1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wired controller werkt sowieso wel, wireless waarschijnlijk ook.
    Heb wel eens RetroPie gebruikt, kost wel wat tijd om op te zetten als je het goed wil doen maar daar zitten aardig wat emulators en drivers bij.
     
  2. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Het zal zeker werken van wat ik lees. Pi vergt een leercurve met Linux maar daar is het
    ook voor bedoeld :)

    Er is genoeg support voor de Raspberry Pi en voor jouw project heb je hier mogelijk wat aan.
     
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Thanks! Ga het zien zaterdag! Zet eerst alles op met wired controller daarna kijk ik voor het wireless om dat voor elkaar te krijgen
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Pff al een paar uur bezig met mijn RetroPie opzetten. Zelfs overnieuw begonnen. Hij ziet mijn wireless controller. Het werkt ook in de emulator screen maar niet in game. Al vanalles geprobeerd. Ze zeggen dat dit uitgevoerd moet worden:

    Exit the Emulation Station one last time by pressing the "F4" key, type "cd RetroPie/emulators/RetroArch/installdir/bin" in the command line, and press Enter. Then, type "./retroarch-joyconfig >> ~/RetroPie/configs/all/retroarch.cfg" in the command line and follow the onscreen directions for configuring your controller. Once complete, perform a system reboot with the command "sudo reboot".

    Echter kent hij heel die directory niet. En als ik de SD card in mijn PC duw zie ik ze ook niet. Beetje klote dit krijg het niet aan de praat. via toetsenbord werkt het wel gewoon. Iemand ideeen? Iemand goed in linux?
     
  5. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hey man, dit heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik nog wel eens proberen. Anders even vragen of mijn baas een avondje tijd heeft die is goed in Linux haha. Thanks voor de hulp!
     
  7. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Yeaah het werkt! Denk stiekem dat het gister ook werkte. Heb wat andere roms geïnstalleerd en nu werkt het! Echter in mijn test game niet dus ligt aan de game denk ik haha rest werkt wel.
     
  8. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Nice. Heb je ook een leuke behuizing erom?
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Japjap Doorzichtige kappen 2 die je in elkaar klikt dus dat Ziet er wel leuk uit. Momenteel bezig met sonic op de sega emulator haha maar heb ook pokeren van gameboy erop en nog wat andere games. Nog even wat leuks downloaden haha.
     
    Ironstar vindt dit leuk.
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb zelf ook een Pi liggen thuis. Had het idee om er een downloadbox van te maken, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de downloads weg te laten schrijven naar mijn WD Mycloud :mad:
    Heb er ook een toffe case voor gekocht, de Pibow Coupe:
    [​IMG]
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vette case man!..

    Vond de pi v2 te traag voor mijn gebruik en na een week meteen verkocht.

    Meerdere versies van xbmc erop gezet, maar vond hem nog steeds traag aanvoelen...
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Iemand een idee wat tegenwoordig stille PSU's zijn? Ik zou toch een wattage van minstens tegen de 600W nodig hebben.

    Heb onlangs een upgrade gedaan aan m'n pc om deze stiller te maken in idle modus (dus surfen, muziek en filmpje kijken). Nu schiet er nog mijn PSU over die er bovenuit steekt (OCZ StealthXStream 600W), dus deze zou ik ook willen veranderen. Nu is mijn oog gevallen op zogenaamde hybrid PSU's zoals de Seasonic X series of Platinum series. Geen idee of er betere of goedkoperen alternatieven zijn?

    Een passieve PSU is geen optie aangezien ik met een gesloten case zit en een beperkte airflow. Dit zou de rest dus waarschijnlijk zo hard verwarmen waardoor de fans harder moeten gaan draaien.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Goedkopere alternatieven zou ik niet weten. Ik weet wel dat ik zelf een Seasonic Bronze heb, en dat is echt een top apparaat. Weinig geluid en modulair dus geen zooi aan onnodige kabels in je kast. Maar ik heb ook een relatief dure behuizing met foam padding om hem wat stiller te maken. Dat helpt ook echt goed, ik zou nooit meer een behuizing zonder willen hebben.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Thx. Mijn case heeft ook foam padding (Corsair D550) wat al een gigantisch was met mijn vorige case die vrij open was (Coolermaster Stacker 830).

    De case fans en de radiator fan van m'n Corsair H55 heb ik vervangen door Noctua's die ik amper hoor. De stofzuiger van de 6970 heb ik vervangen door een MSI GTX 970 die tot 60 graden ongeveer de fans uit laat en het gewoon op passive koeling doet. Nu hoor ik nog vooral de fan van mijn voeding. Na wat zoeken blijkt dit (ondertussen) een luide fan te zijn, dus wil ik hier nog verandering in brengen.
     
  15. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    @Pegas

    Seasonic X serie, kan bijna niet beter. Heb zelf de 750W versie.
    Enige is dat alle aansluitingen haaks op een platte lint kabel zitten.
    Als je een HDD of SSD plat vast hebt zitten heb je een probleem.

    Nog even voor de gein naar de prijzen gekeken :eek:
    Waar ik mijn 750W voor gekocht had heb je nu de 650W....
    Als je er niet mee zit kun je hier een stukje goedkoper bestellen :D
     
  16. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Vraagje aan jullie :).

    Ik heb een Sony Vaio svs1512v1es met 6 GB DDR3 SODIMM RAM . Nou vind ik mijn pc laatste tijd wat langzaam aanvoelen, waardoor ik een beetje zat te windowshoppen voor extra RAM. Naar wat onderzoek kwam ik erachter dat ik 1 RAMslot heb en dat ik maximaal naar 12GB kan. Waarschijnlijk allemaal niet zo schokkend. Wat ik alleen raar vind is dat er geen 12GB RAM chip te vinden is. Op internet zag ik dat het steeds verdubbeld en dus van 4->8->16GB gaat. Waarschijnlijk bij iedereen wel bekend en normaal, maar hoe kan ik dan 6GB in mijn laptop hebben? En ga is een upgrade van 6 naar 8GB merkbaar of te verwaarlozen?
     
  17. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    4GB+2GB=6GB. Persoonlijk denk ik niet dat je er super veel van gaat merken als je naar 8GB gaat. Vaak is het toch de HDD van een laptop die de boel aardig traag maakt, misschien eens verdiepen in een SSD. Helaas wel iets duurder dan geheugen, maar dat ga je wel merken!
     
  18. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Er zit nu 1x 6GB in, niet 4+2GB. Heb nameljk maar 1 slot. SSD heb ik er al ingezet. En dat heb ik idd heel goed gemerkt.
    Mijn laptop is ook niet echt traag, maar merk soms, vooral met browsen, dat het niet meer zo vlekkeloos als eerst gaat. Vooral wanneer er een paar plaatjes/gicjes achter elkaar geladen moeten worden. 9GAG is soms al niet te doen ;).

    Stel je voor dat ik er 16GB inzet, pakt mijn laptop dat dan totaal niet, of slecht de max van 12GB.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb zelf een Seasonic G750, maar die hoor ik al niet. Mijn videokaart maakt sowieso meer lawaai :+
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zojuist een SSD in een 11 jaar oude pc gezet en man wat een snelheidswinst met opstarten! Van 3 min 11 naar 52 seconden:) Hij wordt niet zo vaak gebruikt, maar die 2 minuten minder wachten is toch wel lekker iedere keer:)
     

Deel Deze Pagina