Vreemde mail

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HeAvY-GeAR, 28 dec 2003.

1. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg net een hele vreemde mail binnen van jawel de 'FBI' ,
    ik vindt dit zelf heerl raar, ze zeggen dat ik de wet overtrad en
    ze hebben me IP-adrs opgeslagen. Ik heb de berich hier onder
    overgenomen ( ip weggehaald). ben ik de enige hiermee.
    dit is tog niet strafbaar. :{

Start | Mijn MSN | Hotmail | Help | Messenger | Groepen & Mensen
    Zoeken op het web:

Hotmail
    Vandaag Post Contactpersonen
    Opties | Help

prinsadeel@hotmail.com
    Gratis nieuwsbrieven | Speciale MSN-aanbiedingen

Beantwoorden | Allen beantwoorden | Doorsturen | Verwijderen | Blokkeren | Dit is geen ongewenste e-mail | In map plaatsen | Afdrukweergave | Adres opslaan

Postvak IN
    Verzonden berichten
    Concepten
    Prullenbak

Van : <mwalter@fbi.com>
    Verzonden : zondag 28 december 2003 11:30:41
    Aan : prinsadeel@hotmail.com
    Onderwerp : Your IP was logged

| | Ongewenste e-mail | Postvak IN

De mogelijk onveilige bijlage refcode39099.txt.pif (99 kB) is permanent geblokkeerd. Meer informatie...

MIME-Version: 1.0
    Received: from mc1-f40.hotmail.com ([64.4.50.47]) by mc1-s3.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.671:cool:; Sun, 28 Dec 2003 02:30:48 -0800
    Received: from Sober-Mailer.de.com ([213.10.194.133]) by mc1-f40.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.671:cool:; Sun, 28 Dec 2003 02:30:40 -0800
    X-Message-Info: ZLIeWzn802St0zMF6ejnov9ObP9H/rmZHwpsUZUOJXU=
    X-Mailer: QMailer V8.99
    Message-ID: <88039708137512.48955xsmailerV05.77@hotmail.com>
    Return-Path: mwalter@fbi.com
    X-OriginalArrivalTime: 28 Dec 2003 10:30:41.0124 (UTC) FILETIME=[A45C4A40:01C3CD2D]

Mr Adeel,
    Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.

We hereby inform you that your computer was scanned under the IP ---------------
    . The
    contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be
    indicated.
    In the next days you will receive the charge in writing.
    In the Reference code: #39099, are all files, that we found on your computer.

The sender address of this mail was masked, to protect us against mail bombs.

- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-
    - Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350
    - 935 Pennsylvania Avenue
    - Washington, DC 20535, USA
    - (202) 324-3000

2. eleven

eleven Know Thyself

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou niet weten of dat deze mail echt is maar tzou toch wel echt kunnen zijn. Download je echt veel illegale stuff zoals games, kaza,...?

3. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nep! Ik heb deze mail wel vaker gezien, nooit zelf gehad.
    Heb je trouwens het IP-adres wat er stond gecheckt of het wel klopte? En aan jouw ip kunnen ze je hotmail adres niet zien, dit staat los van elkaar.

4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ctrl + F3 :9

[edit]

Hmm, werkt blijkbaar niet met hotmail. Je kan dat info van de verzender zien.

Laatst bewerkt: 28 dec 2003
  5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ze weten immers ook niet of je het origineel wel hebt. En waarom zouden ze in Amerika Nederlandse mensen straffen?

Kan haast niet echt zijn. Hoe zouden ze je email weten, privacyschending omdat ze ongewenst op je pc kijken. Er was toch ook zo een site waar je emails met nepadressen kon versturen? Waarschijnlijk dus gewoon grap.
    En wat houdt Ctrl + F3 in?

6. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe dan ook, als je een brief zou ontvangen dat je ergens geld op moet storten of iets dergelijks ga daar dan niet op in.

Geef ook geen persoonlijke info over jezelf weg.

FBI heeft lekker naamsbekendheid en ze gebruiken het om je het één en ander af te troggelen.

7. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    kan best echt zijn :D. zeker kazaa he ??. De rest klopt wel dat adress van de FBI.

8. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    kan niet echt zijn en trouwnes kazaa is legaal (laatst in rechtzaak) zolang je het maar voor eigen gebruik houdt en nniet gaat branden en verkopen

9. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Alle officieele amerikaanse overheidsinstanties gebruiken .gov als url, dus fbi.gov of nsa.gov en niet fbi.com. Het is dus nep en waarom zou jij een mail van de feds krijgen over het downloaden van muziek en films?

Edit: Type maar es .gov in bij google dan krijg je allemaal .gov urls als hits.

Laatst bewerkt: 28 dec 2003
  10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De email adressen van de FBI eindigen allemaal op .GOV en niet op .COM

11. Guus

Guus Narf.

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon fake, niets van aantrekken.

Wat Pikachu zegt klopt (voor het eerst dat ik het met een Pokemon eens ben). Daarnaast is een afzender heel gemakkelijk te faken :)

12. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik leek al zo fake, als het van iemand uit de FBI was,
    was het zo formeel engels geweest dat ik er geen bal meer van begrepen had, btw de ip klopt wel. maar ik ga er verder niet op dan.

13. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha! FBI opereert alleen in Amerika, en niet daarbuiten. Je hoeft je dus sowieso nergens zorgen om te maken..

14. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    lijkt me idd erg vreemd.. waarom zou de fbi een nederlander straffen? en dat .com en .gov.. dat is idd ook erg verdacht..

15. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Trouwens, als je naar www.fbi.com gaat krijg je een blanco pagina dus het is fake, plus wat er allemaal hierboven staat bewijst allemaal dat dit is gemaakt door een stelletje gasten die denken dat ze cool zijn.

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ja idd, is de CIA niet degene die zich met buitenlandse zaken
    bezighoudt.

ik denk zelf niet dat de site van de fbi voor iedereen toegankelijk is he aggie.

17. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Er zit ook een atachment bij, maare .pif is dat geen virus extensie? en voor de geinterresseerde http://www.fbi.gov/ is de fbi site

18. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    En zowieso...
    Niemand mag jouw computer scannen of controlleren, of dat nou allemaal kan of niet. Tenzij er bewijs is en een echt onderzoek ofzo lijkt me. Maarja... iedereen is al tot de conclusie gekomen dat het fake is. :+

19. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Als het al echt zou zijn, zou die mail altijd naar een gewoon email adres zijn gestuurd, die je van de internet provider krijgt en zeker niet naar hotmail
    En in je computer kijken en mail controleren ed mag alleen door overheid wanneer er grond van verdenking is (als je bij google terrorism intypt is er een kans dat je mail door terrorismebestijdingsdiensten (lang woord) word gelezen
    Maarja, iedereen was er eigenlijk toch al achter dat t fake is

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er bestaan programmatjes om mailtjes van een nep adres te sturen... gewoon goed getypt, niks van aan trekken.

Deel Deze Pagina