1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ga dan naar een andere winkel, want €149 is gewoon te duur voor een X1600 Pro (ookal heeft ie 512MB geheugen wat nutteloos is op die kaart).

    Jij hebt nu een 9200 zitten wat zeer waarschijnlijk een AGP kaart is (of in het slechte geval nog een PCI kaart). Dat kan je na zien met Everest (check startpost).
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die 9200 is een AGP kaart, ik heb everest ja maar ik onder welk ding valt het?
    Want ik had er ook al opgekeken alleen had ik het nergens gevonden.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Scherm -> GPU -> Apparaatbeschrijving (staat van boven), als het naar niet staat dan wat naar beneden kijken naar "Bus Type".
     
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    oke daar staat AGP 8X
     
  5. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleempje! Mijn computer is opnieuw ingesteld enzo, maar nu moet ik me printer nog aansluiten maar ik heb dat cdtje niet meer. Wat kan ik doen?

    Ik weet trouwens niet zeker of ik hier goed zit8)
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    model printer opzoeken en intypen bij google + het woordje "Drivers"

    als het een usb printer is herkent winxp hem waarschijnlijk vanzelf
     
  7. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Hm.. de 7600GS is nou niet echt een goede kaart, je zit dichter bij het 'low-segment' dan het 'medium-segment'.

    Als je nog wat langer mee wil gaan (want goedkoop is in de meeste zaken duurkoop), kan je het beste een 7600GT kopen. Ik heb 'm zelf ook en werkt heel goed:).

    @Dave123: als je nog cash genoeg hebt kan je misschien beter overstappen op een el-cheapo moederbord met pci-e. Maar dat is natuurlijk toch wel een wat dure oplossing.
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat liever niet (een nieuw moederbord kopen)
    Maar de 7600GT dus? is dat een dikke upgrade ten opzichte van mijn oude videokaart?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De X1600 Pro, de 7600 GS en ook de 7600 GT zijn een dikke upgrade. Maar de vraag is natuurlijk wat de rest van je syteem is en wat je budget is. Maar aangezien je ene X1600 Pro wou kopen van €150 zal je waarschijnlijk ook een 7600 GT kunnen betalen (is iets duurder). De 7600 kan echter al rond de €100 vinden is die is ook beter dan de X1600 Pro.

    De vraag is dus of je meer wilt betalen voor de extra performance en of de rest van je pc geen bottleneck gaat vormen om van die extra performance te genieten.
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop gewoon de 7600-serie AGP, zoals pegas zegt. Wil je de goedkope variant? 7600GS. Een degelijke kaart, waarmee je nog wel even vooruit kan, zeker vegeleken met je zeer langzame 9200SE. Wil je een iets snellere, maar ook duurdere? 7600GT, zal je pc nog wat beter voorbereiden op wat komen gaat, maar het prijsverschil is wel een aantal tientallen euro's. It's up to you!
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel extra betalen voor extra performance maar ligt eraan in welke mate, maar die 7600 GT is dus de beste voor AGP 8X ?
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Neej, je hebt ook nog de 7800 GS en de X1950 Pro van Powercolor (maar ik weet niet of die al uit). Maar deze kosten minstens €250 (de verwachte adviesprijs van de X1950 Pro AGP, 7800 GS meer) en de rest van je pc (wat die ook is, hint hint) zal zeer waarschijnlijk een bottleneck vormen.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet niet hoger gaan als een 7600GT, anders word de rest van je pc waarschijnlijk een bottleneck.
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou toch wel handig zijn als hij zijn processor en werkgeheugen vrij zou geven:)
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier de specs van mijn pc:

    Amd Athlon XP 1833 Mhz 2600+
    Werkgeheugen: 1024 MB
     
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, je cpu word dan een aardige bottleneck lijkt me (hoewel ik niet zoveel verstand heb van AMD).
     
  17. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Koop een nieuwe pc man 8).
     
  18. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt ik zal ff kijken;)
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Met een 7600 GT zal je processor al een aardige bottleneck vormen. Je kan dus het best voor de 7600 GS tenzij je wat extra performance achter de hand wilt houden voor moest je ooit je je processor upgraden (en tegen dan is de 7600 waarschijnlijk al verouderd).
     
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Weet iemand hoe ik SC: DA kan fixen. Mijn Shader Model wordt niet herkend door het check programma dat erbij zit, en kan dus het spel niet opstarten.

    Mijn onboard-kaart heeft wél Shader Model 3.0, en het kan ook FSX goed draaien. Ja, ik heb de laatste drivers van Asus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina