Ik weet niet of dit http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html hier al eens heeft gestaan maar zou dit waar zijn?
Misschien is het wel waar ja, maar als developers voor ps2 niet de tijd nemen om de eigenzinnige(krachtige) hardware te doorgronden zal je van dat verschil nooit geen moer zien. Wat een bewezen feit is, is dat xbox developers heel snel instaat zijn om het uiterste uit de xbox te persen, en dat zou wel eens een belangrijker punt kunnen zijn in het slagen van een console dan krachtiger maar moeilijker te benutten hardware. De toekomst zal het leren.
oohh wat ik dan ook zo lagge zinvd is dat die die Memory Bandwidth van de xbox gaat verdraaien met die van de Ps2 de xbox HEEF MAAR 3.2 EN DE PS2 6.4 amahoela hij zeg dat de de xbox 2keer 32MB DDR heeft en dat dat dus kut is ja sure de ps2 heeft 2 keer 16Mb Custom SD memory! ikdenk dat ik die Layout maar is gaa hacken
Die goser spreekt zichzelf wel een sgoed tegen yah...bwahah!!...maar of het objectiefg is weet ik niet:r
Die gozer heeft gelijk. period. De ps2 is qua architectuur efficienter en revolutionairder dan de xbox. Ook is de ps2 theoretisch stukken sneller. Echter hij vergeet dat de xbox gpu van nvidia allerlei effecten kan berekenen welke in een ps2 door de cpu gedaan moeten worden. De xbox cpu wordt dus vele malen meer ontlast dan degene van de ps2. Verder zal in de zeer verre toekomst de ps2 waarschijnlijk beter worden qua graphics dan de xbox. Ik verwacht echter dat er dan inmiddels al aankondigingen gemaakt zijn van een eventuele ps3 en xbox2. Sony heeft vorig jaar zelfs aangegeven de ps3 te willen vervroegen omdat ze bang zijn voor de xbox. Zegt genoeg lijkt me. Ik verwacht de ps3 in 2005 in japan en 2006 in europa. Er gaan weer heel wat geruchten rond over de xbox2. Onder andere nu (volgens The Inquirer) dat Microsoft de hardware van de xbox2 zelf gaat ontwerpen en ontwikkelen. Dus geen intel, amd, nvidia, ati. Nee, gewoon alles in-house (zoals eigenlijk sony dat ook doet). Of dit waar is weet ik niet. Microsoft heeft de financiele middelen, maar mist gewoonweg de know-how. Het zou me persoonlijk niks verbazen als de xbox3 ook rond 2005 verkrijgbaar is. Hopelijk backwards compatible met de xbox1, zodat we al onze oude games ook kunnen blijven spelen. Dat laatste lijkt alleen onzeker. (reden: zie boven. andere architectuur = meestal niet backwarts-compatible).
Op papier kan het sneller zijn enzo, op GoT was iemand die ff een aantal dingen over de ps2 rechtzette (oa over de bandbreedte van geheugen enzo geloof ik). Maar op papier kan alles nog zo goed zijn, als het in de praktijk niet te halen is dan heb je er nog niks aan. De Xbox is gebaseerd op standaarden die al jaren lang ontwikkeld worden en dus is het gemakkelijker om het maximale uit de xbox te halen. Bij de PS2 lukt dit niet en zal daarom minder developers aanmoedigen om het maximale eruit te halen en zo blijf je in een cirkel hangen waarbij niemand zich de moeite neemt om de PS2 100% te benutten.
idd, het is echt niet zo dat de mensen die aan Windows hebben gewerkt nu ff snel een hardware cursus doen en aan de Xbox beginnen.. Hoewel J Allard is een van de godfathers vaneen aantal internet protocollen volgens mij..
In ieder geval denk ik dat je niet bang hoeft te zijn dat de ps2 op korte termijn beter wordt dan de xbox (qua graphics en geluid dan).
De vraag wanneer de ps3 uitkomt heb ik zeker al 5 keer gezien op Xbw en het antwoord blijft nog steeds 2005.