1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet ik :cool:

    In mijn post, waarin ik zei dat Alternate hem had staan, kon ik eigenlijk ook wel even vermeldden dat ie bijna leverbaar was :eek:. Gemakzucht siert de mens :+

    Edit//

    Informatique heeft hem ook op de website staan voor €92,-. De leverancier heeft hem op voorraad, dus het is een kwestie van een paar dagen dat ze hem in de winkel krijgen :).
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Over gemakzucht gesproken, waarom staat ie nog niet in de pricewatch van tweakers? :cool::cool:
     
  3. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ff een vraagje.
    Ik heb nu het volgende systeem:
    Xp 2500+
    Geforce FX5900XT
    768 MB RAM

    Wil graag m'n videokaart upgraden, maar heb niet erg veel geld te besteden. Nou viel m'n oog op deze Geforce 6800. Maar is dat niet wat goedkoop voor een 6800? Het is volgens mij geen LE versie toch? Zie ik iets over het hoofd?
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Die is wel goedkoop ja, maar het klopt wel gewoon. Die videokaart heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding die er is. :)
     
  5. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reactie, dan komt die kaart zsm in m'n peeseetje.
    Weet iemand toevallig nog een benchmark te vinden van deze kaart?
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Google -> Geforce 6800 review. Vind je genoeg! :)
     
  7. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn koelblok voor mijn CPU vervangen en ander koelpasta erop gesmeerd, maar als ik nu mijn PC opstart staat er in de BIOS "CMOS/GPNV Checksum Bad", als ik op reset druk dan krijg ik een zwart scherm met "NTLDR missing" :confused: weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Wat mist er in me PC dan :confused:
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb hulp nodig. :)
    Ik wil ook met twee schermen gaan werken, maar twijfel nu erg tussen tft en crt, en tussen 2 nieuwe schermen of 1 scherm erbij.
    CRT zijn over het algemeen goedkoper en kwalitatief beter, maar tft schijnt weer beter voor je ogen te zijn en toont wat mooier op je bureau (al is ruimte voor 2de crt geen probleem) en heb je tevens minder ruimte tussen je schermen, wat je met crt meer hebt.
    Zo schijnen tft-schermen nog wel eens last van dode pixels te hebben, maar met crt's heb ik nog wel eens problemen dat er vlekken ontstaan, waardoor het beeld op dat punt erg onscherp wordt en dat werkt erg vervelend met bijv photoshop (zal thuis proberen een foto ervan te maken), heb dat met monitor thuis en op het werk.

    Heb een aardige 19inch crt monitor gezien voor 160 euro en voor tft kwam ik bij de 17 inch benq voor rond de 250 euro uit (maar er zijn ongetwijfeld nog een hoop schermen met goede kwaliteit/prijs verhouding).

    Ik twijfel dus erg tussen tft en crt en tussen 2 nieuwe (tft's) of een nieuwe crt.

    Wil geen schermen van 300 euro, zeker niet als ik er 2 moet kopen, want dat ligt toch wel wat boven het budget.
    Iemand tips/suggesties?
    PS: tft's hebben een male dvi kabel toch (zodat deze in mijn female dvi op de pc kan)? Voor crt zou ik iig vga>dvi verloopje moeten aanschaffen.
    PS2: Ik ben er niet van plan op te gaan gamen, heel af en toe eens misschien een uurtje. Gebruik het meer voor dreamweaver/ftp/photoshop/office/internet, waarbij een 2de scherm erg prettig is (ben nl. veel met website-development bezig).
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Kimi,

    "NTLDR missing" geeft aan dat hij een opstartbestand niet kan vinden. Zit er nog een CD/DVD in de speler? Of zit er nog een floppy in de drive, of een usbstick in de usb-poort?

    @[2k],

    CRT en TFT hebben beiden zo hun voordelen. Persoonlijk vind ik TFT-schermen toch fijner om naar te kijken. Het beeld is rustiger en ik vind de kleurweergave ook beter. Kwalitatief doen TFT-schermen tegenwoordig niet meer onder voor CRT-schermen. Het enige nadeel is dat je met dode pixels te maken kan krijgen. Dat is gewoon pech hebben, maar veel winkels en fabrikanten bieden een nette dode pixel garantie aan. Fabrikanten doen dat standaard en bij winkels moet je een meerprijs betalen voor zo`n garantie.

    Veel TFT-schermen hebben btw nog een VGA-aansluiting en géén DVI. Als er wel DVI opzit, dan is dat een female aansluiting. Een DVI-kabel heeft namelijk aan beiden kanten een male aansluiting. Er kan beter een pin op je kabel afbreken dan op je scherm :9
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, maar verloopje of extra kabel heb ik dan toch wel nodig. :)
    Zit zelf ook nog eens te denken, want op zich kan ik met de goedkope schermen op school (tft's) prima werken, zeker als diegene die ik ga kopen nog een stukkie beter zijn en merk ik op werk en thuis dat crt schermen toch wel wat problemen geven (waar ik nog even foto van ga proberen te maken thuis). Kan deels aan de buitenkant zitten, maar ook aan de binnenkant.
    En dan is het nog eens welke tft's ik ga nemen. :)
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    volgens mij zijn die acer tft schermen voor 235 euro per stuk erg goed. Is 17 inch en heeft een reactietijd van 8 ms dacht ik. Een van mijn vrienden heft hem en is erg tevreden met dit scherm.
     
  12. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    RAM is veilig en wel aangekomen, weliswaar een week te laat.. maar ach.

    Nu wil ik graag een DVD lezer kopen, brander is niet nodig, voor mijn Dell 4600. Moet ik nu nog naar specificaties kijken etc. of is het een geval van 'alles kan'. Voornamelijk om spellen en dergelijke af te spelen, ik weet niet of dan een minimale lees snelheid aan te raden is bijvoorbeeld?

    Wie kan mij helpen? :)
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij voldoet elke willekeurige DVD lezer tegenwoordig wel. Weet je zeker dat het geen brander moet zijn? Je hebt al een goede NEC van €45,- he. 8)
     
  14. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    TFT's doen zeker nog wel onder voor CRT schermen. Vooral als het gaat om kleurechtheid en contrast. Als je een 18-bits monitor te pakken hebt, moet deze interpoleren. Vooral bij zachte kleurovergangen zie je goed 'strookjes'. Grafische ontwerpers e.d. werken nog altijd met CRT montioren.

    Ik zelf heb overigens ook een TFT monitor hoor. :+
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hmm arjan ik heb liever bij gamen nog steeds de crt, hoewel tft nu beloven dat ze geen 'ghosting' hebben kijk ik met gamen liever naar een crt, speelt in mijn opzicht wat lekkerder
     
  16. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beetje een probleem met het spelen van sommige games (sims2, age of empires 3 ). Ik heb last van knipperende pixels. Ik heb dit alleen tijdens het gamen. Ik heb als beeldscherm een samsung syncmaster 930 bf en als videokaart een ati radeon x800xt.

    alvast bedankt voor de hulp!

    btw. voorheen gamede (schrijf je dat zo?) ik op een 21" crt monitor en nu op een 19" lcd scherm en ik moet zeggen dat ik mijn lcd toch nét iets fijner vind:9. Het scherm neemt zowieso een stuk minder ruimte in en de kleuren zijn zeer mooi. De 21" monitor had ook last van wat vlekken maar dat was meer mijn fout|:-

    vraag heeft zichzelf al opgelost, weet ook niet precies hoe dat kan maar de knipperende pixels zijn weg
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  17. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn systeemgeheugen uitbreiden van 512 naar 1024 MB. Ik weet alleen niet wat voor soort geheugen bankje ik moet kopen, want ik heb al eerder een extra 512 erin gezet, maar die werd niet herkend. Everest geeft dit aan:

    CPU type: AMD Athlon XP 1900 MHz 2500+
    Moederbordnaam: Asus A7V8X-X
    Moederbord Chipset: VIA VT8377 Apollo KT400
    Systeemgeheugen: 512 MB (DIMM3 PC3200 DDR SDRAM)
    Videokaart: ATI RADEON 9800 PRO (128 MB)

    Moet ik dan een identiek geheugenbankje kopen, waar moet ik op letten als ik er één ga kopen? Ik heb problemen om FEAR te spelen, dat is de reden dat ik wil uitbreiden.

    BVD
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon DDR-SDRAM PC3200. Dat werkt altijd. Kost ongeveer €50,-.
     
  19. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon een PC3200 reepje kopen (DDR 400). Da's het meest gangbare geheugen wat er is :+.
     
  20. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Drone en Xante, bedankt. Ik ga ff rondneuzen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina