1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb die behoefte niet echt om heel eerlijk te zijn :p is dat zo belangrijk dan?
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    750 watt is wel enorme overkill, 500a600 zul genoeg aan hebben.
    Voor de GTX760 is 500 watt aangeraden.
    Zou voor deze gaan, heb m zelf ook (500W variant) en niks te klagen.
    Zit een 2x 6 pin videokaart in, de 760GTX heeft een 2x 6 pin voeding nodig en niet 2x 8 zoals LightMiner beweerde.

    HDD met caching (die je er nu in hebt zitten, ook wel SSHD of Hybrid HDD) is echt enorm rap en amper duurder, kijk maar eens naar de benchmarks en Youtube.
    Heb er zelf ook een en Windows start bij mij op m'n latop in ongeveer 15 seconden op, met een flinke lading aan software.

    Je zou ook voor een groter moederbord kunnen gaan (past nog steeds in je behuizing), zitten namelijk meer features en aansluitingen op, plus er passen twee videokaarten in (alleen ATI videokaarten op een of andere manier, zal wel zijn omdat ie wat goedkoper is, anders zit je denk ik 20 euro hoger maar dan heb je overall ook een beter moederbord).

    Ik zou er ook een aparte CPU koeler op zetten, stock koelers maken altijd een takkeherrie.
    Ditis wel een goeie.
    Een aantal andere casefans en/of een basic fancontroller is misschien ook geen gek idee, maar ik weet niet hoeveel lawaai deze maken.
    Je zou ook een stillere variant van de GTX760 kunnen kopen, maar ik weet niet hoe stil deze is en hoeveel stiller andere kaarten zijn.

    Zou ook even kijken voor een andere netwerkkaart of zo'n usb stickje, deze ziet er qua prijs/kwaliteitsverhouding niet geweldig uit.

    En als laatst zou ik ook zelf de pc in elkaar zetten, is helemaal niet moeilijk, best een leuk klusje en mocht er iets mis zijn of je wilt iets veranderen kun je dat zelf doen, plus het scheelt je flink wat centen.

    [yt]KfvkldQS6KQ[yt]
     
  3. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    *Kuch*

    MSI N760 Hawk

    Type power connector(s) 2x PEG8

    Dus je gaat sowieso nat met de aansluitingen van de Seasonic 520Watt.
    Met z'n grote broer kun je niet mis gaan en zelfs SLI draaien zonder problemen.
    Bezuinigen op je voeding is het slechtste wat je kunt doen.

    Wat die SSHD betreft had ik al gezegd dat de testresultaten te vreemd zijn,

    Links de Desktop SSHD 2TB ST2000DX001, rechts Barracuda 7200.14 2TB ST2000DM001,

    [​IMG]
     
  4. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik zou hem inderdaad zelf in elkaar zetten, is goedkoper en maakt het later makkelijker om te upgraden, je kent dan je pc immers inside out.
    Zie ook [yt]ea_bs5G1yYU[/yt] Dit is een geweldige video om zelf je pc te bouwen, heb toevallig gister mijn pc in elkaar gezet en met deze video en je manuals is het een (redelijk) eitje.

    Ik zou niet voor een 750 watt voeding gaan, je gaat niet overclocken.. Ik heb zelf ook een b85 moederboard en een r9 280x kaart en heb een 80 plus gold 450 watt voeding genomen, meer heb ik niet nodig.. Als je m later wilt uitbreiden heb je wel meer watt nodig, maar als je nu al minder neemt bespaar je al geld met energiekosten.

    Een aparte CPU koeler in een pc waar je niet gaat overclocken is echt grote onzin, gebruik zelf de stock koeler van de i4570 en hoor helemaal niets. Wanneer je je pc in elkaar zet en later last hebt van geluid kun je hem altijd nog kopen, maar dat is voor later, voor jouw pc heb je dat echt niet nodig..
     
  5. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Dan moet je geen game pc bouwen 8)
    En die 450 watt van jou is wel 'toevallig' een prijzige gold gecertificeerde
    voeding waar je dus ontzettend mazzel mee hebt.
    Trouwens de Seasonic's zijn bekend dat ze ook enorm efficient zijn bij lage
    belasting, als je pc idle staat of een beetje op XBW te surfen :D
     
  6. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb mijn pc expres zo gebouwd dat ik niet teveel watt nodig had, en na het zien van deze video [yt]ajiN9aVOv4A[/yt] heb ik expres voor een lage watt gekozen.. Nergens voor nodig om een (te) grote voeding te kiezen!
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja wat is het nou :+? wel of niet 8 pins?

    Oh en die netwerkkaart is niet per se nodig. Ik heb tegenwoordig ook een kabel op de kamer.

    Bedankt voor de tips iig :thumbs: (jij ook sloober voor dat filmpje), ik ga het zeker gebruiken wanneer ik het geld bij elkaar heb en de knoop heb doorgehakt :+
     
  8. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    *edit* @Sloober

    True, jij hebt je mind opgemaakt en een vast systeem/setup gemaakt.
    Maar zoals je zelf al zei,
    en daar Maddmonkey aangaf er een tijdje mee te willen doen durf ik hem geen advies te geven waarmee hij in de toekomst klem komt te zitten.
    Weer nieuwe voeding moeten kopen omdat het te weinig is of dat er onvoldoende PEG connectors zijn etc. (MSI N760 Hawk, 2x 8 PEG)
    Die 750Watt voeding met alle opties zal hem in ieder geval niet in de steek laten op die gebieden.

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
  9. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Om het wat duidelijker te maken, ik heb een niet-modulaire voeding gebruikt, en daar zaten deze kabels aan:

    [​IMG]

    van links naar rechts:

    De 24 pins kabel gaat in je moederboard.
    De 2x4 pins kabel gaat ook in je moederboard.
    De 6/2 pins kabel gaat naar je video kaart, wanneer je de manual leest kan dit niet fout gaan. Op mijn video kaart kon je gemakkelijk een 6/2 kabel schuiven en hiernaast een 6 pins kabel, dit kan niet fout gaan.
    Kabel ernaast is een molex plug, heb je niet nodig
    Kabel ernaast gaat in je SATA drives, dus je ssd, hdd, en je evt cdrom/writer
    Laatste kabel is voor je floppy drive, heb je niet nodig
     
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Tsja, met een non OC systeem doe je makkelijk 2 jaar, ik ken ook mensen die bang waren voor de toekomst en een overclock systeem namen, maar nu een paar jaar later nog niets overgeclocked hebben omdat ze niet weten hoe. Met een voeding die precies genoeg is verbruik je minder stroom waardoor je weer wat bespaard, dat geld kun je weer gebruiken voor een latere upgrade.

    Maar wil je echt zeker zijn van je zaak dan zou ik je setup ook bij de buren van tweakers posten, daar zitten experts en wanneer je veel geld uit gaat geven zou ik toch 100% zeker van mijn build willen zijn.
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb hier nu voor het eerst een Wifi router staan met Wifi en Wifi 5G. Moet ik ze beide laten aanstaan, of alleen 5G gebruiken?

    Haha, hij doet het al. Dit was te dom :+
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Was dit naar mij toe gericht :)?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is wel een beetje onzin. Het gaat er qua verbruik niet om hoeveel watt een voeding maximaal kan leveren, maar hoe efficiënt hij dit doet.

    Een voeding van 500W die je voor 400W belast bij een efficiëntie van 80% zal meer verbruiken dan een voeding van 750W die je voor 400W belast bij een efficiëntie van 90%. Dus puur kijken naar de hoeveelheid watt die een voeding maximaal kan leveren is niet het hele verhaal.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben aan het overwegen om aan de slag te gaan met gamen op een pc. Ik kwam deze pc tegen op Tweakers. Is dit wat voor die prijs? Kan ik hier een tijdje mee vooruit? Voor zover ik kan zien zijn de processor en videokaart iig prima om op te gamen. Qua prijs etc kan ik alleen geen goede inschatting maken:

    http://tweakers.net/aanbod/643619/game-pc-intel-i5-quad-core-34ghz- -geforce-gtx-660.html

    - Coolermaster elite 371 ATX zwart/zilver
    - Forton Source 600W voeding ATX 2.0
    - ASUS MB INT P8B75-M LX S1155 mATX
    - Corsair DDR3/1600 4GB DIMM CL11 PC3-12800
    - Corsair DDR3/1600 4GB DIMM CL11 PC3-12800
    - INTEL core i5-3570K 3.4ghz LGA1155 unloc 6MB Quad-core 77watt boxed
    - Microsoft windows 8 64bit OEM NL
    - Seagate HI 3.5" 500gb barracuda 16mb 720
    - ASUS dvd brander DRW-24b5ST
    - EVGA GeForce GTX 660 Ti 2gb DDR5 GTX660T
    - TP-Link TL-wdn480 wireless-N PCI-e adap 450mbps 2.4ghz -5ghz

    Prijs: 450
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Het is toch wel redelijk gedateerd allemaal. Met deze kast zul je snel graphics/snelheid moeten inleveren. Bovendien is 500GB te weinig tegenwoordig.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is gedateerd aan deze setup? De processor lijkt me prima toch? De videokaart? Aan de andere kant dit is toch zo'n 'dubbele' kaart? (SLI). Vreet ws nogal wat stroom.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Oja, dat zag ik niet. Nadeel van Ti is wel dat niet alle games het ondersteunen. Ik denk dat anderen je wat beter kunnen helpen :+
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wil je niet voor die setup gaan die ik ook heb gepost? Dat is een deel van Tweakers best buy en aanbevelingen van hier. ~700 euro
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Prima spul voor dat geld hoor, wellicht kan je er nog wat extra vanaf lullen. Is geen SLI trouwens maar dit kan nog wel even vooruit.

    i5 3570k is de vorige generatie, maar nog snel zat en unlocked dus kan je eventueel overklokken. 8GB RAM is tegenwoordig standaard, dus prima. GTX660 Ti is een hoge midrange van de vorige generatie maar daar kan je nog goed op gamen op 1080p.

    Hoe bedoel je? :confused:
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Laat maar, ik lees het allemaal verkeerd 8)
     

Deel Deze Pagina