1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Er zijn ook socket 754 mobo's met Dual Channel hoor. Alleen zijn die een stukje moeilijker te krijgen.
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Laat ik het zo zeggen, het verschil tussen een 3500+ en 3700+ is te verwaarlozen, het scheelt per slot van rekening ook maar 200 mhz.

    Dual Channel geheugen wordt hier mooi uitgelegd :).

    en @ !SIC! ow?, dat wist ik helemaal niet, dacht juist dat dat een van de voordelen van s939 was.
     
  3. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    En moet je voor die duel channel ook van alles instellen dat het sneller werkt of doet hij dat automatisch?

    Bedankt he Rox;)
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Maakt niet uit toch :)

    Het verschil tussen dual channel en single channel geheugen is in werkelijkheid minder groot dan in theoretische benchmarks, zoals Everest Home edition. Op een Athlon 64 is het verschil zo`n 5-15% dat je er op vooruit gaat.

    Voor dual channel heb je minimaal twee reepjes geheugen nodig, en het liefst van hetzelfde merk/type, anders heb je een grote kans dat het niet goed gaat werken. Dus het geheugen uit die eerste link :cool:.
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    No problem, beter nu genoeg informatie inwinnen dan straks de verkeerde keus maken ;). Maar hij stelt het automatisch in. Maar op geheugen moet je zeker niet bezuinigen. Het is tegenwoordig misschien nog wel belangrijker dan de echt 'rauwe' processorkracht.

    /Edit
    En dat is meer dan dat je van die 200mhz "pure" processorkracht merkt :) 200 mhz op 2200 mhz is nog geen 10% :9
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  6. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt allemaal he;),
    nu heb ik nog een vraag:$:$...

    ik gah dan als ik jarig ben geweest ( 10september;) )

    deze setup halen...
    Processor AMD 3500+ Venice
    Corsair 1024 Mb ram Duel Channel Kit
    en kan dit moederbord erop? Asus A8N-E ? of is er nog een beter moederbord voor 100euro?...
    +Z5500-Digital;) die kun je tog wel gwoon op je geluidskaart aansluiten, ook al issie geen 5.1 of niej?
    bedankt alvast :p
     
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zal nog even wat info zoeken van dat geheugen, kijken of het wat is :9, ik heb zelf de Corsair TWINX3200-C2 voor 130 euro. Het geheugen is wel aardig goed, je kunt de lat echter zo hoog leggen als je zelf wilt ;). Het is iig geen prut geheugen.

    Het moederbord ziet er wel goed uit, ik geloof alleen dat die fans nog wel eens lawaaiig willen zijn. Je hebt geen firewire aansluiting nodig (iPod ofzo?)?

    En misschien nog wel belangrijker: waar is je videokaart?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Over 5.1 geluid, dat ligt aan de geluidskaart die op het moederbord zit. Sommige moederborden zijn voorzien van een Dolby Digital EX decoder en DTS decoder. Games gebruiken vaak EAX van Creative dat een ruimtelijk geluidsveld creëert. Volgens mij ondersteunen de meeste onboard geluidskaarten tegenwoordig wel EAX 2.
     
  9. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een videokaart liggen;)
    FX5700;) niej egt supergoed maar voor Counterstrike is het goed genoeg;) en ik speel alleen Counterstrike;)...:)
    anders rox zal ik je op msn toevoegen?, dat is makkelijker denk aangezien jij er ook veel van weet?:)
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Die FX5700 gaat niet passen, dat is een agp videokaart namelijk, en het moederbord is PCI-E.

    Is goed (@msn, zal adres even pm'em)
     
  11. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0

    weet jij toevallig of die Asus A8N-E die opties voor het geluid heeft of weet je dat niet:$?;)
     
  12. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou een laptop willen bestellen op een nederlandse site maar is dit dan een azerty toetsenbord? In nederland typen ze toch net als in belgie met azerty of niet? Dit staat namelijk ergens op www.pczaak.nl:

    Let op: zoals ook bij "levering en garantie" op de site staat verstuurt dé PC Zaak geen Notebook's onder Rembours, kies dus voor voorruit betaling bij voorkeur verzekerd, let ook op de kleurcode of uw keuze wel leverbaar is. Belgische klanten let op : azerty toetsenbord kunnen wij helaas niet leveren.

    edit: ik weet dat het op deze site enkel qwerty is maar is het in heel nederland zo?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De meeste sites bieden alleen qwerty toetsenborden aan (dit omdat het de standaard in nederland is). Als je blind kunt typen maakt dat in principe nog geen drol uit, dan stel je hem gewoon in op belgie (in xp :9). Anders zul je wat verder moeten zoeken.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik kreeg het ook pas vandaag te horen. De Vobis belde me over een mobo.

    Ik zou over kunnen stappen van socket 939 naar 754, en dan zou ik nog geld bijkrijgen oid, en zij zouden voor nieuwe troep zorgen, blabla.

    Toen zei ik dus dat ik wel gek zou zijn, omdat ik dan geen DC meer zou hebben. En toen wist ie me te vertellen dat hij een aantal moederborden in de aanbieding had waarbij ik nog steeds DC zou kunnen gebruiken. Ik heb het natuurlijk niet gedaan :p
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmmm, eerlijk gezegd geloof ik er weinig van, de amd64 heeft de memorycontroller standaard aan boord zitten en volgens de officiele site (klikje) zit socket 754 maar op de helft van de bandbreedte. En de vobis staat bij mij nou niet echt hoog aangeschreven.....

    Maar goed, we zullen zien :)
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wil ook wel eens een nieuwe PC aanschaffen :)

    Heb een budget van 800-900 euro. Hiervoor heb ik eigenlijk alleen de kast nodig een geen beeldscherm, toetsenbord en muis.

    Wil er wel graag wat games op spelen maar het moet niet het nieuwste van het nieuwste zijn. Een DVD-brander + een dvd speler wil ik er graag in hebben en op zijn minst 512mb RAM.

    Verder is belangrijk dat ik zelf geen pc's in elkaar zetten kan dus hij moet kant en klaar zijn met windows xp etc.

    Dat was het wel zo een beetje, ik hoop dat jullie hier mee iets kunnen anders hoor ik het wel :)
     
  17. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    nouw dan heb je denk pech tim NL, want het beste en goeiekoopste is zelf een samenstellen, maar ik weet niet of ze hem daar in elkaar kunnen zetten, of je moet een kennis hebben die dat in elkaar kan zetten voor je...:)
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Tim, je kan gebruik maken van de Alternate PC-builder. Weet alleen niet precies wat de prijzen daar zijn.

    Mocht je anders een Vobis ofzo in de buurt hebben, stap naar binnen en laat je eens rondleiden. Zo heb ik het ook gedaan, kost maar een paar tientjes meer daar met de gemakken van de garantie in de winkel :)
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb ik net even gekeken maar van er zijn iets van 20 moederboards etc en daar heb ik echt geen verstand van.

    Maar ik heb iemand gevonden die mij een pc in elkaar kan zetten dus vanaf nu kunnen gewoon onderdelen besteld worden :)
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Post de zaken toch hier neer...

    Denk dat xbw het wel even na wil kijken op eventuele fouten, hehe
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina