1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik pleur het zo even neer:

    Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
    Versie 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
    Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
    Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
    Systeemnaam ERIC-PC
    Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
    Systeemmodel H61M-D2H-USB3
    Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
    Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3701 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
    BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. F1, 5-9-2011
    SMBIOS-versie 2.4
    Map met Windows C:\Windows
    Systeemmap C:\Windows\system32
    Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
    Landinstelling Nederland
    HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.1.7601.17514"
    Gebruikersnaam Eric-PC\Eric
    Tijdzone West-Europa (zomertijd)
    Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
    Totaal fysiek geheugen 7,98 GB
    Beschikbaar fysiek geheugen 3,66 GB
    Totaal virtueel geheugen 16,0 GB
    Beschikbaar virtueel geheugen 10,1 GB
    Ruimte voor wisselbestand 7,98 GB
    Wisselbestand C:\pagefile.sys
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    @Yellow 13 , hoezo heb je een upgrade nodig met die specs? 8)

    Gooi er een nieuwe videokaart in en je kunt alles (bijna) perfect op 1080p spelen.

    @Remcom00 :+

    Gewoon voor deze setup gaan qua videokaart, dan red je The Witcher 3 net aan op High :+
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wat modder zegt, een modernere i5 is zelfs net iets langzamer dan de processor die je nu hebt, en een snellere processor ga je geen (of weinig) profeit van hebben in games.
    Nieuwe videokaart heb je genoeg aan, waarschijnlijk kun je je huidige voeding behouden omdat de GTX 970 best een zuinige kaart is.
    Als je even kijkt welke voeding en videokaart er nu in je systeem zit, kan ik kijken of een nieuwe voeding nodig is.
    Werkgeheugen is ook genoeg, je zou er wel een SSD bij in kunnen zetten en daar je Windows op zetten (schone installatie is mogelijk, maar clonen ook zodat je alles behoud (dus ook je software etc.).
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik heb PC wizard 2008 even geïnstalleerd, maar ik word er allemaal niet veel wijzer van. Ik ben als de dood als ik voor die voeding de kast even open moet maken.

    Is er een andere manier om er achter te komen welke voeding ik heb?

    Ik weet totaal niet waar ik moet kijken. 8)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Het enige dat je hoeft te doen is aan de linkerkant van je pc aan de achterkant 2 draaischroefjes los te draaien met je vingers en de zijkant eruit te halen. Dan kun je gelijk op de voeding zien hoeveel Watt het is. Zelfs m'n moeder kan dat. :+
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nou ontdekte ik toevallig aan de buitenkant een stickertje, boven de hoofdstroomkabel. Daar stond 230V op, dus neem aan 230 volt? :+
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Volt != Watt, 230v is wat er in Nederland op de stopcontacten staat :p.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik moet dan eerst even een schroevendraaier zien te regelen. Ik heb zelf geen gereedschap in huis, dus zal vanavond even HN vragen. :+
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Die schroeven kan je vast wel met een mes opdraaien. Ik kan die van mij gewoon met m'n handen losmaken.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    HN zal binnenkort even met een maat van hem kijken. Als ik de voeding weet, dan post ik dat hier wel.

    Ik wil in elk geval een N Vidia kaart, vanwege N Vidia experience, dat bevalt me goed voor games. En wellicht heb ik jullie hulp niet meer nodig, die maat van HN is ontzettend goed met computers ook en heeft onlangs zijn PC nog een dikke upgrade gegeven. Kan volgens mij onderhand in 4K gamen hij. 8)
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Waar haal je goede (up-to-date) informatie vandaan over welke pc-onderdelen je kan kopen? Ik zie op computertotaal wel wat testen van verschillende onderdelen, maar die zijn niet allemaal even up-to-date. Ik ben echt totaal niet thuis in pc-onderdelen, dus dit soort artikelen vind ik wel fijn.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik haal het meeste van Tweakers.
    Zowel de Pricewatch waar je kunt sorteren op review scores, uit reviews van gebruikers, reviews en productvergelijkingen van Tweakers zelf, de Best Buy Guides die eens per maand uit komen (om de maand laptops/desktops) en gewoon algemeen nieuws.
    Videokaarten en processors gewoon kijken wat er in je price-range zit, dan zit je meestal op niet meer dan 4 processors/videokaarten en die dan onderling vergelijken, kan ook met Pricewatch.
    Je kunt natuurlijk ook gewoon een PC via de Pricewatch samenstellen en je lijstje hier neerzetten als je niet zeker over bepaalde dingen bent.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik begin wel een beetje te twijfelen. Voor de prijs van een videokaart heb je al een Xbox One. :p
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Haha ligt er aan, GTX 970 is natuurlijk een prachtige kaart maar een GTX 960 of 270x/280(x) is ook enorm goed, zelfs nog een stuk beter dan een Xbox One.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wat moet je met een Xbox One? Kun je net zo goed je geld verbranden. :+
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ach, ik hoef gelukkig ook nog niet te beslissen. Fallout 4 komt pas in november uit. :p
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb dus echt totaal geen verstand hiervan. Ik heb sinds 2004 ofzo altijd op de Xbox gegamed, dus ik heb geen idee met wat voor videokaart je de nieuwste games op 1080p kan spelen, met een fatsoenlijke FPS en de details op z'n minst even hoog als de Xbox One (liefst hoger). Kan dat met die 270x of 280x?

    EDIT: dit is eigenlijk de site die ik zocht daarvoor:

    http://nl.hardware.info/reviews/603...-met-23-gpus-testresultaten-full-hd-1920x1080

    Ik neem aan dat dat rode en groene gewoon is om het merk mee aan te geven? Niet echt fijne resultaten, als je een beetje naar onder scrollt. Om op FullHD met hoge settings te spelen is zelfs de beste videokaart niet goed genoeg om een fatsoenlijke framerate te behalen.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Zoals iemand in de comments al zegt; dat is een enorm kromme vergelijking die ze in dat artikel maken.
    In GTA V heb je een apart tabje met "advanced graphics" settings waar duidelijk bij staat dat die je FPS compleet kapot maken, zoals enorme draw distance en enorm scherpe schaduwen.
    Ook staat MSAA (methode om kartelrandjes te verminderen) aan, wat heel veel framerate eet.
    Normale AA is meer dan goed genoeg, 8x of 16x is al een stuk meer dan wat de meeste consoles games draaien en met een goede PC kost dat je amper framerate.
    Dit soort zware settings zitten ook in andere games, en om die redenen moet je niet al te veel op benchmarks letten omdat dit soort sites vaak alles open zetten, zelfs dingen die amper verschil maken maar wel veel van je framerate afhalen.

    Met een PC van 500-600 euro met een FX-6300 van 100 euro en een AMD R9 270x van 170-200 euro heb je al een PC die een stuk krachtiger is dan een console.
    Bijvoorbeeld:
    [​IMG]

    Als jij nu een PC met een i5 4460 van 180 euro en een Nvidia GTX 960 (200-260 euro) of een GTX 970 (350 euro) bouwt dan ren je rondjes om de consoles.
    Bijvoorbeeld:
    [​IMG]
    En dan nog 100 euro er bij tellen voor een 256GB SSD of 60 voor een 128GB SSD als je daar baat bij hebt.

    Als je m in eerste instantie voor Fallout 4 gaat bouwen zou ik nog even wachten, want waarschijnlijk komen de nieuwe processors van Intel deze of volgende maand uit, net als de nieuwe videokaarten van AMD en de nieuwe processors van AMD komen als het goed is dit jaar ook nog uit.
    De verwachting is dat de nieuwe Intel processors echt weer een grote sprong vooruit gaan maken, zoals eens in de aantal jaar gebruikelijk is.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zal de vraag in september nog wel eens stellen. :)
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033

Deel Deze Pagina