1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over Versie Xbox en verschil Advanced Scart Cable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Genassix, 4 nov 2003.

  1. gerjan

    gerjan Guest

    ik heb hem voor 19,95 bij dixons, de kleuren etc zijn veel duidelijker, alleen zie ik **** nederland2 door het beeld (van links naar rechts heel wazig) en zijn de schaduwen erg zwart, dat is minder, helpt niet als ik de instellingen van mijn tv verander:mad:

    iemand een oplossing? advanced scart is van joytech(zat gratis optische kabeltje bij)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2003
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ook welis gehad, moet je je tv gewoon eerst op een zender zetten waar je niks hebt ingesteld, en daarna je xbox aan
     
  3. gerjan

    gerjan Guest

    hm kzal het proberen, maar wat zo vaag is dat als ik de tvkabel er uit haal(waardoor je dus geen ontvangst hebt) dat ik dan toch storing zie, door het xbox spel heen...de zelfde storing die je op nederland2 dan ziet...wat ik ook voor zender op plek 2 zet ik zie dat door het spel...

    Ennuh van die donkere plekken bij halo, is dat normaal bij een advanced scart kabel? bijv bij bloodgultch, die schaduw tegen de berg is zwart... je ziet daar niets
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me niet normaal, kzou het gewoon op de scart van ms houden. en niet immitatie crap.
     
  5. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Kost een Advanced Scart cable 30 euro!? Man man man wat een geld zeg :{
     
  6. gerjan

    gerjan Guest

    ja, mijne was 20 euro, kreeg je ook 2 meter optical kabel bij, maar is niet helemaal super, ik ga hem maar ruilen denk ik
     
  7. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah ik zou het gewoon bij originele hardware van ms houden, die zijn gewoon van de makers van de xbox zelf dan en niet een een of ander bedrijfje. Ga er binnenkort toch eentje halen.
     
  8. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even een vraagje, in Xbox Magezine zie je die Dixons Reclame over alle Hardware voor Xbox. Die scart kabel aan de rechterkant is toch de advanced scart kabel? En waar haal ik zo'n optic kabel vandaan voor 5.1 geluid?
     
  9. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dan wel niet het XBox Magazine, maar dit is een plaatje van de advanced scart kabel.
    [​IMG]

    Zo'n optisch kabeltje kun je gewoon bij de lokale electronicazaak halen. Anders kijk ook eens in dit topic of in de FAQ ervan.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb net een paar sites weggehaald die verwijzen naar niet gewaardeerde sites. Ik verzoek pikachu en gerjan deze hier niet meer te posten
     
  11. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik wil ook zo een Advanced scart kabel kopen maar ik weet niet of het echt de moeite waard is....zijn er geen plaatjes ofzo van het verschil of kan iemand foto`s maken van het verschil?

    En 2.1 Sound System kan je er toch nog steeds op aanlsluiten toch?
     
  12. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Verschil hangt ook af van de kwaliteit van de beeldbuis zelf, de Composiet-ingang en de RGB-ingang. Is dus niet 100% te garanderen of te voorspellen. Meestal wel beter, maar verwacht geen wonderen. Vooral bedoeld voor de Dolby Digital aansluiting, aders vind ik 35,- euro wel veel. Heb zelf Sony Trinitron 72cm tv en vind het verschil niet echt noemenswaardig om daar 35 euro voor uit te geven. Maar misschien is dat bij anderen weer anders..
     
  13. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een 51 cm Proline televisie. Ben er zeer tevreden over maar ik merk bij de xbox spellen dat ik wat scanlines zie, die het wat minder mooi maken. Kan die advance scart hier iets aan doen?
     
  14. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    IK stel mijn vraag nog een keer:

    In Xbox Magezine zie je die Dixons Reclame over alle Hardware voor Xbox. Die scart kabel aan de rechterkant is toch de advanced scart kabel? En waar haal ik zo'n optic kabel vandaan voor 5.1 geluid? En waarvoor zijn die andere kabeltjes.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De advanced scart kabel geeft beter beeld en ondersteund de optic 5.1 kabel.

    Die krijg je bij je 5.1 soundset als het goed is.

    Welke andere kabeltjes?
    Je hebt alleen maar het scart blok en de optic ingang en meer niet.
     
  16. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb geen advance scart kabel, maar ik heb m'n xbox via dat gewone ding aangesloten op m'n dvd speler met 5.1 Ik hoopte dat ik dan beter surround zou krijgen maar dat valt vies tegen om eerlijk te zijn.
    Maar als ik het goed begrijp zou ik dus die advanced scart naar m'n tv moeten doen (als ik een RGB-aansluiting heb) en dan dat kabeltje voor het geluid (zit dit bij dat Advanced scart kabel pack?) naar m'n dvd speler.
    heb ik het zo goed begrepen?
     
  17. gerjan

    gerjan Guest

    Ja. Als je dvd speler maar een optical in heeft voor dat kabeltje
     
  18. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Wow laatkomertje zeg :). Ik heb inmiddels advance scart. RGB rules op mijn tv. Ik heb alleen geen dolby setje, vind ik weer een beetje te overdreven voor op mijn kamer. (Wel heb ik een extra setje op de tv aangesloten, nl Logitech 2.1 X220)
     
  19. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1
    En is het beeld mooier geworden?
     
  20. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    oke zo'n RGB-aansluiting heb ik. een vierkantje met een boogje erin en 3 stipjes erboven. maar waar herken ik die optical in aan? Ik denk niet dat ik die heb :confused:
     

Deel Deze Pagina