1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    @The Prof82

    die se 9800 is als een ferrari op fietsbanden (niet echt de moeite waard dus).
    Waarom zouden ze lastig te updaten zijn, werkt precies hetzelfde.

    @Franko, het is gewoon een andere soort aansturing, zie het als socket 754 en socket 939. Met sata heb je iets meer opties en het zou sneller moeten zijn.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het maakt best wel uit qua prestaties. De eerste generatie s-ata schijven waren nauwelijks beter dan hun p-ata broertjes. Het verschil is nu wel groter.

    Een 300W voeding die 28 euro kost kan nooit veel soeps wezen helaas. 300W zou voldoende kunnen zijn, mits van goede kwaliteit. Dan kom je bij merken zoals Antec, Enermax, Tagan, Enhance en Zalman etc... terecht. Deze zijn wel duurder, maar daar is de kwaliteit/stabiliteit dan ook naar.:)
    Voedingen en behuizingen voldoen veelal aan de ATX-norm, wat betekend dat het allemaal op elkaar is afgestemd qua afmetingen. Dat geld ook voor moederborden.

    Je oude moederbord heeft dezelfde afmetingen als het nieuwe moederbord (beide ATX formaat). Dus dat gaat prima in je oude behuizing passen.

    Verder zou ik niet de 9800 SE nemen. Dit is een afgeremde versie van een normale 9800, die alweer een stuk trager is dan de 9800 Pro. Dan zou ik toch proberen om een 9800 Pro op de kop te tikken.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een adresje waar ik een goede kwaliteit 300Watt voeding kan kopen voor max. 35 euro(1 euro meer of minder is geen probleem, maar het moet niet uit de hand laufen) 8)
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is volgens mij de meest redelijke voeding die je kan kopen voor 35 euro: http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=13432
     
  5. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ey ik heb even een vraagje
    hoeveel ghz heeft een amd athlon xp 3200+ ?
    op internet staat dat ie op 2.2 ghz zit ofzo. Maar als ik dxdiag run dan zie ik dat mijn amd op 1.1 ghz zit. Kan dat kloppen of is er wat fout?
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt moderator. Ik denk dat ik daar maar eens naar vraag in de winkel. Maar als ik een oud ATX moederbord heb, past de nieuwe ATX dan ook altijd?

    En nog even een vraag, in het volgende systeem:

    AMD Sempron 2600+
    1 gygabyte ddr 333 ram(kingston, 2x512)
    Ati Radeon pro 128 mb
    Maxtor blabla 40 gigabyte

    De hardeschijf is klein, maar haalt dit de performance omlaag? Ik wil niet graag formatteren, maar als ik later nog een extra HD wil kan ik die er dan gewoon bijpluggen op het moederbord?

    Nog een vraag is of de processor niet erg langzaam is(ik hoef geen high-end pc, gewoon een medium game-systeem voor Farcry(minstens op medium met goede FPS, Half life(high moet wel lukken denk ik) Call of Duty(geen probleem, ben ik van verzekerd). Ik denk dat de sempron hier wel goed genoeg voor is, en ik heb maar een klein budget.

    P.s. Dingen zoals een geluidskaart/monitor enz. heb ik allang die zitten bij mijn huidige pc, inclusief Creative 5.1:)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die hoort op 2,2GHz te lopen :).

    Als je de pc aanzet, geeft ie dan wel de goeie processor aan in de post?
    Het kan zijn dat je bios de processor verkeerd herkend, en dat zou je kunnen verhelpen door een bios update te doen, mits de fabrikant ook van dit probleem afweet :cool:.

    Dat zou geen problemen mogen geven. Het ATX-formaat zijn standaard afmetingen.

    Nee hoor, ik heb het even nagekeken, en je harde schijf is prima. Dat zal geen impact hebben.

    Maar ik denk niet dat het gaat lukken om de harde schijf over te zetten zonder dat je moet formatteren. De videokaart, het geheugen en de processor maken allemaal niks uit, dat is geen probleem. Maar het moederbord wel. Op je harde schijf staan nu alle stuurprogramma`s van alle hardware op je moederbord. Deze hardware verschilt heel veel met dat wat er op het nieuwe moederbord zit. Je zal Windows niet eens op kunnen starten waarschijnlijk :eek:.

    Later kan je er idd gemakkelijk een andere harde schijf bijzetten.

    Ik heb even een website opgezocht die een aantal Semprons heeft gereviewed. Je moet kijken naar de Sempron 2600+ s462. Let wel op dat ze daar een Radeon X800 XT hebben gebruikt als videokaart, die sneller is dan een 9800 Pro, dus de prestaties zijn enigzins vertekend.
     
  8. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ok maar kan ik dan op mijn MSI k8n Neo 2 platinum 54 g moederbord S-ata nemen en IDE?...

    ( heb nu een ide schijf die ik dan als slave zou gebruiken)
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand of je met de Microsoft Desktop + fingerprint reader ook kan inloggen op windows. (dus je start je pc op, legt je vinger erop, en je logt in. ten misnten dat wil ik graag weten).

    Als iemand dat weet.. thank you _O_

    Mensen die zeggen dat het nutteloos zeg ik tegen: slapen, nee dat is nuttig:\
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    je kunt ze naast elkaar gebruiken ja. Slave hoef je niet in te stellen, als je je boot instellingen maar goed neerzet.
     
  11. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ohh ja gewoon in je bios hem op de goede schijf zette,..?
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Arjan84, hartelijk bedankt voor je hulp. Ik baal ervan dat ik moet formatteren, ivm met outlook van mijn moeder. Ze wil haar e-mails houden, en ook haar adressenlijst. Verder zal ik veel moeten updaten na het rebooten(alhoewel het wel top is voor de performance, kan wel 10-20 % schelen bij een volle pc).

    Ik ben je voor eeuwig dankbaar, en hoop je over 2 weekjes of iets meer een bericht te sturen van een nieuwe pc die eindelijk Half life 2 of Call of duty goed kan draaien;)
     
  13. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    dat over mijn athlon xp 3200+ van een paar post terug. Ik ben naar de biossettings gegaan en heb iets bij chipset verhoogd van 100 naar 200 mhz. Nu krijg ik bij dxdiag in beeld dat ik een amd athlon xp 3200+ heb op 2.2 ghz. Dus ik denk dat het nu opgelost is. Khoop niet dat ie strax overhit raakt ofzo, maar neem aan van niet. i.i.g bedankt voor hulp. Maar geef maar ff commentaar als ik nu iets goed fout doe.
     
  14. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ... goed dat ging dus fout. Me computer raakte volgens mij overhit. Nadat ik em weer kon aanzetten was de temperatuur 64 graden, zal wel hoog zijn. Kheb de cpu external freq. weer op de standaard waarde van 100 mhz gezet i.p.v 200 mhz.
    Hij geeft nu echter weer aan dat ik een amd athlon xp 1.1 ghz heb in plaats van een amd athlon xp 3200+ (wat hij dus wel deed toen ik de external cpu op 200 had staan).
    Hoe weet ik eigenlijk wat voor processor ze in mijn computer hebben gedaan? Kleine kans maar misschien is er een verkeerde in gedaan door de mycom mensen ?
    misschien moet ik die bios update maar eens proberen. Maar dat zie ik morgen wel.
    Nog tips?
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat kan :cool:.

    Je kan een vingerafdruk koppelen aan je gebruiksnaam.

    Graag gedaan :)

    Gelukkig kan je in Outlook alle berichten opslaan en adressenlijsten en accountinstellingen exporteren, en vervolgens weer importeren.

    Veel updaten idd, en veel rebooten door de updates. Als je een euro zou krijgen voor elke reboot..... :9

    Aha, je fsb stond nog op 100MHz! Alles zal nu wel stukken lekkerder draaien of niet? Overhitten zal wel niet, maar hij zal wel wat warmer worden nu die op volle snelheid loopt.

    Oei, ik las het net. Ik vraag me af of er wel voldoende koelpasta tussen de processor en de heatsink zit dan?! :eek: Heb je casefans?

    Je kan even CPU-Z downloaden om te controleren welke processor er in zit.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  16. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem even gedownload en ik kreeg dit er uit:

    Name: AMD Athlon xp
    CodeName: Barton
    package: socket A
    technology: 0.13 u Voltage:1,712 Volt

    specification: Amd athlon
    family: A model: A stepping: 0
    ext. family: A ext.model: A

    core speed: 1094.1 L1 data: 64 bytes
    multiplier: x 11.0 L1 code: 64 bytes
    FSB: 99.5 mhz level 2: 512 bytes
    bus speed: 198.9 mhz

    Wordt er zelf niet veel meer wijzer van behalve dan dat et een amd athlon xp is, maar dat wist ik al :) . Misschien kan jij iets met deze gegevens. Waarschijnlijk een beetje veel overbodige gegevens maarja. In ieder geval bedankt arjan. dat over die koelpasta weet ik niet. Ik heb hem zelf niet in elkaar gezet. Dat hebben de mensen van mycom gedaan. maar ik zal morgen maar eens even die kast open maken.
    Ik ga maar wat zoeken op internet.

    /edit: hmm kheb et allemaal netjes in een rijtje gezet, maar zo komt dat blijkbaar niet in de post. srry voor de rotzooi.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zoals je kan zien staat je multiplier op 11. Doe dat keer 198.9 (=200mhz), en je komt uit op 2.2ghz. Er is dus niks mis met je pc.
    Jij hebt hem dus waarschijnlijk ineens 2x zo snel gezet, wat de voeding logischerwijs niet aankon.

    Je pc is niet trager dan hij hoort te zijn :)
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Sorry, ik wilde vanacht nog reageren, maar telkens als ik op antwoord verwerken klikt, liep Firefox vast :confused:.

    Ik zou wel oppassen met het open maken van je kast i.v.m. garantie :eek:.

    Het enige dat je hieraan kan zien is dat de FSB te laag is. Deze hoort op 200MHz te draaien, en de bus speed hoort op 400MHz effectief te draaien. Ik heb het even nagekeken, en ik zie dat CPU-Z niet zegt om welk model het gaat bij een Athlon XP. Je kan Everest nog proberen.

    Welke moederbord heb je eigenlijk?
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    AMD 2600+
    Ati radeon 9800 pro
    1 gigabyte kingston ddr333
    maxtor 38 gb 5400 rpm HD

    Draait dit fatsoenlijk op een 300 watt voeding. Ik heb al zoveel uitgegeven aan alles, dat ik eigenlijk er genoeg van heb;)
     
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    300W lijkt me nogal krap. Ik zou voor sowieso 350 gaan, als het even kan 400. Maar wacht maar even op een bevestiging van de echte experts ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina