GB ervan gebruiken.
     
  2. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerd draadje...
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  3. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een ATX formaat moederboard in mijn kast, maar wil overstappen naar een Micro-ATX formaat, kan dit en gaat dit problemen opleveren?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mijn vraag: waarom?
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet je kijken of je een micro-atx mobo in je kast kan schroeven. Daarnaast zit je natuurlijk wel met minder uitbreidingssloten. Dus als je niet hoeft zou ik gewoon een ATX bord kopen.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mannen,

    omdat mn huidige laptop binnenkort gaat verdwijnen ben ik rond aan het kijken voor vervanging. Ik neig naar een vaste pc met redelijke hardware en daarbij apart een laptop voor schoolwerk en een eventueel filmpje.

    Die laptop geloof ik wel en heeft geen haast, maar naar de vaste pc ben ik nu zoekende en het is de bedoeling dat deze er op korte termijn komt (binnen nu en twee maanden).
    Budget is 400-650 euro. Randvoorwaarden: Windows licentie al in bezit (W7, 64-bit), harde schijf ook (7200rpm dingetje), monitor ook momenteel, muis en toetsenbord ook.

    Gebruik: Downloaden van nieuwsgroepen, uitpakken van films (films zelf worden afgespeeld op een Mediaplayer), internet, en op zn tijd een game (waarbij ik wel erg aas op de nieuwe Shogun 2:Total War).

    Ik heb al diverse pc's samengesteld, met als basis de Tweakers Best By Guide, maar ben erg benieuwd wat jullie zouden samenstellen met dit budget en het huidige aanbod van hardware.

    Bvd,

    Sjoerd
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmh tijd om mijn moederbord, cpu en RAM geheugen te upgraden. Heb gekozen voor:
    Processor: Intel I5 2400
    Moederbord: Gigabyte GA-p67a-UD3 (B:cool:
    Intern Geheugen: Kingston Hyper X 4 GB DDR 3 1600 Mhz

    Mijn vraag is of het slim is om ook een SSD te kopen, merk je er tijdens het surfen, gamen en msnen nou echt een groot verschil? (opstarttijd maakt mij niet uit)
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tijdens het surfen en msn niet, tijden het opstarten en gamen wel (alles laadt sneller, ook games, ook games installeren e.d.).
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Hoeveel zul je over een jaartje betalen voor een computer met een AMD x6 processor, 2gb videokaart, 8gb werkgeheugen en 1tb SATA hardeschijf?
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    8) Wat een vraag.
    Onmogelijk om te zeggen gezien de snelheid van de ontwikkelingen.

    Ik zou zeggen even veel als nu, alleen is het dan allemaal een stukje sneller/beter.
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ik lees hier wat tegenstrijdige berichten, klopt het dat ik deze prestatiewinst alleen merk tijdens bijvoorbeeld het opstarten van een game/laden van maps en niet tijdens het spelen van de game? (ik lees namenlijk dat het geen invloed heeft op de framerate)
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    framerate niet zo zeer nee.
    Dat heeft meer met je gpu/cpu te maken.
     
  15. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, heb al wat stukjes gelezen dat het de performance wel positief kan beinvloeden bij bijv. een MMO omdat daar telkens opnieuw veel Textures moeten worden ingeladen. Ik denk dat ik de SSD nog maar even laat zitten, misschien over een tijdje als de nieuwe Series SSD's er zijn.:)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Klopt, tijdens het spelen merk je er weinig van.

     
  17. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, leuke vergelijking maakt voor mezelf nog maar eens duidelijk dat ik geen 100 euro ga uitgeven voor een paar seconden verbetering als ik er weinig tot geen profijt van heb tijdens het gamen. :)
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik wil bonnenkort mijn pc vervangen (intel quad core q6600 processor, nvidia geforce 9800 gt videokaart, asus p5k moederbord, 2gb werkgeheugen), en ik weer ongeveer al wat ik wil gaan kopen (tussen de 500 en 700 euro).
    Ik heb al wat in elkaar gezet, en ik vroeg me af of jullie wat zouden veranderen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  19. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik vroeg me af of je kon besparen op Geheugenbankjes als je een SSD hebt. Eigenlijk is die dan toch volledig overbodig geworden?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoe kom je daar op?

    Als je minder gaat steken dan ga je sneller moeten swappen en dit wil je zeker niet op je SSD laten gebeuren. Dat wil je sowieso niet laten gebeuren. Niet op je SSD omdat je dan veel begint te schrijven en lezen/verwijderen van je SSD wat negatieve invloed heeft op je SSD performance (ook al ondersteunt ie Trim). Dus je zou de swapfile moeten verplaatsen naar een gewone HDD, maar dan zit je met een serieus snelheidsverlies en gaat alles stotteren (in games).

    Ik heb zelf ook een SSD en 8GB RAM en heb mijn swapfile gewoon verwijderd/uitgeschakeld (als je 4GB RAM hebt kan je best toch een swapfile bijhouden op een gewone HDD).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina