1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het verstandig en haalbaar om een SSD in mn laptop te gooien van bijv. 128gb voor programs als Photoshop en videobewerkingen? Ik weet dat je veel tijd bespaart betreft opstarten en opslaan maar die paar seconden maken me wat dat betreft niet uit.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als het je niet uitmaakt, waarom vraag je je dan nog af of je het moet doen?
     
  3. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, misschien zal het allemaal wat smoother lopen o.i.d.?
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Alles start sneller op. That's it, niet meer niet minder.
     
  5. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey ik ben van plan om mijn pc te upgraden. Met de volgende 2 componenten:
    Geheugen
    Videokaart
    Helaas kan ik geen SLI omdat mijn moederbord dat niet toe laat.
    Dit is mijn huidige setup:

    i5 760lynnfield 2.8Ghz
    4gb Ram 1333 Kingston hperx
    Asus motherboard P7H55-M
    Evga GTX 460SC

    Ik zou graag willen weten of ik de bovenstaande componenten zo kan vervangen, zonder in de BIOS etc. te hoeven komen. (daarmee bedoel ik inklikken+cd installeren).

    Thanks.
     
  6. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Jahoor kan prima. Gewoon plug and play.

    Hoeveel watt is je voeding en van welk merk is het? Dat is wel een belangrijk puntje waar je op moet letten

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    De 660 is net wat zuiniger dan de 460 dus daar hoef je heen zorgen over te maken.
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Bijna alles is zuiniger in vergelijking met een 460. Ding was een redelijke verwarming :+
     
  9. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Thanks mannen!
    Voeding is van Coolermaster 500/600watt zoiets.
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ruim voldoende, succes met inbouwen :)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hoeft niet eens wat te installeren. Gewoon oude vervangen met het nieuwe en klaar.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Iemand enig idee of je nog ergens een leuk LGA775 processortje kunt kopen? Mijn CPU is toch echt aan het einde van zijn Latijn en ik heb geen zin om ook nog eens mijn moederbord etc. ook te upgraden.

    Edit: Laat maar, was vergeten dat je ook op socket kan zoeken bij tweakers pricewatch, duh! :+
     
  13. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi guys. Aangezien mijn laptop flink aan het afsterven is ben ik op zoek naar een nieuw systeem. Ik heb al wat research gedaan, met wat hulp van vrienden, en heb al wel wat bij elkaar weten te rapen. Hier kun je een excelletje vinden waarin ik de onderdelen op een rijtje heb gezet. Het budget zal hier ook wel duidelijk uit worden (max +- 800 euro). Ik zou graag (wie daar tijd voor heeft) wat feedback willen wat betreft (1) de prijs-kwaliteit verhoudingen, (2) of het allemaal in elkaar past/op elkaar aansluit en (3 ) eventuele tips/suggesties voor bepaalde onderdelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    http://tweakers.net/gallery/297620?wish_id=329389#tab:wenslijst

    Aub, voor ongeveer hetzelfde geld een PC zonder budget onderderdelen en onbekende merken, met een betere videokaart.

    Hier een besteloverzicht:
    http://tweakers.net/pricewatch/best...axdelivery=&minproducts=5&maxshops=2#shoplist

    In je eigen PC zit een veels te grote voeding, een minder stille kast en een slechter moederbord en SSD. De videokaart in de PC die ik samengesteld heb is ook beter, maar ook 20 euro duurder. Eventueel zou je die nog kunnen verwisselen met een GeForce variant.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik heb een beetje advies nodig van de kenners hier. Weet zelf wel een beetje van computers af maar heb weinig verstand van "Wat nou wel" en "wat nou niet".

    Mijn probleem: Mijn huidige laptop(een MSI welke het nu 3 jaar volhoud met mijn gebruik) is eigenlijk super. Lekker licht, Ledscherm, lange accuduur en kan programma's als Photoshop, Illustrator, 3DSmax en UDK(waar ik voor mijn school en hobby veel mee werk) redelijk goed aan. Nu gebruik ik deze programma's steeds vaker naast elkaar wat dus te merken valt in de prestaties.

    Nou ben ik dus opzoek naar een nieuwe laptop en heb me een beetje laten inlichten door mijn klasgenoten en heb een paar dingen wat ik sowieso wil hebben.
    - Accuduur bij normaal gebruik(niet intensief) zo'n 3-4 uur.
    - 15" beeldscherm
    - Windows 64bit
    - Quadcore processor
    - Goede videokaart.
    - Budget is zo'n 800,-

    Ik speel eigenlijk geen games op mijn laptop, maar dat komt ook voornamelijk vanwege het feit dat ik nooit een laptop heb gehad welke goed games kon draaien. Ik wil dus eigenlijk een laptop welke de huidige games op een goed niveau kan spelen(ben geen ultra graphic freak).

    Graag jullie mening en ideeen over wat ik nodig heb en misschien een paar goede sites om laptops te vergelijken. ik wil met mijn laptop een goede 3 jaar weer vooruit kunnen..

    alvast bedankt
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er hier al eens iemand wat besteld bij Gamepc.nl? ze doen ook aan overclocken/ finetunen zonder dat de garantie vervalt :) Prijzen lijken schappelijk. Zoals 1500 voor een max game pc..
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Gewoon zelf een PC bouwen.
    Overclocken is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer.
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    En als je dit niet kan? Iedereen kan wel zo makkelijk zeggen van " zelf een pc bouwen " Maar dit is helemaal niet zo eenvoudig.
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Valt heel erg mee hoor, is net als een kast van de IKEA in elkaar zetten.

    Anders zijn er genoeg mensen die wel een pc voor je willen samenstellen en
    winkels die hem voor je kunnen bouwen, of misschien een handige buurman ofzo.
     

Deel Deze Pagina