1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over Versie Xbox en verschil Advanced Scart Cable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Genassix, 4 nov 2003.

  1. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey Xbox Fans.

    Ik ben toch wel een beetje verward door Microsoft zeg. Ik heb een vraag over hoeveel versies er van de xbox zijn, wat zijn de verschillen en hoe weet je welke je hebt? (zo das een hoop, maarja ik moet het weten)

    En nog een vraagje: Heb je echt iets aan de advanced scart cable, of zijn de verschillen minimaal?

    Alvast bedankt allemaal, en XboxWorld: Keep up the good work.
     
  2. Als je TV het ondersteund: KOPEN!!!

    Let wel op dat je TV zo'n beeldschermpje heeft met 2 van die stippen erin (zie je op de achterkant van je TV).

    Als je die hebt dan merk je op dat de kleuren veel minder wazig zijn en het beeld is scherper.
    Als je TV op bijvoorbeeld RTL 4 staat en je zet je Xbox aan, dan schakelt de TV gelijk naar het kanaal waar de Xbox op staat. Best wel relaxt.
     
  3. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    thanx, maar snap niet wat je bedoelt met schermpje met twee stippen erin? De Advanced Scart kun je toch gebruiken als je een scart op je tv hebt zitten?
     
  4. Serial Number v1.2 : XXXXXXX 30XXX
    Serial Number v1.3 : XXXXXXX 31XXX
    Serial Number v1.3 : XXXXXXX 32XXX

    minder als de 30 als begingetal van de laatste 5 cijfers betekend dat je een v1 of v1.1 xbox hebt.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om aan de vraag van de consument te kunnen voldoen heeft M$ er voor gekozen om met een paar verschillende fabrikanten in zee te gaan.
    DVD-drive= Philips , Thompson , Samsung.
    Hardeschijf= Western Digital en Seagate.

    Er zijn nu 6 Xbox Versie's , V1.0 t/m V1.5


    Bij een Scart Advanced kabel is de kleur veel helderder.
    En op de scart kabel zit ook de Dolby Digital aansluiting.
     
  6. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou alleen een advanced scart cable aanschaffen als je een 5.1 setje hebt of geld te veel :p
     
  7. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij is het inplaats van 31 21 volgens mij en als datum staat er 2002-04-10
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    1.0/1,.1 waarschijnlijk.
    pikachu, ik denk niet dat je dat hier mag posten;) heb ik ook ooit gedaan en toen...werd het weggehaald. Ennuh wie haalt er nu zijn xbox open om te zien welke versie je hebt
    op staat een hele makkelijke manier om te kijken welke je hebt.

    [​IMG]
    Code:
    It contains the manufacturing date and the 12-digit serial number:
    
     1166356 20903
     ||    | |||||__
     ||    | ||||___ factory number
     ||    | |||____
     ||    | ||_____ week of year (starting Mondays)
     ||    | |______ last digit of year
     ||    |________
     ||_____________ number of Xbox within week and factory
     |______________ production line within factory
    
    hm kzie net dat de versies er niet meer bij staan, alleen dvd en hd type
     
  9. tasoeli

    tasoeli Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    advanced cable

    Nou ik kan maar 1 dingen zeggen.
    kkoooopppppeeeeennnnn.
    Echt het beeld is veel scherper en de kleuren zijn veel mooier.
    En het is onzin om deze kabel aan te schaffen als je alleen maar gebruik maakt van dolby 5.1.
    Kijk wel even of je scartaansluiting rgb ondersteunt anders geef je straks geld uit en heb je er niks aan.
    Beetje zonde.
    Ikzelf zou wel de orginele kopen.
    Dus van microsoft.
    Ik had bij intertoys voor zowel de xbox als de gamecube een thirdparty advanced scart cable gekocht.
    Ja wat kan je verwachten voor 6 euro, maar toch.
    Nou het zag er nog slechter uit als met de standaardkabel die erbij zit.
    Dat is mijn ervaring misschien zijn er mensen die wel goede ervaring hebben met andere kabels.
     
  10. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Het symbooltje van een normale scart-ingang is een vierkantje met een pijltje dat erin wijst.
    Een RGB-scart ingang ziet eruit als een normale scart ingang, maar heeft als symbooltje een vierkantje met (ik dacht) 3 puntjes erin.
    Het voordeel van een RGB-connectie is dat het beeld scherper wordt en de kleuren beter, omdat de 3 hoofdkleuren (Rood Geel Blauw) dan afzonderlijk worden doorgestuurd.

    De Advanced Scart Cable maakt het mogelijk om RGB-signalen door te sturen met je Xbox, als je TV geen RGB-scart ingang heeft, heeft het niet zo veel zin een Advanced Scart Cable te kopen, tenzij je een 5.1-setje wil aansluiten.
     
  11. gerjan

    gerjan Guest

    Yes ik heb het dit staat er:

    vierkant je met pijl die naar binnen én buiten wijst, 3 stippen in de vorm van een driehoek

    en daar naast, 1 met een vierkant, 3 stippen op horizontale lijn, en pijl die van links er in gaat en naar de stippen wijst
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2003
  12. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok thanx, iedereen. Ik weet nu dat ik een xbox versie 1.1 heb, en dat ik die advanced scart kit dus wel goed kan gebruiken. Alle mensen die hierboven staan en hebben geholpen: Bedankt.

    Maar irritant als ik ben heb ik toch nog een vraag:
    Wat is het verschil tussen de verschillende versies van de xbox???

    En Gerjan:
    pikachu, ik denk niet dat je dat hier mag posten heb ik ook ooit gedaan en toen...werd het weggehaald. Ennuh wie haalt er nu zijn xbox open om te zien welke versie je hebt
    >>>
    Sorry, dit is mijn eerste vraag op dit forum en ik heb de opties gewoon op standaart gelaten. Vandaar, ;)

    Thanx y'all.
    Wat is het verschil tussen de verschillende versies van de xbox???
     
  13. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb het nummer 2002-10-16 van mijn xbox. En ik heb op een site gezien dat deze eruit komen:

    2002-10-16 Philips
    2002-10-16 Philips Seagate 10 GB
    2002-10-16 Samsung
    2002-10-16 Samsung
    2002-10-16 Samsung Seagate 10 GB

    Weet iemand wat ik dan heb en of ik een 8 of 10 gb hd heb??
    Alvast bedankt allemaal, ben een beetje irri bezig maar ik wil het gewoon weten!!! whahaahaha.

    Greetzzzz.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb niets illegaals gedaan , ik heb alleen verwezen naar foto's van een open gemaakt Xbox.
    Over de andere ontwerpen op die site praat ik niet !!
    Toen de Xbox uitkwam was ik gewoon nieuwsgierig hoe je Xbox er van binnen uit zag.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4

    Er zijn verschillende HD's te vinden in een Xbox.
    8Gb - 10 Gb en zelf 20 Gb , maar er is altijd maar 8Gb actief.
    4x 2Gb aan partities.
    De 4 partities zijn voor
    1- Opslag voor gesavede games en Content Download.
    2- Tijdelijk opslag van game data. ( Virtuele Geheugen ).
    3- Opslag van Muziek.
    4- Besturings Systeem ( Windows 2000 ).

    Aan de buitenkant van de Xbox is niet tezien om welke HD het gaat.
     
  16. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ow ok thanx, Ik vind het anders wel super lullig. Dan koop je een xbox en een paar maanden later heb je voor dezelfde prijs (of waarschijnlijk weer zo'n super lage prijs) een veel betere console. Ik heb geluk gehad dat mijn dvd speler (allereerste xbox) kapot was toen ik hem kreeg, ik heb hem net voordat het jaar om was geruild voor een nieuwe. Die is versie 1.1 ben ik dankzij dit forum achter gekomen.

    Dus mijn vraag blijft hetzelfde:
    Weet iemand wat de verschillen tussen al die versies zijn?
    En Pikachu: De Hd zijn in principe allemaal hetzelfde?
    (zou een beetje lullig zijn als er ineens een 20 gb in zit inplaats van een 8 gb)

    En mijn laatste opmerking:
    Microsoft die niet zo fucking wazig met die console van je, ik moet via allerlei illegale sites proberen erachter te komen welke versie xbox ik heb en wat er beter aan is enzo!
     
  17. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft brengt geregeld andere versies uit van de Xbox om het de modders wat moeilijker te maken.
    Meestal zit het verschil hem in een ander merk harde schijf, een ander koelventilarortje, een herontworpen moederbord enz.

    Deze aanpassingen hebben geen enkele invloed op de prestaties van je Xbox, en dienen enkel en alleen om modchips niet meer compatibel te maken.
    Het enige wat een invloed heeft is het merk van de DVD-drive, de ene leest al wat meer formaten schijfjes dan de andere.
     
  18. gerjan

    gerjan Guest

    1.0/1.1/1.2/1.3/1.4/1.5

    innerlijke verschillen, met plaatsen van dingen op het moederboard/dvddrive/hard disk etc.

    Het is niet alleen om modders tegen te gaan hoor...
    Ze verbeteren je xbox gewoon, ook al merk je daar niets van, behalve dvd drive dan, en snellere HD
     
  19. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok thanx, ik weet weer genoeg. Ik heb zelf uitgevonden dat ik versie 1.1 heb met een hd van 10gb, dus daar ben ik niet ontevreden mee. Met mijn philips dvd kan ik tot nu toe alle illegale cd's en dvd's lezen. Nouja iedereen bedankt enzo, en hier hoeft niets meer gepost te worden want ik weet genoeg.

    De ballen!!
     
  20. ascoldaseis

    ascoldaseis Apple-X-Pro member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb RGB ondersteuning op 1 scart ingang, en ik wil wel zo`n advance scart kabel kopen maar ik heb geen 5.1 setje. Is het dan toch de moeite waard om er 30 euro voor te betalen???
     

Deel Deze Pagina