1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnTraX[BE]

    AnTraX[BE] AMD Rules

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop allesinds dat ik me nie int zak laat zetten, dit is die offerte
    MSI K9A PE AM2 Ht1000 RD580
    AMD Athlon64 X2 5000+ AM2
    Corsair TWIN2X2048-6400 800Mhz 5/5/5/12
    Sapphire Radeon X1950XTX 521MB GDDR4
    Dual DVI VIVO S+Game DVC full

    "S+Game DVC full" en wat wilt zegge weet ik niet, misscien weet gij het wel?
    dat voor €1289
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er een goede prijs uit ;).

    Waar de S voor staat weet ik niet (S-Video :confused:), maar "Game DVC full" is gewoon een een volledig spel (D...V...C...) dat je er bij krijgt.
     
  3. AnTraX[BE]

    AnTraX[BE] AMD Rules

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de nuttige info, maar nu moet ik wel verder.
    Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verloopt met mn nieuw pcke binnenkort.
    Als ik nog iets zou mogen vragen, zou je eens wille kijken achter een deftige koeler voor op die AM2 of een oplossing dat ik die 7700cu er wel opkrijg. Alvast bedankt.
    Cya and take care
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een oplossing weet ik niet direct, maar iemand anders op dit forum zal dat waarschijnlijk wel weten (denk ik toch :p). Een goed alternatief is de Artic Freezer 64 Pro.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Goed, op kamers! :D

    [​IMG]

    Misschien IPV die 3600+ een 4200+ of 4600+...

    Heb ik fouten gemaakt? Tips & tricks? Help? :D

    Edit: Geen Sempron dus: Vervang maar voor: AMD Athlon 64 X2 4200+ Socket-AM2 Boxed - 219€



    Als iemand met iets beters kan komen... :
    Budget - 1000-1100€ excl Monitor
    Gericht op gamen
    Moet er ook op kunnen typen :p
     
  6. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een ligt probleem met deze computer (zie onder voor specs, zijn niet de beste in vergelijking met jullie ;)). Deze pc wilt namelijk oudere spellen wel afspelen, maar het schokt heel erg. Goed voorbeeld daarvan is het ietwat oudere spel Evil Island; Curse of the lost soul. De systeemeisen zijn:
    Pentium II 300
    DirectX 7.0
    64 MB RAM
    Direct3D-compatible video card w/ 8 MB RAM
    4x CD-ROM
    500 MB free HD space (not including saved games)

    Zelf nam ik aan dat ik er met mijn computer ver boven zat, maar toch schokt het spel zo erg dat het onspeelbaar is.. (En dit is niet het enige spel!)

    Zelf dacht ik, na wat te hebben gegoogled, dat het misschien lag aan mijn Video-kaart. 'T is een onboard VIA/S3G UniChrome Pro IGP (64 MB), en op veel fora heb ik meerdere mensen gezien met dit soort problemen. Deze videokaart ondersteunt namelijk veel dingen niet.
    Mijn vraag is dus nu: Zou het probleem verholpen kunnen worden als ik er een nieuwe (cheape, ik speel die nieuwste spellen toch niet) videokaart erin zou gooien? Of ligt het probleem ergens anders aan?
    Alvast bedankt!

     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @ Pim,

    Ziet er prima uit toch! :thumbs:
    Je zou nog een Intel Core 2 Duo E6400 kunnen overwegen (€229,-). Alleen zijn de SLI moederborden wat duurder voor dit socket. Qua prestaties is de E6400 over het algemeen wel beter dan de X2 4200+.

    @ azoo,

    Met een andere videokaart zou het al een stuk beter moeten draaien! :)
     
  8. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik denk het zelf ook! Ik heb net even, voor te testen, Guild Wars geinstalleerd (wat ook een spel is waar je computer niet al te snel voor hoeft te zijn) en ook hier haperde hij.. Dadelijk maar eens richting de mediamarkt rijden.. Dankjewel!
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Mja, ik wil evt in de toekomst een 2e kaartje erbij kunnen prikken als de GPU het niet meer redt. Goed, dan wordt het dus een Intel (is dit van de pas uitgekomen nieuwe dual core serie?).

    Of zou ik toch evt een klein beetje extra geld uit moeten geven aan een dikkere GPU, zodat ik later er geen last meer van heb?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, dat is die nieuwe dual core serie van Intel, de Core 2 Duo (aka Conroe).

    Echt dikker dan een 7900 GT kan je momenteel niet vinden hoor :+. Alleen een X1900 XT is een dikkere GPU met een gerechtvaardigde prijs, maar dan zal je een Crossfire moederbord moeten nemen.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste post vanaf m'n eigen PC :D
    Hij werkt perfect, Windows was al voor geinstalleerd dus ik heb weinig hoeven doen om alles werkende te krijgen.

    Ik wil iedereen nog ff gauw bedanken voor de hulp tot nu toe, mocht ik in de toekomst nog vragen hebben dan weet ik jullie uiteraard te vinden :b:

    En nu ga ik ff F.E.A.R. installeren en kijken hoe dat eruit ziet op een dikke reso :cool:

    Greetz,
    Leroy
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    We willen foto's en 3Dmarks ! 8)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha idd, dat had ik wel beloofd :+ Ik zal vanavond wel ff wat foto's maken en dan post ik ze meteen. Maar nu eerst : gamen :cool:
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Fijn om te lezen Zero :cool:
    Ben erg benieuwd naar je Benchmarks (haalde er gisteren maar 939 met alle graphics opties half aan ofzo, 630 met alles vol aan).

    Groetjes Sjoerd
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Met welke versie ? Toch geen 2001 mag ik hopen :+
     
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    FEAR ziet er erg strak uit op zn hoogst, draait hier ook vlekkeloos:thumbs:

    ben meer benieuwd naar je 3dmarkscore, die mooie beelden heb ik zelf ook namelijk:cool:
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    3d benchmark06. Draai een sempron 2800+, 515mb werkgeheugen en een 6600 256 mb. Denk dat de processor de bottleneck is.
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst processor, dan RAM, dan videokaart, maar het ontloopt elkaar niet veel.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Whehe, als jij mij kunt vertellen hoe ik aan die score kom dan zal ik eens voor je kijken ;)
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina