Vrijheid van meningsuiting, ook op xbox.com

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kelovitz, 22 nov 2005.

1. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er werd op xbox.com gesproken over het spel GUN waar het gedeeltelijk gaat om indianen afknallen. Dit leidde tot een discussie waarbij duidelijk twee partijen ontstonden. Mensen die de slachting van de indianen in Noord Amerika door de kolonisten goedkeurden en de die dat niet deden. Tot mijn grote verbazing wilde ik wat posten en zag dat de thread verwijderd was! Ik maakte een nieuwe thread omdat ik vond dat dat niet kon en deze werd ook verwijderd... Hieronder mijn thread die ook werd verwijderd. Ik hoop dat het bij jullie de ogen doet openen van het xbox.com beleid.

Ik kreeg net een mailtje met de doodleuke tekst:
    "Your post was deleted by a moderator.

Subject: -

Reason: spam

Thanks,
    Xbox Forums team"

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Typish amerikaans

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik hoop wel dat je snapt dat jij te gast bent op dat forum.
    En dat je net als hier, bijzonder weinig recht van spreken hebt.
    En vrijheid van meningsuiting gaat niet bepaald op met zoiets.

4. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hebt gelijk. Xbox.com hanteert een bepaalde propaganda die verdacht veel lijkt op eenzijdige informatie verschaffen. Indoctrinatie noemen we dat. Kom op, Graveheart. Vind je het nu werkelijk normaal dat zoiets moet worden verwijderd?

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, dat niet. Maar ik sta er niet van te kijken.
    Schijnt vaker te gebeuren op bepaalde websites.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  7. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mjah ik vind het goed dat ze discriminerende threads weg halen ... Ik zou het ook niet goed vinden als er bijv. een tweede wereld oorlog thread open bleef ... waar de 1 voor rassen zuivering was ... en de andere niet :eek:

Dat soort threads horen op geen één forum thuis waar ook kinderen komen

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik geef je gelijk. Maar zelf til ik er niet zo zwaar aan. Als ik voor xbox.com zou werken zou ik ook liever dit soort racistische conflicten tussen twee grote groepen mensen liever mijden. Dat doen ze maar ergens anders. Vrijheid van meningsuiting moet iedereen krijgen uiteraard, maar dat moet niet uitlopen in ruzie en racisme. Discriminatie is verboden Jij ziet het als MS die meningen de kop indrukt, ik zie het als MS die de onrust en een heissa wil voorkomen. :eek:
    Maar goed, ik hebt het zelf niet gelezen dus wie weet zit ik er wel helemaal naast.

10. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar Fardo, vind je niet dat de kinderen juist vertelt moet worden wat er werkelijk is gebeurd? Jij zult heus wel eens van die onwetende kinderen op XBL hebben meegemaakt die met discriminerende teksten schreeuwen. Zij begrijpen het verleden niet en vaak begrijpen ze een verdraaid verleden. Daarom moet hierover gepraat worden.

Er werd in de thread niet gediscrimineerd. Er werd tegenin gegaan maar ten koste van de reputatie van de kolonisten in de VS. :{

@Matrix: Ik kan begrijpen dat dat soort conflicten gemeden willen worden maar dan kan er toch gewoon een slotje op? Dan hoeft de thread niet radicaal verwijderd te worden. Ik denk juist dat er geen betere plek bestaat om dingen met elkaar uit te praten dan bijvoorbeeld online. Iets kan moeilijker escaleren dan face-to-face.

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja ik als liberaal geef jou volkomen gelijk ... maar dit soort threads kan het juist erger maken dan het al is .. de kinderen moeten op school hun geschiedenis leren.. vaak is een forum een plek van ruzie :eek:

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja en dacht je dan dat er in de amerikaanse geschiedenisboeken het correcte verhaal te lezen valt over hoe het er werkelijk aan toe gegaan is .
    Mooi niet dus , het beroerde met geschiedenis is dat de overwinnaars deze geschiedenis zelf schrijven en dan steevast het verhaal vertellen vanuit hun oogpunt en gemakshalve vergeten te vertellen waar zij in de fout zijn gegaan, en dat gebeurt niet alleen in amerika hoor , onze europese geschiedenis is hier ook steevast bijgekleurd door diegene die in die periodes aan de macht waren .

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zoals al eerder gezegd, op een forum ben je te gast, je meld je vrijwillig aan en geeft aan je aan _hun_ regels te houden. Hun bepalen dan ook wat er door de beugel kan en wat niet, als hun vinden dat zoiets weg moet, dan moet het weg, best weinig wat je eraan kunt doen eerlijk gezegd. Ze zullen vast proberen, net als hier, om zoveel mogelijk mensen hun meningen te respecteren, maar als er gewoon duidelijk regels zijn die schijnbaar worden overtreden, dan heb je dat, wellicht helaas, maar te accepteren. That's the way the world works :) Je bent natuurlijk wel vrij om je eigen website te starten.

14. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de post zelf niet gelezen, maar dit hierboven komt uit de "terms of use"
    weet niet of het daar aan lag, maar zou kunnen.

dit komt uit dezelfde terms of use

dus zal daar wel aan gelegen hebben.

15. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is in jouw ogen dan wel prima dat het op internet staat, maar dat hoeft toch niet op een games forum te zijn?

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Op elk publiek forum zie je weer bijdehante members die denken aan de beheerders uit te moeten leggen wat de desbetreffende omgangsvormen op dat forum zijn.

Niet uniek, maar wel zeker irritant. Spam is naar mijn mening een redelijke benaming van dat soort posts. Voel je jezelf ook niet een beetje arrogant op het moment dat een thread word verwijderd moord en brand te schreeuwen? Ik zie de humor wel in van je
    denigrerende mening over de vrijheid van meningsuiting in de VS, maar het absoluut in geen enkele vorm constructief als je echt wil discussieren...

17. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp dat sommigen dit soort "onruststokers" liever niet willen hebben. In de terms of use staan meestal dingen die meer als voorzorgmaatregel gelden dan als regel die consequent gehandhaafd wordt. Zo wordt er nu op xbox.com ook allerlei negatieve feedback gegeven op de Xbox 360. Dat zou mijn "enjoyment" van de xbox.com site als fan ook verminderen, toch wordt er niet tegen opgetreden.

Ik ben me daar ook wel van bewust maar als beheerder van een internetsite lijkt het me logisch dat een aanzienelijk beperkte vrijheid de gebruikers niet vrolijk zal stemmen. (Mij zie je bijvoorbeeld niet meer op dat forum.) Die eigen site is trouwens een goede! Ik heb er een gemaakt. :)

Ik heb de indruk dat je zelf vanuit een "beheerdersoptiek" praat. Het woord forum is afkomstig van het plein Forum waar er met het volk gepraat werd. Cole, ik hoop dat je met me eens bent dat de laatste plek om mensen autoritaire regels op te leggen is wel op een plek waar er juist met het volk vrij gesproken mag worden. ;)

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Theoretisch ben ik het met je eens, wel vond ik je toon agressief en niet opbouwend.

Praktisch heerst er op de xbox.com geen open communicatie. Één van de slechtse fora die ik ken om eerlijk te zijn :). Een gozer op mijn friendslist heeft bijvoorbeeld als nick pooontang (3 x o=). Nu is poon in het engels slang voor een vrouwelijk geslachtsdeel en nu wordt hij elke keer als hij inlogt tijdelijk geband ivm zijn nick...

Hoe kun je zoiets tijdelijk doen (ook al is het geautomatiseerd)? Zijn nick veranderen kan niet en na een paar weken na de ban zal het nog steeds dezelfde naam zijn.

In mijn optiek heerst op de xbox.com site de wet van de te strakke sluitspier en is redelijke vormen van discussie daar niet mogelijk...

19. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was niet mijn bedoeling om agressief over te komen en ik begrijp dat iets duidelijker is als het onderbouwd is. Voor beide dingen is denk ik een simpele verklaring: ik moest dit "gewoon even kwijt". :+

Goed dat we het eens zijn. O-)

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Damn bij Sunset Riders hadden ze er geen probleem bij.

Ze moeten niet zo zeiken het is fictie. Mogen we geen MoH meer spelen omdat we duitsers afschieten. Of andere games waar andere mensen dood gaan over de hele wereld? Damn strax mogen we geen Halo meer spelen omdat de Aliëns er problemen mee zouden hebben...

Deel Deze Pagina