1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het even opgezocht :)

    Er zit een 8 kanaals geluidskaart op, zonder Dolby Digital en DTS decoders. Deze chip ondersteund wel EAX 1.0 en 2.0. Als je DD en DTS belangrijk vindt, zou je kunnen kijken voor een aparte geluidskaart. De Audigy 2 ZS van Creative bijvoorbeeld, is een heel fijn kaartje.

    Mocht je interesse hebben, dan kan je hier de specs bekijken van de geluidschip die op het moederbord zit.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  2. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey Arjan84, bedankt voor de reply, ik denk dat ik er dan die geluidskaart ingooi;)...
    nogmaals bedankt
     
  3. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik kijk een beetje rond voor een nieuwe PC.

    Nu heb ik een PC samengesteld bij cool-prices.nl... Maar aangezien ik alleen basis kennis heb voor PC hardware :+

    Is dit een goed systeempje om er een beetje goed op te kunnen gamen? En natuurlijk voor die prijs?

    [​IMG]
     
  4. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is wel een mooie game pc,

    ik heb dezelfde videokaart alleen van POV maar die kaart draait super
    en met je 1 gb geheugen kun je cker nieuwe games spelen zoals BF2 HL2 etc

    maar als ik jou was zou ik die schijf van 80 gb niet kopen en 1tje groter van 200 gb die kost 99.95 bij www.funprice.nl
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja hoor, daar kun je best aardig op gamen, ik zou alleen die harde schijf vervangen door een sata versie (klikje voor uitleg). Voor de rest kun je als het budget nog toelaat een betere videokaart kopen, maar die 6600GT is voorlopig (nog) goed genoeg.
     
  6. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    idd door s-ata vervangen is wel beter maar ik weet niet of dat mobo s-ata aansluitingen heeft
     
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit is de info pagina van het moederbord. sata ondersteunt hij dus, alleen hij heeft geen pci-e aansluiting voor je videokaart, je zult dus of een ander moederbord of een andere videokaart moeten uitzoeken.
     
  8. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor de reply's!

    Ik zal eens even verder kijken voor de harde schijf en de moederbord. Helaas is mijn budget nu nog zo'n 700 euro, dus moet ik het doen met dit, of nog even verder sparen.
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    En wat moet er allemaal voor die 700 euro invallen?
    Dan kan ik eens kijken of ik nog wat moois kan puzzelen :)
     
  10. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben op zoek naar een goed gamesysteem voor die prijs.

    Het is alleen voor de computer zelf. Dus geen toetsenbord/ muis/ beeldscherm, die heb ik allemaal wel.
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar je hebt dus nog wel een behuizing (+voeding) en dingen als dvd/cd brander en speler nodig?
     
  12. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhh, ja. Alleen een CD/DVD brander is niet nodig, kan ik uit deze computer halen. Zoek een vervanging voor deze Dell 2400 (<-- zegt hopelijk genoeg :+ )
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is bij Salland Automatisering

    [plaatje]http://img356.imageshack.us/img356/2195/salland0ax.jpg[/plaatje]

    Inclusief assemblagekosten, exclusief verzendkosten.
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Lijkt me een goed systeem (die van Arjan dus :)) en veel goedkoper zal je ze ook niet vinden denk ik.
     
  15. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor de hulp! Ik zal overwegen, of ik deze ga kopen of nog even verder ga sparen.
     
  16. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is een goed systeem, en als je later toch meer zwaardere toepassingen wilt gaan draaien, zwaardere games enz, kan je simpelweg de videokaart upgraden.
     
  17. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had tot nu ongeveer 4 jaar een Geforce 2, amd duron 1200 en 512 mb sd-ram. Een matige game-pc, die moeite had met Call of Duty/Generals, die generatie games. Ik ga hem upgraden, echter is het moederbord te oud(geen agp8, enz.)

    Ik koop nu voor 150 euro een Moederbord( As-Rock (ASUS-oem) k7s8xe) met agp8, en 1 gig bijpassend geheugen(ddr 33:cool: en een amd sempron 2600+ met koeler. Een prima deal.

    Nu wil ik een videokaart erbij kopen, om het feest kompleet te maken.


    Mijn vragen zijn:

    -Wat voor voeding heb ik nodig voor het moederbord?(mijn voeding is misschien wel te oud, 235 watt. Een 300 watt is aangeraden denk ik?)
    -Zou een Geforce fx 5900 128 mb goed functioneren op het moederbord, samen met de processor(2600+) en 1 gig ram?(ik denk dat dat wel een mooie combinatie is)
    -Heb ik een grotere behuizing nodig(ik heb nu een vrij kleine kast en ben bang dat het nieuwe moederbord groter is dan degene die ik nu heb).

    Als ik een nieuwe behuizing/voeding nodig heb koop ik dat gewoon in de winkel, dat moet dan maar. Maar ik ben gewoon benieuwd of bijvoorbeeld een voeding van 4 jaar oud werkt op een moederbord van 1 jaar oud oid. Of is dit niet verstandig.

    Ik gebruik mijn pc(als ik hem heb) voor games(cod, FarCry, Half life 2 moeten er wel op kunnen lopen denk ik, toch minstens op medium, cod op (extra) high), en een beetje school wat nix voorstelt.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het ligt een beetje aan de kwaliteit van de voeding, maar ik ben bang dat je toch aan een nieuwe voeding moet. 300W is wel het minimum waar je naar moet kijken ja. Op zich zou je gewoon een 4 jaar oude voeding aan kunnen sluiten, dat kan geen kwaad. Het zou goed mogelijk zijn dat je huidige behuizing te klein is voor het nieuwe moederbord. Wat voor`n moederbord heb je nu dan?

    Een FX5900 is een leuke kaart, maar dan kan je beter een ATI Radeon 9800 Pro kopen. Deze heb je voor rond de €120,- á €140,-, en is stukken beter dan de FX5900.

    Verder is het een mooie deal, moederbord, processor en 1GB geheugen voor €150,- :cool:.
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die 9800 pro zoveel beter? Ik kan hem wel krijgen voor 100(ik koop het graag 2e hands). Ja, die deal is idd wel goed.

    Ik heb geen ervaring met ati kaarten, maar ik dacht dat games zoals FarCry beter liepen op een Nvidia.

    Ik denk dat ik maar een 300 W voeding koop voor 28 euro(www.pctop.nl). Ik weet werkelijk niet wat voor Mainboard ik nu heb, en heb dus ook geen idee hoe het zit met de behuizing. Of is 300 W te weinig?

    En iemand nog een tip qua behuizing? Heb er echt de ballen verstand van:'-(

    85 euro op marktplaats.nl, is dat een goede deal?(lijkt mij wel!)

    Verder schijnen ATI kaarten lastig up zijn te daten?

    Mijn moederbord is:
    MSI K7T power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

    En mijn nieuwe staat 2 posts hierboven

    Zou iemand kunnen kijken of ze evengroot zijn(zo ja, dan past het toch zeker weten in mijn behuizing??)


    Probeer aub alle vragen te beantwoorden(alvast bedankt)

    P.s. ik heb een 38 gigabyte HD(5t040h4, maxtor), erg klein, maar ivm vele bestanden van ouders hou ik deze gewoon, tenzij het mijn pc erg zou vertragen!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is eigenlijk met HDD tussen IDE en S-ata?

    boeit het erg?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina