1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, ik wil dus mijn huidige Pc wat upgraden. Budget is maximaal 300€

    Dit zit erin:

    [​IMG]

    Ik wil er een 80 GB Harde Schijf bij, Ik had deze in gedachten. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A7AW05&

    Ook wil ik er een 512 ram Stickje bij. Ik heb gekeken op Alternate maar ik weet niet precies welke ik moet hebben. Kunnen jullie me helpen? Wel een redelijk merk, maar niet te duur;)

    Verder wil ik graag een DVd Brander, en ik zat te denken aan deze. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=CEAN46&source=highlight&pid=44764&

    En als laatste zou ik graag een betere grafische kaart hebben. Ik heb ongeveer 140-150€ beschikbaar. Ik wil er redelijk op kunnen gamen, maar het hoeft geen 7800 te zijn. Welke moet ik nemen?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
  3. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Thnx! Hoe zit het met in inbouwmogelijkheden. Zou ik het zelf kunnen (Ja ik heb weleens een PC opengemaakt;), of moet ik het in laten bouwen?
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit zou je zelf prima kunnen inbouwen :).

    Voor de dvd-brander kijk je gewoon hoe je cd-brander nu is aangesloten. De drive verwijderen is een kwestie van kabels en schroefjes losmaken.

    De S-ATA harde schijf aansluiten gaat iets anders dan bij een IDE schijf. Nu ik er over nadenk, zou je net zo goed een IDE harde schijf kunnen nemen i.p.v. een S-ATA schijf. De S-ATA schijven in deze catagorie verschillen niets met IDE schijven. Met een IDE schijf moet je even op de positie van het jumpertje letten op de acherkant van de harde schijf.

    Het geheugen kan je eenvoudig in een vrij slot prikken.

    Voordat je de nieuwe videokaart gaat inbouwen, doe je er goed aan om eerst de software/drivers van de oude videokaart te verwijderen. Verder is het inbouwen van de videokaart net zo makkelijk als het inbouwen van geheugen :).
     
  5. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ff 1 ding.. het is maar goed ook dat je die niet hebt gekocht, want dit is een pci-express videokaart en geen agp;)
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Een AGP8 KAN wel op een AGP4 slot, met 1% performance verlies, maar als je een AGP 4 moederbord heb zal je wel een heel oud moederbord hebben, wat voor pc heb je?(specs)
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Me pc is een verouderde workstation die ik gratis heb kunnen krijgen(met 15 inch lcd scherm ook gratis:))

    Edit:
    Moederbord:
    Cpu type: Intel pentium 4, 1700 mhz (17 x 100) <---- wordt binnekort vervangen door een van 2000 mhz.
    Moederbord naam: Compaq evo
    Chipset: Intel brookdale i845

    Geluidskaart: analog Devices AD1885 @ Intel 82801BA ICH2X - AC'97 Audio Controller [C-0]


    Video kaart: NVIDIA Quadro2 MXR/EX (Microsoft Corporation) (32 MB)

    Monitor Philips 150P [15" LCD] (TY 00009

    Harde schijf: MAXTOR ATLAS10K4_36WLS SCSI Disk Device (36 GB, 10000 RPM, Ultra320 SCSI)

    Harde schijf2: COMPAQPC ATLAS10K2-TY184L SCSI Disk Device (18 GB, 10000 RPM, SCSI)

    Externe harde schijf: WD 2000BB External USB Device (186 GB, USB)

    Optische Station: COMPAQ CD-ROM LTN486S (48x CD-ROM)

    Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VM Network Connection

    Voeding 450 Watt

    Er zit 2 keer 512 mb geheugen in.


    __________________
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan gewoon een AGP 8x videokaart op je moederbord prikken. Alleen zal hij uiterlijk op AGP 4x lopen, wat zoals TheProf82 al aangaf, amper verschil uit maakt :).
     
  10. FabianNL

    FabianNL Guest

    Een beetje normale PC wat ook nog in verhouding is? Wil er wel een beetje op gamen, heel af en toe fototje bewerken of iets, downloaden en office werk... Van alles wat dus...
    Volgens mij moet ik zo wel genoeg hebben allemaal, budget van rond de € 1000,-
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, buiten 1 ding: het geheugen heeft een latency van 3 wat juist iets te hoog is voor een AMD systeem. Probeer 1GB geheugen te kopen met een latency van 2.5 (meestal de value series) als het in je budget gaat.

    Ook zou ik van die 6600 een 6600 GT maken moest dat nog in je budget passen, maar het geheugen krijgt voorrang vind ik persoonlijk.
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals degene boven mij al zegt, een 6600 256 mb is geen al te goede keus. Mocht het in je budget passen, gooi er dan in ieder geval 512 mb ram bij, des noods ten koste van de processorkracht. Een betere videokaart is een 6600GT(128 mb is denk ik het slimst), of een x800pro.(edit, als is deze wel wat duurder). Heb toevallig bij Salland Automatisering afgelopen zaterdag een 6600gt 128 mb besteld, 145,46 inclusief verzendkosten, en hij wordt morgen bezorgd door TPG, en de klantenservice op salland is subliem!(sommige onderdelen zijn ook associaal duur, let alleen op de koopjes;))
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  13. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De één is met de Venice core, en de ander is met de San Diego core. Ik zou persoonlijk de 3700+ met San Diego core nemen. De Venice core beschikt over 512KB L2 cache, terwijl de San Diego core over 1024KB L2 cache beschikt. Dus deze is iets beter :).

    De 6800GS is beter :).
     
  15. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt..! :)

    Hoe is deze pc, zelf samen gesteld bij Alternate, totaal prijs € 1.020,90
    De pc is bedoel om op te gamen, en dan games zoals f.e.a.r. (en de aankomende The Elder Scroll 4: Oblivion en Unreal Tournament 2007), Zal dat dan goed lukken.. :p op high :D
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  16. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion op High gaat nog een probleempje worden denk ik...
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    We gaan zometeen de bestellingen doen en ik zit echt heel erg te twijfelen of ik de v9999 moet mee bestellen voor mezelf :eek:

    Is het wat om de komende (nieuwe) games een beetje redelijk te spelen ? En het hoeft echt niet op high ofzo hoor. Gaat mij meer om de performance.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De v9999 zit qua prestaties tussen de 6600GT en 6800GS/GT in. Games zoals FEAR draaien op een 6800GS/GT goed, ook op de hoge settings. Een 6600GT kan FEAR ook aardig aan, maar niet op de hoge settings.

    Gezien het voor jou geen pré is om alles op hoge settings te draaien, zou een 6800 wel een goede keuze zijn.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    FEAR op high met de 6800 GS gaat waarschijnlijk nog net lukken, maar Oblivion betwijfel ik en van UT2k7 ben ik gewoon zeker dat dat niet gaat lukken :p.
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ok, ik heb hem nu besteld :)

    Het gaat wel even duren, maarja... dat vind ik niet erg met de personeelskorting die ik krijg :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina