1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
?

Hoeveel pleuro's ga je dit jaar uitgeven aan vuurwerk?

  1. 200 of meer

    9,6%
  2. 100 - 200

    6,2%
  3. 50 - 100

    20,3%
  4. 0 - 50

    63,8%
  1. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    zena en harry loots zijn de bekendste in baarlehertog ( het grens plaatsje ) maar daar kan je alleen maar belgisch vuurwerk kopen. het zwaardere vuurwerk zoals lawinepijlen en supervlinders zijn zwaar illegaal in belgie ( de media doet het anders lijken, maar dit wordt echt nergens legaal verkocht )
     
  2. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Idd wat Roberto zegt, het echt goede spul is niet legaal te verkrijgen in belgië. Wel verkopen sommige winkels nog wat zwaarder vuurwerk "onder de toonbank" zoals supervlinders en lawinepijlen. Maar probeer die winkels maar eens te vinden, een handelaar in Nederland is makkelijker te vinden.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    las ik niet op avp dat een supervlinder niet meer gemaakt wordt?
    Die trueno ricasa 4 is de zwaarste vlinder die nog gemaakt wordt toch?
     
  4. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt niet helemaal. Supervlinders worden nog wel gemaakt, en vinden via andere routes hun weg naar nederland, maar mogen nergens verkocht worden.

    De Trueno ricassa no.4 is op dit moment inderdaad het zwaarste legaal te verkrijgen vuurwerk voor particulieren uit het buitenland in België, enkel met de kvk papieren.
     
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    En als ze niet meer gemaakt worden wil dat niet zeggen dat ze niet meer in omloop zijn. Ik kan zelf nog een Big Spanish Crackers komen en ik ken nog een zaakje waar ze vorig jaar de neppe "op de leggen" supervlinders verkochten, weet niet of dat dit jaar ook nog is want ik ben er nog niet geweest.

    Maar supervlinders hoef ik niet meer, die heb ik al genoeg gezien. Ik ga dit jaar voor de echte knal, 10 zink 901 pijlen en misschien nog een 3" Ti Salute. Verder wil ik nog veel siervuurwerk. Misschien wat shells en ik ben nog op zoek naar mooie Zink sierpijlen.

    Ik kan aan de Zink 914 komen en weet dat de 905 in belgië te koop is, als iemand nog andere pijlen kan krijgen. Let me know :D

    En nog een filmpje voor de liefhebber:
    http://www.youtube.com/watch?v=1RzWSmC7_TQ
     
  6. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Zijn hier trouwens mensen die ervaring hebben met het schieten van shells?

    Ik wilde mijn vorige post editten, maar klikte op de verkeerde knop :+
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2007
  7. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet egt ervaring mee , van veel gehoord dat het erg gevaarlijk is.
    Vorig jaar met de jaarwisseling hier een stukje verderop (andere wijk) iemand dood gegaan door een shell.
    Ik weet niet of jullie het hebben gehoord het was in Hendrik Ido Ambacht waar ik dus ook woon.
     
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Hoe duur zijn lawine pijlen gemiddeld ?
     
  9. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja shells zijn gevaarlijk, vooral als je er niets vanaf weet. Er valt bijna elk jaar wel een dode door het onkundig omgaan met shells. Zo was er vorig jaar ook een man uit Barendrecht overleden door het afsteken van shells. De mooie lange lont die eraan zit had hij ingekort, maar hij wist niet dat de hele lont in 1 seconde opbrand en dat je de hele lont nog moet verlengen met viscolont. Dus hij stak hem aan en keek nog even in de mortier en de shells werd zo tegen zijn hoofd geschoten.

    Maar als je weet wat je in handen hebt en je weet hoe je er veilig mee om moet gaan, dan kan het afsteken van shells zonder problemen. Dus als je niet precies weet wat je koopt, dan zou ik er niet aan beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2007
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ligt eraan wat voor lawinepijlen, je hebt verschillende soorten en merken.

    Ik heb voor mijn zink 901 pijlen € 9,- per stuk betaald en dit is voor een zink al een beetje aan de hoge kant. De grote van de afname heeft ook te maken met de aanschaf prijs.
     
  11. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is inderdaad waar , ik hou het wel bij mooie sierpotten pijlen vlinders enzo.
    Die shells hoeven niet egt van mij ondank ik ze wel vet vind.
     
  12. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Lol welke gast zei dat hij naar belgie ging om supervlinders en lawines te halen? Die dingen zijn daar ook verboden. Alleen bij de wat betere handelaren met KvK krijg je ze mee.

    Ik koop denk ik via via 2dozen BSC (Big spanish crackers). Dat zijn de beste supers.

    Zitten jullie ook op AVP?

    Hoeveel geven jullie uit?
     
  13. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben daar wel geregistreed op avp maar ik post nooit , Supervlinders ken je nog wel is mee krijgen Onder de toonbank door.
    Lawinepijlen lukt je denkik niet tenzij je een winkelier kent die verkoopt.
    Tja hoeveel ik uitgeef het varieert , ik ga niet altijd zelf naar belgie dus het ligt aan de prijs van me maten/colega's

    Vroeger altijd met een tas over straat slenteren maar dat doe ik nu ook niet meer , allen nog wat Spanish cracker ( even kijken hoe ik eraan kom) nitrate en miss nog wat (lawine) pijlen dus zon 100/150. De tijd van heel de dag op straat zwerven is over , nu lekker na een uur of 10 beginnen en dan heel de n8 door met vriende met Zwaar vuurwerk.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2007
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat hebben we helemaal aan jullie te danken dat die nu verboden zijn.....
    Dit is op vraag van de nederlandse regering geschied...maar wij belgen, de jongens van de compromissen en achterpoortjes geraken nog wel aan het goede spul......
     
  15. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlanders ook hoor wees maar niet bang :lol:*)
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep sure, maar vroeger konden we er wel openlijk mee over de straat, dank zij jullie moeten we het nu als het ware achter het hoekje organiseren.....
    Maar wij hebben één voordeel , we zijn sneller thuis met de gehele zooi dan jullie,en dat is dan alvast meegenomen.....:lol::+:b:
     
  17. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Dat is waar, maar een nitraat klapt sneller in je hand dan een lawinepijl.
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    nitraat heb je meer controle over. Je ziet het elk jaar weer op het nieuws, lawinepijlen die woonkamers opblazen etc. Opzich zijn lawinepijlen ook veilig, maar veel mensen doen het gewoon niet op de goede manier.
     
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoef mn huis niet eens uit voor mijn vuurwerk soms ;).
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad. Als er een nitraat in je hand klapt, dan ben je wel een pannenkoek hoor. De lont die eraan zit is lang genoeg, als er nou een strijkkop opzat oké maar die zit er niet op.

    Het gaat veel vaker fout met lawine pijlen, omdat die vaak zonder stok worden aangeschaft. Als je niet weet wat voor stok eraan moet of hoe je een goede stok kan maken dan gaat het al vaak fout. Stok te zwaar, dan komt hij niet van de grond af en stok te klein, dan heb je een losvliegend projecttiel.

    Dus mensen wees voorzichtig met lawinepijlen en zoek even op hoe je er een stok aan moet maken als je dat nog niet weet.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007

Deel Deze Pagina