1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Je hebt voor 10-20 euro een simpele cooling pad die via je USb geen geluid maakt.. Het help wel een beetje, vroeger viel mn laptop uit tijdens League of Legends en zo'n pad hielp wel daartegen, maar verwacht geen wonderen ofzo..
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Hmmm oké! In ieder geval bedankt voor de snelle feedback. Ik vroeg mij af wat onder het gamen de maximale 'normale' temperaturen zijn? Ik heb Speedfan al even een paar keer laten draaien en op dit moment geeft het de volgende resultaten na een uurtje spelen van Half Life 2.

    GPU: 53C
    HD0: 33C
    Temp1: 60C
    Core 0: 59C
    Core 1: 55C

    Zijn dit normale temperaturen of moet ik me dan toch een klein beetje zorgen maken? Verder vroeg ik mij af wat de Core 0 en 1 in kunnen houden. Staan deze cores voor de processor?

    Tot slot vraag ik mij af of de afmetingen van een dergelijke cooling pad erg van belang zijn. Mijn laptop heeft een 17.3" scherm en ik kom een aantal cooling pads tegen die deze schermgrootte ondersteunen, maar waarbij de afmetingen van de cooling pad lager uitvallen dan die van mijn notebook. Kan dit een probleem opleveren of is het geen probleem dat een notebook wat breder is dan een pad?
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zijn prima temperaturen, pas boven de 80 graden word het wat te warm.
    Blijkbaar heeft je processor 2 cores (een dual-core).

    En ik zou persoonlijk wel een grotere cooling pad nemen dan je laptop maar ik heb er zelf niet een.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bij zulke temperaturen hoef je je geen zorgen te maken (even aangenomen dat Speedfan klopt, ben zelf niet zo'n fan (:lol:) van dat programma) , en eigenlijk ook geen cooling pad te kopen.
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zoek een laptop.

    De laptop is het liefst 13" , kost max 400 euro en zal voornamelijk gebruikt worden voor schoolwerk en browsen (en rollercoaster tycoon 2 uiteraard). Heb het liefst geen chromebook, maar gewoon windows ivm het gebruik van office dat echt nodig is. Iemand suggesties? Genoeg goede keuzes voor 11" laptops, maar ik vind dat eigenlijk net íets te klein voor thuisgebruik.
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Komen binnenkort allemaal bing books uit. Chromebook maar dan met Windows. Zijn laps van een paar 100 euro. Ideaal voor jouw situatie.
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Hartstikke bedankt voor jullie feedback! Dan weet ik genoeg en wacht ik nog even met het aanschaffen van een dergelijke cooling pad.
     
  8. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Dit waren de temperaturen van mijn laptop destijds.. :p

    [​IMG]
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb een vraagje, ik heb een oude pc met een 6600gt videokaart met een d-sub, dvi-i en een tv-out aansluiting. Nu heb ik op mijn zolder/fitnessruimte nog een oude tv staan. Ik wil deze pc op de oude tv aansluiten. Hij heeft enkel 2 scart aansluitingen een rgb aansluiting aan de voorkant en een s-video aansluiting. Wat voor kabel heb ik nodig om de pc aan te sluiten en beeld te krijgen?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Helaas werkt dat dus niet. Je hebt dan een of ander belachelijk duur kastje nodig om het signaal door te sturen.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Iemand hier ervaring met de Acer Aspire V3-331-P44D? Kan er weinig reviews van vinden. Lijkt me wel een goede keuze voor een 13" laptop voor onder de 500 euro.
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Tja.. ik zeg maar zo. Koop geen Acer.
     
    Reckuuza en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat zeg je goed... zonde van je geld. Troep!
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Heeft wel een hele magere processor, voor 500 euro kun je wel een i3, misschien een i5 verwachten.
    De i3 variant is 50 euro duurder: http://tweakers.net/pricewatch/411986/acer-aspire-v3-371-31he.html

    Ik zou zelf voor een van deze gaan:
    http://tweakers.net/pricewatch/385660/lenovo-ideapad-z50-70-00365/specificaties/ - Full HD scherm, goede bouwkwaliteit.
    http://tweakers.net/pricewatch/407609/hp-15-r052nd/specificaties/ - Snelste processor.
    http://tweakers.net/pricewatch/402528/hp-pavilion-15-p051nd.html Matige batterijduur, prima bouwkwaliteit (laatst nog eentje moeten installeren), Full HD scherm, meeste ram en een hybrid HDD (stukje sneller als een normale hardeschijf maar niet zo snel als een SSD).
    http://tweakers.net/pricewatch/365470/lenovo-thinkpad-edge-e540-(20c60041mh).html - Ziet er een beetje basic uit maar niet stuk te krijgen (de Thinkpad series zijn eigenlijk nog IBM laptops), beste batterij.

    In die Acer zit trouwens ook een hybrid HDD.

    Als je m voor school oid gaat gebruiken zou ik denk ik, zonder reviews gelezen te hebben, voor de Thinkpad gaan.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Thanks, ik ga het even doornemen. Batterijduur is iig erg belangrijk voor me en hij moet eigenlijk wel 13" zijn (ideaal formaat, 15 net even te groot voor dagelijks meenemen vind ik).
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Wist niet goed waar ik het moest plaatsen dus denk doe het hier:

    Van mijn baas een Raspberry Pi gehad. Super vet 8GB micro sd kaartje erbij. Ben van plan dit weekend er een retro game pc van te maken. Heb al een leuk projectje hiervoor gevonden met verschillende emulators en ROM's. En ik wil dan een wired xbox 360 controller eraan hangen voor de games. Alleen heb ik ook nog een wireless receiver liggen voor Xbox 360. Origineel van Microsoft en lijkt me wel super tof als ik die eraan kan hangen en wireless kan spelen met mijn controllers. Zou dit kunnen? Iemand ervaring met raspberry pi of dit project toevallig?
     
  19. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    @Dagger dat zijn leuke cadeautjes, jij gaat dus lekker aan de sudo bash :D

    Ik kan mijzelf nog gelukkig inhouden om een Pi te kopen maar het is mogelijk een 360 controller wireless
    te gebruiken wat ik lees. Kan mogelijk wat command line ramwerk aan te pas komen en of het werkt
    met die emulators, garantie tot de volgende sudo.
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hoe bedoel je? Niet erg bekend nog met dit spul. Meer begin projectje. Desnoods eerst met wired controller. Of denk je dat dit niet goed gaat werken?
     

Deel Deze Pagina