1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Past die op mijn moederbord?( AS-Rock(ASUS-oem)k7s8xe)
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, die past op je moederbord :).

    En voor jouw systeem zou die ook voldoende moeten zijn.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, ik heb een mailtje gestuurd. De deal van het moederbord+processor+geheugen is rond, ik krijg het waarschijnlijk donderdag/vrijdag.

    Dan ga ik formatteren(ben al bezig met back-uppen), onderdelen vervangen(videokaart komt dan later wel, na het hetinstalleren van windows, omdat ik die misschien pas over een paar weken krijg. Voeding zal wel meteen erin worden geinstalled.)

    Dan installeer ik windows weer, zet ik alle progs van mij en mn ouders en alle files weer op de pc, en dan maar het moederbord updaten?(geen idee hoe en waar dat moet, of is dit niet nodig?)

    Mijn HD is dit:

    Maxtor 6T040H4

    Is deze 5400 rpm of 7200, en hoe kwam je erachter?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Als het goed is zit er een cd bij het moederbord, met alle stuurprogramma`s voor het moederbord. Maar dat ligt er natuurlijk aan, of je die erbij krijgt.

    Mocht dat niet zo zijn, dan kan je de drivers hier vinden van je moederbord.

    Het updaten doe je verder gewoon in Windows.
     
  5. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals bedankt;)

    Ik stel veel vragen ik weet het, en om maar even in de traditie te blijven...

    Mijn HD is dit:

    Maxtor 6T040H4

    Is deze 5400 rpm of 7200, en hoe kwam je erachter?
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, maakt niet uit toch :cool:.

    Maar ik denk dat 6T040H4 een typfoutje is? Deze bestaat namelijk niet volgens Maxtor :). De 5T040H4 die je een paar pagina`s terug noemde bestaat wel.

    Ik heb hem bij Maxtor in de database gevonden, en hij is 7200rpm:

    [plaatje]http://img300.imageshack.us/img300/4121/5t040h47yc.jpg[/plaatje]
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    VET! Dan heb ik dus geen last van performance problemen, alleen van een kleine HD. Het was idd met het getal 5!
     
  8. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    @ arjan:
    Ik heb everest ook even geprobeerd, maar hij zegt dat ik een amd xp heb op 1100 mhz. (11 x 100 mhz). Maar het moet volgens mij 11 x 200 mhz zijn of niet? anders kom ik niet bij de 2.2 ghz.

    Ik heb een asus A7N8X-X moederbord.

    @sic: maar hij staat standaard op 100 mhz en dan staat hij dus op 11 x 100 mhz = 1,1 ghz. En dat hoort toch niet lijkt me.

    /edit: of staat dat 2,2 ghz voor de maximale snelheid die te halen is ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, 2,2GHz is de snelheid waar een XP 3200+ op hoort te werken, niet op 1,1GHz.

    Klik eens met de rechter muisknop op 'Deze Computer' en klik vervolgens op eigenschappen. Hoe herkent Windows de processor nu? Als het goed is moet ie hem als een 3200+ herkennen, alleen op 1,1GHz i.p.v. 2,2GHz.
     
  10. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    amd athlon op 1.09 ghz

    hij herkent hem dus niet als een amd 3200+ . Als ik de external freq. van 100 naar 133 doe, herkent hij hem als een amd xp 1600+ ofzo. Op 200 mhz herkent hij hem als xp 3200+ . Maar dan raakt hij overhit als ik battlefield 2 speel :{

    ik moet nu weg, ik zal vanmiddag weer eens kijken. In ieder geval bedankt voor reageren
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je er een koeler op:p koelpasta enzo?
     
  12. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Probeer eens of een lagere kloksnelheid, of een betere cooler.

    Ik ga doorsparen voor de 6600 gt :) BF2 kan ik niet eens spelen op deze 440 MX :mad:
     
  13. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    BF2...tja...die schijnt erg zwaar te zijn, en ondanks ik zoveel geld uitgeef aan een amd 2600 1 gig ram ati 9800 pro draait daar bf 2 niet eens op denk ik:p

    maarja bf is niet echt mijn ding.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik maakte een fout. Keek naar de bussnelheid ipv de frontbus snelheid...
    Het was nogal laat vannacht, sorry daarvoor :)
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kreeg je hem ook in deze staat afgeleverd van Mycom? Zo ja, dan zou ik er mee teruggaan, en verder niks meer proberen. Ik heb bij Asus op de website gekeken, en de Athlon XP 3200+ wordt standaard al ondersteund, dus daar ligt het niet aan.

    Athlon XP`s worden nu eenmaal warm met de standaard koeling. Als je dit naar beneden wilt brengen kan je: casefans nemen (scheelt heel veel!!), een betere koeler kopen, en goede koelpasta gebruiken zoals Artic Silver.
     
  16. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    @the prof: bf2 draait bij mij dus wel aardig (medium settings) op 1.1 ghz. (512 mb ram en x800 pro) dus ik denk dat die van jou het ook wel zou moeten kunnen. maarja beetje offtopic.

    Toen ik de pc samenstelde heb ik nog gevraagd of alles wel bij elkaar paste / goed koelde. Toen zeiden ze van wel.
    Maar goed ik zal wel even naar mycom gaan even vragen hoe het zit. Ik ga zelf nix zelf in met computer bouwen. Dat gaat dan namelijk vast mis :p . bedankt voor jullie reacties.
     
  17. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Uh, ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat PCI-Express alleen mogelijk was op mobo's die dat ondersteunen? Maar in de wikipedia (_O_) las ik dit:

    Kan ik dus op mijn regular mobo (MS-6832 oid) ook pci-express videoplanken gebruiken? :)
     
  18. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    uhm nog een ding. hoe kan ik in windows de temperatuur bekijken en bij welke temperatuur slaat een computer af?
     
  19. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Gebruik Everest Home. Google is your friend.
     
  20. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je krijgt everest ultimate via een mate;)

    anyway mijn pc temperatuur is veel te hoog volgens mij(ik koop toch zo n nieuwe:p) maareh hier zijn de stats:

    moederbord=32 graadjes
    cpu = 67 graadjes

    lekker heet he:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina