Ok, nou wordt het een stuk duidelijker.
Dan kun je 2 dingen doen.
1) het schemaatje volgen wat je hierboven hebt aangehaald. Nodig: Een hub, een netwerkkaart in je PC en twee UTP netwerkkabels. Voordeel: Lekker flexibel; je kunt makkelijk meerdere apparaten aan elkaar knopen. (bijv nog een Xbox en nog een PC). Nadeel: Kost wat meer centjes.
2) Ietwat eenvoudiger te werk gaan. Een netwerkkaart in je PC steken en de PC rechtstreeks met de Xbox verbinden via een crossover UTP netwerkkabel. Dat scheelt een kabel en een hub en dus een tikkie goedkoper. Die crosskabel kun je dan ook gebruiken om eens 2 xboxen met elkaar te verbinden.
Mijn voorkeur is een hub te gebruiken (maar ik behoor dan ook bij die bevolkingsgroep die zich niet druk maakt over een tientje meer of minder).
Is je internet verbinding wel snel genoeg? Je hebt een USB modem, zegschrijf je. Is dat een 'ADSL modem' of een 'kabel modem', of is het een modem waarmee je echt moet opbellen over een (digitale of analoge) telefoonlijn? De reden dat ik de vraag stel is dat online gamen nogal wat internetpower kost (dat noemt men "bandbreedte") en met een gewoon modem is die verbinding gewoonweg niet geschikt om online te gamen.
Met de huidige spellen (vooral met Halo...) over een kabelinternet verbinding gaat het maar net omdat die spellen niet erg efficient geschreven zijn (typisch geval van Microsoft luiheid...) en enorm veel onzinnige gegevens over een dun internet draadje proberen te pompen.
Suck ze 's!
Laatst bewerkt: 16 jul 2002