1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    http://www.intel.com/content/www/us/en/compute-stick/intel-compute-stick.html

    Vet apparaat. Heb hem op werk gisteren gekregen van Intel. Tikkie groot voor achter sommige TV's, maar je krijgt er een handig kabeltje bij.
    Performance is goed, zolang je niet teveel gaat multitasken, dan is 2GB ram echt te weinig. Maar wellicht handig als mediaspeler/huiskamer PC met Win8.1. €150,- volgens mij.

    Makkelijker dan een PC gaat het niet worden, alleen die oude TV moet dan echt vervangen worden, evt door een marktplaats apparaat.



    Edit: Chromecast blijft makkelijker als je Android tablet/telefoons hebt. Heb m'n vriendin 1 keer moeten uitleggen, daarna gaat t vanzelf. Mooiste is dat ze niet weet dat het via Chromecast gaat, alleen dat ze het goede icoontje op de foon aan moet klikken :+)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Denk er de laatste tijd aan om m'n GTX 750 Ti te vervangen voor een krachtigere kaart, bijvoorbeeld de GTX 970. Kan ik die kaart in m'n huidige systeem stoppen of red ik dat qua voeding niet? Kan ik met deze setup dan bijvoorbeeld The Witcher 3 op de hoogste settings spelen? :)

    Intel i7 2600k
    ModXStream Pro 500W
    GA-Z68X-UD3H-B3
    8 GB DDR3-1600
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Als je op de site van Nvidia kijkt kun je zien dat de 970 145 watt verbruikt (min. vereiste psu 500 watt) en de 750ti 60 watt (min. vereiste psu 300 watt).
    Hier zie je bijvoorbeeld iemand met een AMD FX 8350 processor en een soortgelijke PSU.
    Moet dus kunnen, want de AMD verbruikt ook wat meer stroom.

    Als je een AMD kaart wil gaat met deze PSU waarschijnlijk een 270x de max zijn, de 970 is bijzonder zuinig.
     
  4. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Als je een AMD kaart wil gaat met deze PSU waarschijnlijk een 270x de max zijn, de 970 is bijzonder zuinig.[/QUOTE]
    Dat is geen probleem. Blijft over The Witcher 3 op hoogste settings.
    Ga alvast maar in een hoekje zitten (komt erbij zitten met zn GTX 960),

    nee.

    |:-
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dat is geen probleem. Blijft over The Witcher 3 op hoogste settings.
    Ga alvast maar in een hoekje zitten (komt erbij zitten met zn GTX 960),

    nee.
    |:-[/QUOTE]

    Dank, jammer dat The Witcher 3 op de hoogste settings niet gaat lukken. Maar goed, het zal er vast en zeker nog steeds fantastisch uitzien denk ik.
     
  6. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Hoogste settings is bij PC altijd van de gekke, evengoed met iets minder toeters en bellen zal het vast wel goed eruit zien :)
    Zie de aanbevolen systeemeisen, daar zit je met een GTX 970 iets over,

    Recommended System Requirements
    • Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
    • AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
    • Nvidia GPU GeForce GTX 770
    • AMD GPU Radeon R9 290
    • RAM 8GB
    • OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
    • Direct X 11
    • HDD Space 40 GB
    Kijk maar eens naar deze test op The Witcher 2 met een GTX 970 en de instellingen op 0:11sec,



    Ze hebben een nieuwere engine met The Witcher 3 maar zoals je ziet gaat het om, wat ik noem 'non-items' als
    Bloom, Motion-Blur en Uber Sampling die uit staan. Dingen die je alleen opmerkt als je screenshots neemt met en
    zonder en dan pixels gaat tellen.

    Om je toch nog even verder op te beuren, met een 15% overclock zit een GTX 970 op het niveau van een GTX 980.
    Ultra met iets minder AA, moet geen probleem worden. Zelfde als mijn GTX 960 die moet High met iets minder AA wel doen.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Misschien niet helemaal het juiste topic, maar kon het laptop topic zo snel niet vinden. :+
    Maar ik zoek dus een nieuwe laptop, bij mijn huidige Samsung 5 series is de behuizing kapot gegaan, valt niet binnen garantie en maken vind ik te duur voor de restwaarde die over blijft.
    Nu zoek ik dus een nieuwe laptop, hoofdzakelijk voor school, zelf ben ik erg gecharmeerd van de Surface pro 3 van MS, alleen vroeg ik me af of er mensen zijn die de SP3 zelf hebben en wat hun ervaringen zijn.
     
  8. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben op zoek naar een nieuwe muis voor mijn laptop. Ik heb slechts een paar eisen, namelijk het volgende: snelle cursor, draadloos, maximaal veertig euro en groot genoeg dat mijn hand erop kan rusten. Iemand een aanrader? Bij voorbaat dank! :)
     
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Even een simpele vraag. Ik zit te kijken voor een nieuwe PC, waar ik games als Star Wars: Battlefront 2 en Project Cars op wil gaan spelen. Redelijk veeleisende spellen. Wat is een beetje de simpele norm dat je nodig hebt voor deze games? Hoeveel gaat dat ongeveer kosten? Tweedehands videokaarten heb ik geen problemen mee.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zelf net voor een vriend een PC gebouwd:
    [​IMG]
    (foto is klikbaar)

    Als ik jou was zou ik wel een 290(x) met een aftermarket cooler kopen (kost je nog eens +/-250 euro tweedehands), want die stock coolers maken echt een takkeherrie (zo zien de stock coolers er uit).
    Ze zuipen ook nogal wat stroom dus als je een andere videokaart gaat halen (bijvoorbeeld een GTX960 of 970) kan er ook wel een zwakkere voeding in.
    Je kunt ook een wat mindere AMD processor pakken, gaat je nog eens 60-80 euro schelen en met games is het verschil niet enorm.

    AMD komt volgende maand waarschijnlijk met nieuwe videokaarten en Intel met nieuwe processors, dus daar zou je ook nog even op kunnen wachten.
    Nieuwe processors van AMD staan ook om de hoek.

    Project Cars loopt trouwens wel veel beter op een Nvidia kaart, Frostbite engine (dus Star Wars Battlefront en Battlefield) loopt op AMD en Nvidia net zo goed.
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ah ziet er goed uit! Dus voor rond de 800 euro zou ik wel klaar kunnen zijn. Hoeveel RAM heeft deze set-up trouwens?
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    8GB.
    Ga je voorlopig wel genoeg aan hebben met gamen, lastig zeggen wanneer je meer nodig zult zijn, misschien met 2 jaar maar misschien pas met 8 jaar. Er passen maar 2 reepjes geheugen in dit moederbord dus je zou ook voor een iets duurder moederbord met 4 slots kunnen gaan of gelijk 16gb kunnen kopen.

    Het zijn beide trouwens ook Micro-ATX moederborden, dus een kleinere behuizing is ook nog een optie.
    Normale vs kleine behuizing:
    [​IMG]
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ga donderdag ongeveer dezelfde pc bestellen, maar dan met een I3 en een andere voeding. Zit te denken aan de B85M Pro van Asrock om eventueel nog het ram geheugen uit te breiden.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Leuk, ga je veel plezier aan beleven :).
    270x draait alles gewoon vrolijk op High met 60 fps.
    Waarom geen i5, FX6300 of AMD 4-core eigenlijk?
    2 cores is tegenwoordig echt te weinig als je gaat gamen:
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ga er niet mee gamen, hooguit football Manager. Ik koop er ook geen videokaart bij.

    Wellicht later nog, maar dat zien we dan wel weer. Dan kab ik nog een 2ehands cpu kopen en de i3 verkopen.

    @Remcom00, ik ga de assemblage trouwens zelf doen maar heb dit nog nooit gedaan. Heb je wat tips voor me?
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
    RemcoM vindt dit leuk.
  16. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders hier toevallig van plan de 980TI te halen? Twijfel nog een beetje over welke versie. MSI is natuurlijk altijd nice vanwege afterburner maar met een 'nieuwe' kaart is het dan misschien wel verstandiger om voor de Strix te gaan aangezien die algemeen wat beter gekoeld zijn.
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Neem je tijd, denk alles eerst 3x door voordat je iets doet en een guide erbij:

    Als je een lego ding kan bouwen, moet een PC ook geen probleem zijn :p.
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hehe 1 dag te laat helaas, hij zit al in elkaar en werkt prima! Toch bedankt!
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Laat maar weten @Remcom00 : Ik heb er de ballen verstand van zoals ik al zei, en liefst laat ik het door een pro doen, ook als dat een paar tientjes extra kost wat ik las in het vraag me af topic.
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Tja, ligt er aan, wat wil je kwijt zijn, wat wil je er mee gaan doen, moet ie groot zijn, super compact zijn, kekke kleurtjes hebben, fluisterstil, heb je randapparatuur nodig?
    Maar goed, als ik nu een PC zou bouwen tussen de 500 en 1000 euro zou ik voor zoiets gaan.
    [​IMG]
    Die PC buffelt door elke game met 60fps op 1080 op (bijna) de hoogste settings zonder problemen.
    Er zit geen hardeschijf in aangezien je die zelf al hebt, net als een DVD speler (ga ik van uit).
    Ook geen Windows omdat je gewoon de licentie van je huidige PC kunt gebruiken.

    Wat voor een PC heb je nu?
    Als je de specificaties niet uit je hoofd weet moet je even Speccy downloaden.
    Misschien kun je nog meer onderdelen her-gebruiken, bijvoorbeeld het werkgeheugen of de voeding.

    Er zijn wel een aantal winkels waar je ook online kunt bestellen die de boel voor je in elkaar kunnen zetten voor wat extra, maar dan betaal je ook wat meer voor de onderdelen omdat het van een webshop komt en een andere webshop bepaalde onderdelen misschien goedkoper heeft.
    In dat geval kun je bijvoorbeeld het werkgeheugen niet opnieuw gebruiken mocht dat mogelijk zijn omdat je dan verplicht bent om een complete PC te bouwen, dus ook met werkgeheugen.
     

Deel Deze Pagina