[XOne] Vragen over Xboxconnect

Discussie in 'Games' gestart door $$$$$, 16 jul 2002.

1. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    1)kun je met dezelfde opstelling als die van gamespy ook via xboxconnect spelen of moet je alles weer veranderen. ik heb het over netwerkkabels hub etc.

2)moeten het bepaalde netwerkkabels zijn of kun je alle netwerkkabels gebruiken

2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ja da gaat hetzelfde als met gamespy.
    je moet een crossover cable hebben anders doet ie het niet.

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    1) Ja. (Althans... Ik hoef thuis niets te veranderen :) ).

2) Aangezien de Xbox een UTP aansluiting heeft moet je ook UTP bekabeling gebruiken. Als je op 100mbit gaat zitten is het verstandig om CAT5 of CAT6 bekabeling te gebruiken (staat op het draadje gestempeld als het goed is).

Als je 10mbit gebruikt kun je bij wijze van spreken ook luidsprekersnoer gebruiken (mits je er de juiste stekers aan zet).

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat ligt er maar aan hoe je de zaak aansluit. Als je de Xbox rechtstreeks op een netwerkkaart in je PC aansluit heb je een crossover kabel nodig. Als je de Xbox op een hub of switch aansluit heb je een gewone netwerkkabel nodig.

Laatst bewerkt: 16 jul 2002
  5. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga een hub met 4 porten gebruiken. ik heb geen netwerkkaart en utp kabels.

dus het ziet er ongeveer zo uit[​IMG]

maar wat wordt er bedoelt met 100mbit/10mbit?

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als je geen netwerkkaart hebt dan gaat het niet werken. (Waarom geloof ik je niet? :) ). Heb je echt geen netwerkkaart in je PC?

Hoe heb je je PC op het internet aangesloten staan?

mbit = megabit = 1 miljoen bits. 100mbit is dus 100 miljoen bits. Het is de aanduiding van de netwerksnelheid.

Tenslotte: het voltooid deelwoord 'bedoeld' schrijf je met een 'd'. :)

7. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    zit er dan al standaard een netwerkkaart in? (lach maar:D) dus als ik er al eentje heb dan hoef ik alleen een hub en een paar utp kabeltjes. (heb niet veel verstand van dit soort dingen maar ben er mee bezig:cool: )

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hoe heb je je PC op het internet aangesloten staan?

9. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een usb modem waarmee ik op het internet zit.......

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ok, nou wordt het een stuk duidelijker.

Dan kun je 2 dingen doen.

1) het schemaatje volgen wat je hierboven hebt aangehaald. Nodig: Een hub, een netwerkkaart in je PC en twee UTP netwerkkabels. Voordeel: Lekker flexibel; je kunt makkelijk meerdere apparaten aan elkaar knopen. (bijv nog een Xbox en nog een PC). Nadeel: Kost wat meer centjes.

2) Ietwat eenvoudiger te werk gaan. Een netwerkkaart in je PC steken en de PC rechtstreeks met de Xbox verbinden via een crossover UTP netwerkkabel. Dat scheelt een kabel en een hub en dus een tikkie goedkoper. Die crosskabel kun je dan ook gebruiken om eens 2 xboxen met elkaar te verbinden.

Mijn voorkeur is een hub te gebruiken (maar ik behoor dan ook bij die bevolkingsgroep die zich niet druk maakt over een tientje meer of minder).

Is je internet verbinding wel snel genoeg? Je hebt een USB modem, zegschrijf je. Is dat een 'ADSL modem' of een 'kabel modem', of is het een modem waarmee je echt moet opbellen over een (digitale of analoge) telefoonlijn? De reden dat ik de vraag stel is dat online gamen nogal wat internetpower kost (dat noemt men "bandbreedte") en met een gewoon modem is die verbinding gewoonweg niet geschikt om online te gamen.

Met de huidige spellen (vooral met Halo...) over een kabelinternet verbinding gaat het maar net omdat die spellen niet erg efficient geschreven zijn (typisch geval van Microsoft luiheid...) en enorm veel onzinnige gegevens over een dun internet draadje proberen te pompen.

Suck ze 's!

11. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een (mxstream) usb modem: 512Kbit/s downstream, 64Kbit/s upstream. is dit genoeg?

BTW ik kies voor nr.1 dus moet ik nog:

1 netwerkkaart kopen
    2 of meer utp kabels
    1 hub

correct?

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Mxstream basic is prima. Overigens is dat sinds enkele maanden 128Kbit upstream.

Je boodschappenlijstje klopt inderdaad.

13. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    krijg ik veel lag als ik eenmaal online ben?

edit: het maakt dus niet uit welke netwerkkaart koopt als het er eentje is toch?

BTW iedereen hardstikke bedankt;)

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    1: Lag: Dat ligt er aan welk spel, met wie, hoe snel is je PC, enz enz enz.

2: Netwerkkaart: Het beste is waarschijnlijk een 100mbit PCI kaartje. Wel even checken of je PC ruimte PCI kaartjes heeft (of dat je wellicht een ander soort kaartjes moet hebben).

3: Iedereen? Iedereen??? Pejannl-en ??? Pejannls ??? Wie is iedereen? :mad:

15. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0

1)HALO, pc= 355mhz
    2)ok3
    :cool: mr.ed:D

Deel Deze Pagina