1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Lekker is anders. Koop fatsoenlijke pasta, en een goedkope arctic-cooler CPU cooler. Vervangen die hap. Ik draai lekker op 45 graden hier zonder keesfans.

    Remember: Stock sucks!
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Neen, ze bedoelen dat het gemakkelijk is om pci kaarten om te zetten naar pci-express kaarten, zonder dat het hele ontwerp moet worden veranderd.

    Dat verschilt per computer/onderdeel. Pentium 4 en Athlon 64 processoren schakelen zelf terug naar een lagere kloksnelheid, wanneer de temperatuur te hoog wordt. Dit voorkomt dus schade aan de processor. Helaas heeft de Athlon XP processor dat niet, en die kan dus doorbranden wanneer die te heet wordt. Een Athlon XP 3200+ mag maximaal 85C worden. Vaak hebben moederbordfabrikanten een instelling in de bios, waar je een temperatuur op kan geven, waarbij de pc uit moet schakelen. Kijk dit dus even na!
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat vind ik wel meevallen. De stock cpu-koeling die op de AMD64 zit is echt geen slecht spul. Je kunt er zelfs nog een heel eind mee overclocken.


    @socks: Wel apart dat bf2 nog aardig draait...Het spel draait bij mij voor geen meter op mijn oude pc, en die is ietsje sneller dan je "1.1" ghz. Achja, Mycom zal wel een oplossing hebben :)
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat weet je heeeeel zeker (en dat het ook werkt, BSOD's heb ik geen zin in :+)? Wil zoiets namelijk wel kopen, heb nieuw toestenbord nodig, nieuwe muis en dees heeft ook nogeens vingerafdruk beveiliging. _O_ weet je hoe cool:p
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Heel zeker: :cool:

    Microsoft
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelden zo'n behulpzame mod gezien

    Anyway, ik krijg waarschijnlijk begin volgende week mijn moederbord, geheugen, processor en voeding. Weekje daarna komt de nieuwe agp kaart. En dan is het game-time:D
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Die site heb ik vaak genoeg bekeken:p
    Maar je hebt gelijk, kut site;)

    Super bedankt gek!:p
     
  8. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje, een laptop met een videokaart: sis m760gx 128mb shared, kan je hier mee gamen op medium detail? battlefield 2, world of warcraft enz. Verdere specs zijn 512 mb ram, en een amd sempron xp 2800+ ...
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2005
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de twee bottlenecks zijn denk ik je ram(1 gig is beter) en je grafische kaart.

    Volgens mij is shared niet zo goed, maar ik weet het niet zeker. Je processor kan nog wel een tijdje mee.

    Games zoals Half Life 2 en Call of Duty draai jij goed, maar Battlefield 2? IK weet het niet!
     
  10. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Sempron-processor is nou ook niet bepaald de beste processor te noemen. Te vergelijken met de Duron t.o.v. de Athlon (dus Sempron t.o.v. de Athlon64).
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Die snap ik even niet :p
    Zeker dat alles er goed staat?
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat hij bedoelt, dat de Duron de budgetversie is van de Athlon XP, en de Sempron de budgetversie van de Athlon 64. De Sempron op socket-a zit tussen een Duron en Athlon XP in qua prestaties.
     
  13. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thx, maakt niet veel meer uit, hij gaat toch een acer aspire 1692wlmi kopen,die heb ik zelf namelijk ook :cool:

    Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
    100Gb HDD 5400RPM
    1024Mb DDR2 SDRAM (2 x 512)
    ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
    15.4" WXGA TFT (1280 x 800) CrystalBrite
    8x DVD-Super Multi Double Layer
    Windows XP Home NL/UK/FR
    Interne W-LAN 54Mbps
    1 jaar carry in garantie (Uit te breiden naar max. 3 jaar pick up & return)

    lekker game laptopje voor slecht 1250 euro :cool: _0/ ik kan er alles op spelen op vol detail hehe, en de batterij houd het zo'n kleine 4 uur vol (behalve tijdens gamen dan is het iets minder)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2005
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie laptop, mooi videokaartje voor een laptop. Ook mooie ram, meeste laptops zijn 256/512
     
  15. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb nu een Westerndigital hdd en die hoor ik overal bovenuit komen...nu ga ik binnenkort nieuwe onderdelen halen en er was me al eens gezegd welke hdd ik moet nemen, maar welke is nou echt stil?

    ik zoek dus een STILLE hdd van rond de 100 euro ongeveer 160 en een goed merk natuurlijk.... mun mobo is Asus a8n sli, kan hier s-ata op? zoja dan moet de hdd natuulijk ook s-ata ondersteunen :)

    alvast bedankt!
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik hbe zelf een maxtor diamondmax 10, en die hoor ik bijna niet. maar goed komt misschien ook wel doordat mijn chip fan van mijn asus a8n-sli zo'n pokke geluid maakt! Heb jij dat ook of niet?
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het asus a8n moederbord ondersteunt inderdaad S-ATA, dus een S-ata schijf is aan te raden.

    Ik hoor mijn Maxtor diamond plus 10 nooit, lekker stil dus :)
     
  18. ik hoop dat ik hier goed zit..

    vandaag is echt een uberraar probleem voorgekomen:

    ik start mijn PC als normaal op en wat krijg ik voor melding? dat windows het bestand: lsass.exe niet kan vinden en dan start hij weer opnieuw op..

    het dus om precies te zijn zo:
    1 ik krijg mijn bios scherm te zien alles is ok
    2 ik krijg het laadscherm van windows XP te zien
    3 dan krijg ik de melding
    4 hij start opnieuw op

    ik heb SP2 geinstaleerd en alle drivers zijn de allernieuwste
    als jullie harware specs willen weten vraag je dat maar

    EDIT:

    en ik kan mijn gebruiksmap niet openen vanaf een andere pc in het netwerk en op dezelfde pc (ik heb namelijk op een tweede partitie nu windows geinstalleerd) kun je die beveiliging die windows op je gebruikersmap (in document en settings) gooit niet omzeilen er staan namelijk nogal wat belangrijke bestanden in
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2005
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je al geprobeerd om via de veilige modes de pc op te starten (F8 na bios scherm)? Probeer dat eerst eens, en maak dan een backup van je bestanden.
     
  20. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen.

    Ik heb van arjan het programmaatje everest home gekregen en nu zat ik even daar doorheen te bladeren en zag ik staan dat de FSB-eigenschappen een effectieve kloksnelheid heeft van 400 mhz maar dat de werkelijke kloksnelheid 200 mhz is. Is dit normaal/moet ik dit omhoog zetten of ben ik dan aan het OC'en?
    b.v.d.

    /edit: dit staat overigens ook bij de geheugenbus eigenschappen (ook aanpassen?)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina