1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Dan laat ik het lekker zoals het is. Dank je.
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    De laptop van mijn ouders staat na 9 jaar trouwe dienst inmiddels met één been in het graf, dus kreeg ik de logische vraag om met een betaalbaar alternatief te komen. Pa en ma doen niet heel veel meer dan wat surfen, mailen, stukkies tikken en foto's kijken. Hoeft allemaal dus niet heel spectaculair te zijn. Het liefst niet te groot en te zwaar met een aardige accuduur. Nu kwam ik zelf op twee (mijns inziens) aardige opties uit, namelijk:

    https://tweakers.net/pricewatch/543079/acer-chromebook-14-cb3-431-c5k7.html

    + Klein, handzaam, goede accuduur, goed scherm, goedkoop, mooi design en simpel in gebruik.
    - Maar 4 GB geheugen, maar 32GB opslag, weet niet of ouders makkelijk overgaan op een chromebook.

    https://tweakers.net/pricewatch/572885/asus-vivobook-r540la-dm629t/specificaties/

    + Prima scherm, meer geheugen en opslag, Windows 10.
    - 100 euro duurder, generiek design, zwaarder en groter, mindere accu.

    Wat denken jullie? Ik neig naar de Asus omdat ze windows al kennen en er toch niet echt mee de deur uit gaan met de laptop. Aan de andere kant is een chromebook simpel en fijn om mee te werken als je weet hoe of wat. Tevens is die honderd euro goedkoper, mooier imo en handzamer. Hebben jullie nog andere alternatieven voor onder de 500 euro?
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    RemcoM en Killamonkey vinden dit leuk.
  4. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Dag mede forum mensen.. hoewel ik veel tijd op mijn xbox zit. Wil ik toch binnenkort een pc gaan kopen / samen stellen.
    Dit omdat mijn laptop het begeven heeft.
    Nu speel ik world of warcraft, diablo, football manager, maar wil ik ook graag dead by daylight en nog wat games gaan spelen.

    Ik wil ongeveer €700 a €800 uitgeven aan de kast. Hebben jullie builds als tip, videokaart, processor en moederbord etc?

    Alvast bedankt :cool:
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik zal morgen of donderdag even wat voor je samenstellen wanneer ik tijd heb.
    Misschien dat je zelf al wat kan samenstellen, kijken hoe ver je komt?
    Dingen als behuizing is natuurlijk persoonlijke voorkeur, ik zou persoonlijk voor een behuizing van 40 a 50 euro gaan zodat er voor andere onderdelen iets meer budget is maar je kunt bijvoorbeeld ook een betere behuizing van 80 a 100 euro kiezen, als je dat liever wil.
    Denk trouwens dat je met 550 euro al een heel eind komt, maar als je 700 a 800 euro wil uitgeven zou je dat ook kunnen doen.
    Kan ook 2 systemen voor je samenstellen, een van 500 a 600 en een van 700 a 800.
     
    Korkss en Daz vinden dit leuk.
  6. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Ja heb al wel wat onderdelen op het oog. Gezien ik rond de €800 kan uitgeven ga ik niet besparen op onderdelen.
    Een behuizing doet mij niet zoveel, gaat puur om de functie.
    Had al wel een i5 processor en een msi geforce 1060 op het oog. Rest is nog effe kijken! Maar mocht je betere of andere opties hebben zou dat fijn zijn :cool:
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    1060 + i5 is zowel qua prijs/kwaliteit als met jouw budget de beste keus.
    Dan kom je op zoiets uit:
    [​IMG]
    (klik op de afbeelding om te bestellen)

    Heb een SSD van 250GB gedaan voor Windows, software en games en een HDD voor de rest.
    Mocht je aan die 250GB genoeg hebben kun je de HDD er uit halen, of je kunt voor een SSD van 500GB gaan, die kost 120 euro.
    Je kunt ook voor een kleinere behuizing gaan, met kleiner moederbord en een kleinere videokaart, verder wel net zo snel.
    Is alleen wel wat lastiger qua kabel management, als het je boeit hoe het er van binnen uitziet.
     
  8. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
  9. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik zoek voor mijn broertje een goede laptop. Het gros zal "gewoon" computerwerk voor werk en vrije tijd zijn, maar hij wilt er ook "enigszins" op kunnen gamen.

    Met "enigszins" bedoel ik minimaal; spellen zoals Hearthstone moeten gewoon goed lopen, maar spellen zoals een RPG wil hij ook op zn tijd kunnen spelen. Hier geldt wel; liever minder geld dan meer graphic performance. Dus als er een 2gb videokaart in zit is dat heel mooi, maar een prima on-chip kaart icm genoeg rekenkracht is ook prima, so to say.

    Waar ik aan dacht qua minimale eisen:
    -i5 processor
    -15,6 inch (dit is wel vast, niet groter/kleiner)
    -Full HD schermpje natuurlijk
    -8gb RAM
    -2gb videokaart of een goede on-chip kaart die redelijke prestaties kan leveren (ik weet het, niet te vergelijken)
    -SSD voor Windows gewenst, met eventueel een HDD voor extra storage. Een grotere SSD is natuurlijk ook goed!
    -Licht/kleiner qua behuizing is wel een grote pré

    Het zijn wat eisen inderdaad, maar hopelijk past dit in een budget van 600-700 euro. Een Lenovo of Asus zou ideaal zijn, natuurlijk, een crappy merk liever niet.

    Weet er iemand goede opties? Een beetje vrijheid in de specs is zeker mogelijk, als het "totaal" pakketje maar klopt voor zijn wensen. Alvast bedankt!
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat zal niet gaan voor die prijs ben ik bang, laptops zijn duur :+
     
  11. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Dat valt best mee..

    Kijk een op laptopstore.nl en gebruik de filters. Of via tweakers. Makkelijk zoeken en met jouw eisen kom je best id buurt van je specs icm je budget.
    Waarom geen desktop btw?
     
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Hij zal hem ook gebruiken voor werk, dus wordt elke dag meegenomen (hij is docent). Vandaar ook dat het in elk geval ook een lichter/slanker 15,6" moet zijn, idealiter.

    Ik heb inderdaad al via tweakers gekeken, maar daar krijg je echt ALLE processors bijvoorbeeld te zien, je kan niet gewoon "i5" aanvinken en dat hij dan alle i5 modellen showt
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja klopt, je moet ff weten welke je moet hebben.
    Zal vandaag even voor je kijken.
     
  14. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Op tweakers kun je alles filteren hoor. Processor, schermdiagonaal, videokaart, gewicht, echt letterlijk alles :thumbs:
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja je kunt inderdaad verder naar onderen scrollen en daar i3, i5, i7 etc selecteren in plaats van i5 6xxxm, i7 5xxxU.
    Maar dan nog heb je al die series, er zit aardig wat verschil tussen een i5 4xxxU en een i5 6xxxM.
    Het is flink wat zoekwerk om een juiste laptop met zoveel eisen te vinden met een strict budget, maar ik heb laatst voor mijn ouders een soortgelijke laptop uitgezocht, alleen nog een SSD en geheugen bij in geplaatst, en hij heeft geen dedicated GPU.

    Dit zijn je opties:
    https://tweakers.net/pricewatch/576929/lenovo-ideapad-510-15isk-80sr00fcmh.html
    https://tweakers.net/pricewatch/576927/acer-aspire-e5-575g-55lu.html


    Ik zou voor de Lenovo gaan, maken hele degelijke laptops.
    Heeft alleen niet enorm veel opslag, maar je kunt ook een hoop in de cloud zetten, er een hardeschijf bij in doen of een externe hardeschijf kopen.
    Acer is toch wat meer een budget merk, slechtere bouwkwaliteit en vaak minder goede onderdelen (langzamere SSD, slechtere WIFI etc).
    De Acer heeft een kleinere SSD, maar er zit wel een HDD bij in.
    Voor de rest zit er niet veel verschil tussen de twee laptops.
     
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Thanks! Toevallig (of misschien niet toevallig) kwam ik op precies dezelfde twee uit.

    Ik heb het met hem overlegd maar ik denk dat hij toch voor de Acer gaat. "In the cloud" zijn niet echt dingen waar hij zich mee wilt bezighouden, gewoon z'n mapjes op de computer is wat hij wilt haha. Ik weet het, het stelt niks voor en dat weet hij, maar ik begrijp het wel. Dan zijn de SSD+HDD wel aantrekkelijk. Ook vindt hij de Acer computer gewoon mooier en ik zag dat er een grotere batterij in zit, wat ook wel enigszins belangrijk is voor z'n werk.

    Ik heb zelf ook een Lenovo en ben het eens met je opmerking over de afwerking/degelijkheid, dat heb ik hem ook gezegd.

    Maar het is toch niet zo dat Acer nou echt slechte computers zijn, wel? Of zijn dit wel echt belangrijke overwegingen?
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    De Acer zal ook een prima laptop zijn maar je levert qua bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en kwaliteit van de onderdelen gewoon wat in, zo werkt Acer, dat is hun business model en dat heb ik zelf ook een aantal keer ondervonden.
    Maar de Acer zal vast ook een prima laptop zijn, en ondanks de nadelen krijg je er ook een aantal andere dingen voor terug.
     
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Top hij gaat toch voor de Lenovo + externe HDD!
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ok mannen nu heb ik nog een vraag. Een tijd geleden hier ook al in het forum geplaatst/gevraagd maar nu gaat het ook gebeuren --> clean install windows + een SSD (64GB) in m'n laptop zetten.

    Deze: https://www.amazon.de/gp/product/B00KLTPSKM/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&smid=A3JWKAKR8XB7XF&th=1

    Of zijn er betere opties?

    @Remcom00 : Ik wil je niet passeren met je vorige bericht uit Juli, ontzettend bedankt, maar ik heb toch wat extra info nodig.

    Het probleem: ik weet niet precies hoe dit te doen. Ik weet dat er een paar pagina's terug wat uitleg is gegeven, maar deze is niet helemaal duidelijk/specifiek voor mijn situatie.

    Ik heb een Lenovo Y510p. Deze heeft een M.2 SSD, in plaats van de reguliere mSATA uit het voorbeeld. Ik kan de SSD dus er gewoon inprikken denk ik, zie hieronder link voor een foto.

    https://nl.hardware.info/reviews/47...dentenpc-2013-300-mbit-wifi-1-tb-hdd-geen-ssd

    Maar dan komt dus het moeilijke, in een paar stappen, en ik hoop dat iemand me specifieke kennis kan geven over hoe het aan te pakken. Ik ben gewoon bang dat ik iets verneuk en dat wil ik echt niet!

    -Ik heb mijn huidige laptop. Moet ik eerst de SSD installeren, of dit pas bij de clean install doen? Ik denk eerst installeren, toch?
    -Zo ja, hoe zorg ik ervoor dat deze SSD "geïnstalleerd" wordt in m'n computer?
    -Ik heb een 1TB externe harde schijf. Hoe backup ik heel mn laptop het makkelijkst op deze HDD?
    -Ik heb dan mijn SSD erin zitten en mijn HDD ge-backuped. Hoe zet ik de clean install in werking?
    -Ik heb windows 10 geupgrade van windows 8. Welke keys en hoe moet ik deze opvragen?
    -Hoe zorg ik ervoor dat ik de SSD als OS schijf gebruik/geformatteerd wordt en de HDD als "opslag" schijf voor de rest?
    -Hoe gaat de clean install mbv een usb stick?
    -Als de install klaar is, is het dan een kwestie van de gegevens terug slepen naar de oorspronkelijk HDD?
    -Zijn er gegevens/drivers/bestanden welke ik daarnaast extra moet opslaan/bewaren? Of wordt mijn hardware vanzelf gedetecteerd/geupgrade bij het voor het eerst opstarten na de clean install? (En heeft de SDD daar invloed op?)

    Daarnaast heb ik ook nog een bitcoin wallet. Ik denk dat de makkelijkste weg is om opnieuw een wallet te downloaden en mijn backup daarin te laden. Ik denk dat dit wel duidelijk genoeg moet zijn via een tutorial op internet. Of zijn er betere/makkelijkere manieren? Suggesties?

    Ik wil alvast iedereen ontzettend bedanken voor alle hulp!

    Het zou echt top zijn als er een uitgebreidere uitleg is, stap voor stap. Neem bijvoorbeeld het installeren van de SSD --> "installeer de SSD", daar kan ik helaas niet zoveel mee haha. Hoe precies de SSD te installeren, stap voor stap (of een externe handleiding die werkt voor mijn doel), daar kan ik wat mee :D!

    Thanks
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zit al een tijdje mee in mijn hoofd om een laptop aan te schaffen. Eigenlijk ongeveer wat deadly seconz zoekt.

    Nu zag ik in de MM folder deze laptop staan.
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-f5-573g-55y0-1472813.html#meer-info

    Kan iemand mij vertellen of dit een goede laptop is om gewoon op te internetten enzo en af en toe casual op te gamen?
    En of de prijs kwaliteit juist is?

     

Deel Deze Pagina