1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Same here, leuk muisje.
     
  2. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die past!

    Notebooks & Tablets with mSATA slots

    Acer Aspire: R7, V5-572G-6679
    Acer: Iconia Tab W500, W700
    Alienware M17x R4
    ASUS Eee Slate EP121
    ASUS VivoBook: S400CA, S551LB,
    ASUS Zenbook: UX21, UX31
    Dell Inspiron: 14Z (542:cool:, 15R SE, 17R, 17R 5720, 17R SE
    Dell Latitude: ST-LST01, XT3
    Dell Precision: M4500, M4600, M6400, M6500, M6600
    Dell XPS One 2710
    Dell Vostro: 3360, 3460, 3560
    Fusion Garage JOOJOO
    Gigabyte U2442
    Google: CR-48 Chrome
    HP Pavilion: dm4t Series (DM4T-3xxx)
    HP ENVY: 15 Series (15-3xxx), 17 Series (17-3xxx), TouchSmart 15t-j100
    HP Folio: 13-1000
    Lenovo: K26, K47A, K47G
    Lenovo IdeaPad: S210, S400, U300, Y460, Y470, Y480, Y500, Y510, Y560, Y570, Y580
    Lenovo IdeaPad Yoga 13
    Lenovo ThinkPad: X220, X230, T420s, T420, T430, T430s, T520, T530, L420, L430, L520, L530, W520, W530
    Lenovo ThinkPad Edge: E220s, E320, E330, E420, E420s, E430, E430s, E520, E530
    LG Xnote: P330
    MSI: Windpad 110W
    Samsung: Series 7 Slate, Series 9
    Samsung Chromebook Series 5
    Sony VAIO E Series
    Toshiba Qosmio: X70
    Toshiba Portege: Z830, Z835, Z930
    Toshiba Satellite: P70, P770
    WeTab

    Bron: http://www.mydigitaldiscount.com/msata-ssd-compatability-list.html
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Epic :cool:.
    Kost ook niks dat spul :).
    Misschien ook nog ff een 1TB HDD er bij steken, heb nu 500GB maar die zit propvol.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij wordt bij mijn laptop de msata momenteel gebruikt voor de wifi radio, ben ik mooi klaar mee :mad:
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja bij die van mij ook dacht ik, zit nog een Msata poort in maar die doet verder niks D:.
    Dan haal ik maar een SSHD (Hybrid HDD, hoe je ze ook wil noemen), die zijn bijna net zo snel als een SSD maar dan wel met 1TB opslag :).
     
  6. Robinxb360

    Robinxb360 Active Member

    Berichten:
    1.336
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik ga mijn hdd van mijnlaptop vervangen door een ssd. Op deze ssd ga ik ook uiteindelijk windows 8 zetten.

    Nou ben ik benieuwd hoe ik het beste de (oude) hdd van mijn laptop compleet kan formatteren zodat ik die kan doorverkopen. Probleem is namelijk dat de windows er ook opstaat dus ik kan dan moeilijk gebruik maken van software dat dit mogelijk maakt. Iemand een idee?
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Partition Wizard, gebruikt het zelf ook wel eens om partities te wipen of nieuwe partities aan te maken.
    Gewoon branden op een CD en vanaf de CD opstarten.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  8. Robinxb360

    Robinxb360 Active Member

    Berichten:
    1.336
    Leuk Bevonden:
    25
    Via de BIOS de cd opstarten? De hdd moet helemaal geformateerd worden en ook goed, dus niet dat iemand anders data terug kan krijgen. Windows die erop staat mag er dus ook af, zal wel moeten.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Jup, CD/DVD speler als eerste boot device instellen en formatteren.
     
  10. Robinxb360

    Robinxb360 Active Member

    Berichten:
    1.336
    Leuk Bevonden:
    25
    Top, bedankt!
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    De videokaart (SAPPHIRE HD 7770) in m'n PC doet een beetje vreemd. De fan van de kaart draait, stopt er vervolgens een paar seconde mee en gaat dan weer verder. Dat blijft zich vervolgens eindeloos herhalen. Gare fan, gare kaart?
     
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Wegens omstandigheden zijn we hier aan het kijken naar een nieuwe pc. Mijn insteek is 'als we dan toch een nieuwe pc moeten kopen, dan wil ik wel echt een beest waar ik even mee vooruit kan'.
    Ik heb wat gekeken op sites van o.a. MediaMarkt, computerstore, enz; sites waar je een standaard desktop koopt met een monitor erbij. Een vriend kwam een paar dagen geleden met de site 'Gamepc.nl' aankakken, en daar kan je zelf je eigen pc samenstellen. Nu ik hier in dit topic rondneus blijkt dat door leden hier ook zoiets wordt gedaan. Nu zit ik een beetje te denken wat handig is en wil beide opties nog even verder bekijken.
    Ik ben in ieder geval op zoek naar een snelle pc die ik zowel voor amusement ga gebruiken (spelletjes spelen, internet, media, ...), als voor mijn studie.

    Iemand ervaringen met sites als Gamepc.nl? Andere suggesties waar ik kan gaan kijken? Dingen die ik zeker niet over het hoofd moet zien? Alle hulp en ideeen zijn welkom :)
     
  13. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoeveel is je budget?
    Wil je je pc zelf in elkaar zetten?
    Gedacht aan wifi?

    Op tweakers.net heb je de best buy guide. Daar staan voor verschillende prijsklasses componenten samengesteld. Kan ik je van harte aanraden.



    Verstuurd vanaf m'n verse Moto G
     
  14. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb ter oriëntatie een pc samengesteld en daarbij kom ik uit op 1.667,- Dat is inclusief alles (muv speakers). Dat is wel zo'n beetje de limiet denk ik. Moet me nog wel wat beter in bepaalde onderdelen verdiepen want weet niet bij alles de verschillen tussen alternatieven en wanneer het dus wel/niet waard is om een meerprijs voor een duurdere variant neer te leggen. Wifi is in ieder geval gewenst, aangezien dat de modem niet echt in de buurt staat van de bestemming voor de nieuwe pc.

    Ik heb ooit eens een keer een geluidskaart in een hele oude afgedankte pc gefrot die ik had gekregen, maar verder heb ik 0 ervaring in montage van pc-onderdelen. Ben dan ook niet van plan om het zelf te doen (en dus helaas geen mogelijkheid om koopjes te spotten voor losse onderdelen bij meerdere winkels).

    Zal iig Tweakers ook checken. Bedankt voor de tip.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Iedereen kan een PC assembleren, daar hoef je geen ingenieur voor te zijn ;). Desnoods gebruik je wat guides e.d. maar je komt er echt wel uit. Heb je anders geen vrienden/familie die er meer ervaring mee hebben?

    Ook kan je de winkels waar je de pc koopt de assemblage laten doen en dan doel ik niet op gamepc.nl, maar gewoon computerwinkels. Die rekenen dan iets van 50 euro voor het bouwen van de pc. Kan ook goedkoper zijn, maar dan zit je wel aan 1 winkel gebonden bij het kiezen van de onderdelen.
     
  16. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds korte tijd dus een nieuwe PC. Maar ik krijg zo het gevoel dat ik niet de FPS krijg op games die ik hoor te hebben. AC4 runt bijvoorbeeld op 30 fps ofzo met medium settings.
    Zou er iets niet goed geoptimaliseerd kunnen zijn?

    Specs:

    i7-4770 - 3.4 GHz
    8 GB RAM
    GTX 650

    Display op 1920x1080.

    Ik heb wat lagere resoluties geprobeert maar het blijkt weinig verschil te maken tenzij ik 't daadwerkelijk op 800x600 ofzo zet.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat hoort inderdaad niet, drivers geïnstalleerd?
     
  18. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk. En ge-update. Hetzelfde verhaal met Witcher 2 (alhoewel dit natuurlijk wel een ander verhaal is).
    Ik krijg hierbij ook echt maar zo'n 20-30 FPS op lowest settings
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je weet het natuurlijk nooit :+

    Hoe zit het met de temperatuur van de CPU? Toen die van mij te warm werd had ik erg last van lage GOD. Hoe staat het met de actieve processen?
     
  20. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal goed. PC is echt twee weken oud. CPU rond de 30, GPU rond de 40
     

Deel Deze Pagina