Vragen Over Xbox Live : Benodigheden

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door XeoN, 29 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XeoN

XeoN Guest

Hey

Ik heb een goed rapport gehaald dit jaar !! :p
    Dus zouden me ouders kijken voor Xbox Live.
    Maar ik wil eerst een paar vragen stellen !

1| Als ik een Live pakket neem dan heb ik toch geen credit card nodig?
    Want als ik om het jaar een nieuw pakket koop dan is het toch opgelost ?
    Want als je zo'n Xbox Live pakket koopt dan heb je dat pakket toch al voor een jaar ?
    2| Wij Hebben Thuis ADSL dus de verbinding is geen probleem !
    Maar nou vraag ik me qaf..heb je een netwerk kaart voor Xbox Live nodig ?
    Als je Adsl hebt en een Netwerk kaart in je pc maar geen credit card? Kan je dan wel Xbox live doen ?

Gr.

Martin:+

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn op het forum genoeg threads over live, maar nogmaals:
    Ja, je hebt wel een cc nodig voor de activering en de eventuele premium content.
    Je moet xbox verbinden met modem/router/pc waardoor deze verbinding kan maken met internet. Heb je geen router/hub oid dan heb je een extra netwerkkaart op de pc nodig.

3. XeoN

XeoN Guest

Ja..Maar als je een Live Pakket koopt dan koop je toch al voor 1 jaar voor niks..?

En waarom doet microsoft dat?
    Ze weten toch wel dat niet iedereen een Cc heeft?
    Als ze het nou anders zouden gaan doen zouden ze veel meer Live gamers krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2004
  4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dan heb je dat pakket wel, maar om 'm te gebruiken moet je je registreren, en dan moet met o.a. je Credit Card gegevens.

5. XeoN

XeoN Guest

Ze weten toch wel dat niet iedereen een Cc heeft?
    Als ze het nou anders zouden gaan doen zouden ze veel meer Live gamers krijgen.

6. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, hierover lopen al zoveel topics in dit board.. :)

7. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ze gebruiken de cc voor de veiligheid, zoals ruffryder al zegt er zijn hier al topics over dus zoek ze!

8. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    .....je hebt een cc nodig en microsoft gaat dat voorlopig niet veranderen dus waarom is een domme vraag

en over die netwerkkaart:
    het ligt aan hoe jij het wil
    1. je hebt/koopt een router (een kastje waarmee je je verbinding kan delen) kost zo'n 50 a 70 euro.
    2. je doet het via de pc (vooral handig als je een usb modem hebt) dan moet je wel een netwerkkaart hebben (die kosten zo'n 10euro)
    3. je plugt gewoon je adsl kabeltje in je xbox en spelen maar (vooral handig als je xbox in de buurt van je pc staat) maar het nadeel hiervan is dat je de hele tijd de draad tussen je pc en je xbox moet gaan wisselen.

Ik heb zelf nr.1 en het gaat mij prima. Dit komt vooral omdat mijn xbox 2verdiepingen hoger staat als mijn pc:p
    ik hoop je hiermee geholpen te hebben

Laatst bewerkt: 29 mrt 2004
  9. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb even voor je opgezocht:

De creditcard gegevens zijn nodig om drie redenen.

De eerste reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen.

De tweede reden is omdat ze zo de veiligheid van het netwerk waarborgen. Microsoft heeft immers je gegevens dus pas je wel dubbel op om iets gevaarlijks te doen om de veiligheid of kwaliteit van de service te schaden.

De derde reden is omdat er in de toekomst de mogelijkheid is om via Xbox Live premium content te kopen. Dit is inhoud voor spellen die kosten met zich meebrengen. Zo zul je bijvoorbeeld voor Massive Multiplayer Online RPG’s zoals Star Wars Galaxies, en mogelijk enkele andere titels, een maandelijkse bijdrage moeten doen, omdat je deelneemt aan een eeuwig veranderende en verbeterende service. De makers van het spel zijn constant bezig de spelwereld uit te breiden en in principe participeer je in een interactieve strip of tv-show, waar je uiteindelijk ook geld voor betaalt. Kortom, stel dat jij mee doet aan deze RPG, dan kan jij via je account direct je maandelijkse bedrag betalen, of eventueel per download van extra level, wapen, etc. etc. betalen. Natuurlijk hopen we allemaal dat de algemene tendens bij gratis content blijf, anders wordt het een dure zaak, maar voor Massive Multliplayer Online RPG’s en bijzondere toevoegingen is dit zeker een nuttige optie.

10. XeoN

XeoN Guest

Oke..het is heel wat duidelijker geworden !
    Bedankt voor reacties !

11. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    sorry maar voor mij is het wat minder duidelijk.

een jongen zei: ,,als je bv een starter kit koopt en dan is het jaar voorbij dan koop je gewoon een nieuwe starter kit. Dus je betaalt die 60 euro per jaar gewoon voor die starter kit. Maar als ik dan geen nieuw starter kit koop, dan kan ik of stopen, of dan gaat er via mijn bankrekening 60 euro per jaar af of zo. Maar waar gaat die 60 euro dan vanaf, van je bankrekening of creditcard. Dat wil ik weten aub. En hoe zit dat met die 2 maanden gratis live.

Maar wat ik echt niet snap is de verbinding met die kabels van de xbox en de pc. Tussen de xbox en mijn pc zit ongeveer 40, 50 centimeter. Dus niet veel. Maar wat moet ik nou naast live zelf kopen. De verbinding tussen de xbox en de pc heeft ook een kabel nodig. Hoeveel kost die. En moet ik een rautor kopen als er zo'n weinig afstand tussen mijn xbox en mijn pc is. Ik smeek het jullie ik heb hulp nodig want ik moet live hebben.

12. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt altijd een CC nodig, om je aan te melden voor de service.

Alles wordt verekend via je CC, niks via bankrekeningen enz. enz., download je content waarvoor betaald moet worden of verleng je je abonnement gaat het via de CC.

Er zijn verschillende manieren om Xbox-live aan te sluiten.

Direct op de modem, moet je elke keer je kabels omwisselen.

Een netwerk, twee netwerkkaarten, 1 voor de PC en 1 voor de Xbox, dit heet ICS.

Of via een router

Er lopen al heel veel topics over, en op www.xbox.com staat ook een hele uitleg.

Er komt wel een slot op, jammer maar helaas, voor de rest moet je toch even het forum raadplegen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina